Voi kun sais sanottua suoraan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Äitini puhuu jatkuvasti paskaa selän takana meistä lapsista. Siis ihan taatusti se, joka ei ole paikalla niin siitä puhuu paskaa. Ja muut tietysti puolustelee jne mutta äitimme ei jotenkin kuule niitä asioita.

Eilen oli veljelläni sanonut, että hän olisi voinut ottaa kyllä meidän lapset hoitoon siksi aikaa, kun menen veljeni vaimon tupperikutsuille, mutta ei hän kuulemma viitsinyt edes ehdottaa. Ja syy on se, että meidän lapset on tositosi harvoin olleet äidilläni hoidossa. Alkuun jo ihan välimatkan vuoksi oli mahdotonta, mutta nykyisin koska minä kyseenalaista hieman äitini lastenhoitoa. Johtuu siitä, että äitini arvostelee kaikkea tekemistäni - hänen mielestään lapsia ei pitäisi hoitaa ollenkaan niin hyvin ja huolella mitä minä teen. Pellossa kasvaminen ilmeisesti kasvattaa ja jalostaa lapsia paljon paremmin. Hänen periaatteensa onkin lastenkasvatuksessa aina ollut se, että niin tehdään miten helpoimmalla vaan ikinä päästään. Lapsen etu on sitten jo ihan eri juttu. Lisäksi äidilläni on koira, joka yrittää purra joten en kauhean mielelläni kyläile siellä edes niin että minä itse saan lapsia vahtia.

Oikeasti en pääse noille kutsuille, koska mieheni tarvii autoa silloin joten en pystyisi viemään lapsia hoitoon enkä menemään sinne kutsuille. Eli ei se auta siitä, että joku tarjoutuisi lastenhoitoon. Äitini olisi tämän kuullut minultakin, mutta oli vain veljelleni ja hänen vaimolleen ilmoittanut, että ei viitsi edes minulta kysyä.

Mutta aina on haukkumassa siis oli meistä kuka tahansa kyseessä ja asia melkein mikä tahansa. No minua nyt haukkuu eniten kuulemma siitä, että panostan liikaa lasten pukeutumiseen ja sitten juuri tuosta, että hoidan lapsiani liian hyvin. Ja olen siis ihan tavallinen äiti, en mikään ylihyysääjä. Mutta äitini mielestä nyt vain "lasten tarvii pudota joskus puusta että ne oppii". Jotain tälläistä outoa. Hän on joskus jättänyt mm. kiinnittämättä vauvamme turvakaukalon vöillä, koska matka oli niin lyhyt ettei se haittaa. :( Eli siis ihan törkeää huolimattomuutta. Ja jos vauva nukkuu kaukalossa niin sitä ei todellakaan kuulu ottaa mukaan kauppaan tai kirpparille vaan sen voi jättää autoon eikä se haittaa, vaikka vähän aikaa itkisikin siellä jne.

Mutta mikä hemmetti siinä on, että me emme saa sanottua hänelle suoraan?!?!?! Miksi hän haukkuu omia lapsiaan? Me olemme kuitenkin ihan hyviä lapsia mielestäni olleet aina.

Tässä kerran eräissä juhlissa äitini ex-anoppi eli isäni äiti kehui meitä äidillemme. Jotain siis sellaista, että hienoa kun olemme pärjänneet niin hyvin elämässä ja että äitimmekin on varmaan kiva olla, kun lapsilla on asia hyvin jne jne ja oli maininnut myös, että "Maijakin on niin hyvä äiti ja hoitaa lapset hyvin". Niin äitini ei ollut osannut ottaa kehuja vastaan - oli vain todennut, että ihan turhan hyvin hoidan niitä.

:(

Tärkeintä lienee, että te sisarukset pidätte yhtä. Oli hyvä, että veljesi perhe otti asian puheeksi. Kannattaa sisarusten kanssa puhua siitä, että äitinne puhuu palturia, jolloin ei ala tulla erimielisyyksiä teidän välillenne. Äitisi on joko ajattelematon, tai sitten vieläkin katkera erosta. Ehkä hän kokee, että isä on ollut teille läheisempi. Tai muutoin kantaa murheita mukanaan ja purkaa niitä läheisiinsä. Oli miten oli, palturin puhuminen on rasittavaa. Eikä se lopu, ellei hän tiedä paljastuvansa, joten kissa kannattaisi nostaa pöydälle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tärkeintä lienee, että te sisarukset pidätte yhtä. Oli hyvä, että veljesi perhe otti asian puheeksi. Kannattaa sisarusten kanssa puhua siitä, että äitinne puhuu palturia, jolloin ei ala tulla erimielisyyksiä teidän välillenne. Äitisi on joko ajattelematon, tai sitten vieläkin katkera erosta. Ehkä hän kokee, että isä on ollut teille läheisempi. Tai muutoin kantaa murheita mukanaan ja purkaa niitä läheisiinsä. Oli miten oli, palturin puhuminen on rasittavaa. Eikä se lopu, ellei hän tiedä paljastuvansa, joten kissa kannattaisi nostaa pöydälle.

Siskoni sanoi kerran äidillemme, että kai hän tajuaa että me puhumme asioista toisillemme. En tiedä tajuaako äitimme, että puhumme tosiaan kaikesta. Hänellä ei ole oikeastaan mitään välejä omaan sisarukseensa ja hänen mielestään sisarusten ei "kuulu" olla kovin läheisiä eikä varsinkaan sisarusten puolisoiden kanssa kuulu olla kaveria. Tai ei voi olla tms. Ihmettelee siis sitä, että minä ja veljeni vaimo olemme läheisiä. Ei se kuulemma ainakaan kovin kauaa kestä. :D

Yhteistyössä