Voi kun tätä taloutta voisi pyörittää makuulta käsin, mä en halua kävellä tai olla muutenkaan pystyasennossa?

Epparihaavaa särkee ihan älyttömästi kun on pystyasennossa, jäytää ja särkee, mutta makuuasennossa se särky lakkaa hyvin nopeasti. Istuminenkin on yhtä tuskaa.

Mä haluan vain maata, mutta nuo lapset on ehkä toista mieltä :)

Niin ja tuo 2v ei mun kanssa pääse edes ulos moneen päivään, ellei mun täti joku päivä tule sen kanssa ulkoilemaan, muuten ollaan ainakin alkuviikkoon asti varmaan tiukasti sisällä.
 
km
mulla oli sama juttu imukuppisynnytyksen jälk. tehtiin eppari ja sain myös toisen asteen repeämät. kaks viikkoa söinkin makuultani kun istuminen ja ylipäätään pystyasento olivat niin tuskaa.mulla tämä oli kyllä esikoisen kohdalla joten ei ollu muita lapsia hoidettavana ja vauvakin vain söi ja nukkui.
 
"vieras"
Mullakin eppari + repeämät jomotti seistessä ihan älyttömästi. Piti vähän väliä kumartua että paine alapäässä helpotti ja särky taukosi hetkeksi. Makuulla ei sattunut. Tämä huvi kesti kunnes tikit suli, lähes 8 viikkoa.....
 
Mulla tuli haavan kylkeen kiitettävä verenpurkaus, ei siinä paljon makuulta noustu, onneksi oli esikoinen ja mies isyysvapaalla niin joutu kyllä reilun viikon tekemään ihan kaiken mitä en maaten voinu :D
 
"vieras"
Silloin aikoinaan kun sain esikoisen ja mun epparihaava oli vissiin aika reilun kokoinen kotikäynnillä terkka neuvoi istumaan pesuvadissa, jossa on mahdollisimman kuumaa vettä. Niin kuumaa kuin vain suinkin iho kestää. parilla istumisella alkoi helpottaa ja sama konsti oli käytössä myöhemmilläkin kerroilla ja toimi.
 
Eppari?
Synnytit toista kertaa ja silti sinulle leikattiin eppari? Muistanko väärin vai oletko Keski-Suomesta eli synnytitkö Jklssä? Olen itse menossa ensi kuussa 3. synnytykseen eikä aiemminkaan ole eppareita leikattu.. oliko sinulle erityisen painavia perusteita, että kätilö sen teki? Ja olisi kiva, jos voisit kertoa vaikka kätilön nimikirjaimet, niin osaan pelästyä jos kyseinen henkilö on sakset kädessä vastassa x)
 
Eppari?
En enää ihmettele ja kysymykseen löysinkin vastauksen tilastosta, jonka mukaan Keski-Suomen synnärillä väliliha leikataan yli 80% ensisynnyttäjiltä ja vielä kaikilta synnyttäjiltäkin yli 30% :O

Hyvä osata varautua, että siellä on kätilö sakset kädessä vastassa.. huh. Tuli ihan paha olo kaikkien silvottujen puolesta :(
 
Synnytit toista kertaa ja silti sinulle leikattiin eppari? Muistanko väärin vai oletko Keski-Suomesta eli synnytitkö Jklssä? Olen itse menossa ensi kuussa 3. synnytykseen eikä aiemminkaan ole eppareita leikattu.. oliko sinulle erityisen painavia perusteita, että kätilö sen teki? Ja olisi kiva, jos voisit kertoa vaikka kätilön nimikirjaimet, niin osaan pelästyä jos kyseinen henkilö on sakset kädessä vastassa x)
eka oli sektio ja en synnyttänyt jkl:ssä.
 
....
En enää ihmettele ja kysymykseen löysinkin vastauksen tilastosta, jonka mukaan Keski-Suomen synnärillä väliliha leikataan yli 80% ensisynnyttäjiltä ja vielä kaikilta synnyttäjiltäkin yli 30% :O

Hyvä osata varautua, että siellä on kätilö sakset kädessä vastassa.. huh. Tuli ihan paha olo kaikkien silvottujen puolesta :(
Toi on kyllä mielenkiintoista, miten isot erot on eri sairaaloiden välillä siinä, miten monelta leikataan ja missä. Toisissa sairaaloissa ei juuri leikkelyä harrastaeta, toisissa näyttää olevan ihan vakiokäytäntö.
 

Yhteistyössä