V
vieras
Vieras
Minulla on kolme lasta, äidilläni kahdeksan. Hänellä on joku omituinen pätemisen tarve sillä lapsimäärällä. Mikään ns. äiti-ihminen hän ei ole vaan nuorempien sisarusteni kanssa ollut minusta pelottavan välinpitämätön ja suurpiirteinen. Itse olen paljon tarkempi kaikessa ja äitini ei pidä monistakaan tavoistani, koska hänen mielestään ei tarvitse olla niin tarkka. Ja minä olen kuitenkin nykymittapuun mukaan ihan tavallinen äiti enkä mikään ylihysteerinen.
Joka tapauksessa siis äitini on joka välissä aina tavalla tai toisella pätemässä sillä lapsiluvullaan, koska tietää etten taatusti hanki niin paljon lapsia. Kaikenhuippu oli kuitenkin nyt, kun eräänä päivänä sanoin äidilleni, että täytyy päälystää nuo ekaluokkalaisen kirjat. Esikoinen siis aloitti nyt koulun. Äitini totesi siihen, että "joo sitä päälystämistä siinä sitten riittää... vaikka siis eihän sulla koskaan tule olemaan sitä niin paljon kuin minulla".
Ihan uskomaton kommentti minusta. Että pitää sitten päteä sillä, kun on ollut enemmän päälystettäviä koulukirjoja.
En muista mitä äitini aiemmin tuossa kesällä kommentoi lapsiluvusta, mutta minä tuumasin siihen vain, että ehkä laatu korvaa määrän.
Joka tapauksessa siis äitini on joka välissä aina tavalla tai toisella pätemässä sillä lapsiluvullaan, koska tietää etten taatusti hanki niin paljon lapsia. Kaikenhuippu oli kuitenkin nyt, kun eräänä päivänä sanoin äidilleni, että täytyy päälystää nuo ekaluokkalaisen kirjat. Esikoinen siis aloitti nyt koulun. Äitini totesi siihen, että "joo sitä päälystämistä siinä sitten riittää... vaikka siis eihän sulla koskaan tule olemaan sitä niin paljon kuin minulla".
En muista mitä äitini aiemmin tuossa kesällä kommentoi lapsiluvusta, mutta minä tuumasin siihen vain, että ehkä laatu korvaa määrän.