kun ei vaan saa sanottua raskaudesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja memmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

memmu

Vieras
Tää on ihan kamalaa.. mä olen jo viikolla 19 menossa tätä raskautta.. ei näy kyllä vielä missään. Vanhemmat asuu naapurissa joten nään päivittäin. Meillä on jo kaksi lasta.. mutta.. tästä kolmannesta raskaudesta ei vaan olla miehen kanssa saatu kakastua mitään kummankaan vanhemmille....

Varmaan osaltaan johtuu siitä kun äitini sillon kun kakkonen synty niin totes että "mä kyllä suosittelen jos teette vielä lapsia niin ainakin tota kolmen vuoden ikäeroa". Tosin tein kyllä selväksi mitä mä olen mieltä toisten lapsen saamisiin tai tekemisiin sekaantumisesta ja totesin, että varmaan jokainen päättää IHAN ITSE millon lapsensa hankkii (siis aloittaa yrittämisen). Mutta tota kolmee vuotta sitten hoettiin millon missäkin vaiheessa ja naamioituna millon minkäkilaiseen asiayhteyteen.

Nyt kun kakkosen ja kolmosen väliin jää taasen se parisen vuotta niinku ekan ja tokan niin ei vaan jotenki saa sanottua kun tietää toisen mielipiteen. Ei vaan jaksa sitten sitä päivittelyä asian suhteen ja voivoittelua, että miks nyt sitten ei maltettu oottaa...

Onko muilla ollu vastaavaa vaikeutta ja miten ootte saaneet kerrottua...

Joo mulla oli kans samanlaisia vaikeuksia.. Mun adoptioäiti ei ollut yhtään ilahtunut aiemmistakaan lapsenlapsista, joten kertominen sitten jäi. Kunnes hän mittaili mun vatsanympärystä silmillään siihen malliin, että tiesin jo hänen arvanneen asian. Ja hän arvasikin sen aika alkuvaiheessa, mulla kun raskaudet näkyy aikaisin.. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Alkuperäinen kirjoittaja Provoko?:
Et taida olla aikuinen?

Hoh hoi.. kiitos vastauksestasi joka oli tyystin tyhjää täynnä. Jos et itse ole kokenut vastaavaa niin pidä silloin mielipiteesi ihan ominasi.

hyvä ap!
ymmärrettävää ettet ole kertonut.
Sinuna ottaisin etäisyyttä kun heillä on noin voimakas vaikutus sinuun. Samoin olen itse tehnyt koska en viitsi pahoittaa mieltäni liian usein ja niinhän siinä käy jos olenpaljon telemisissä suvun kanssa.
Etäisyys on hyvä juttu!

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Et taida olla aikuinen?

Vai miten se oli?? :)

Varmaan olen joo sitten ihan vauva ja pentu ja kaikkee.. vaikka väittävät että 30 täytän ihan just näillä näppäimillä. Mutta onhan se nyt ihan kamaa kun tämän ikäsellä on tälläset ongelmat ja mietteet. Mutta jotenkin sitä vaan raskaana on herkempi toistenkin mielipiteille, eikä sitten jaksais kuunnella sitä naputusta ja niputusta.. naapureina kun tosiaan asutaan niin ei oikeen voi sitten toista välttää näkemästäkään. Mutta anteeksi nyt kovasti jos teidän muutamien mielestä tämä on aivan tyystin pentumaista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Et taida olla aikuinen?

Hoh hoi.. kiitos vastauksestasi joka oli tyystin tyhjää täynnä. Jos et itse ole kokenut vastaavaa niin pidä silloin mielipiteesi ihan ominasi.

hyvä ap!
Sinuna ottaisin etäisyyttä kun heillä on noin voimakas vaikutus sinuun. Samoin olen itse tehnyt koska en viitsi pahoittaa mieltäni liian usein ja niinhän siinä käy jos olenpaljon telemisissä suvun kanssa.
Etäisyys on hyvä juttu!

Mielelläni ottaisinkin etäisyyttä.. asutaan vaan vanhempien kanssa naapureina niin on vähän vaikeeta :/

Mun äiti on aina ollu tosi voimakas persoona ja lapsena kärsinkin siitä. Heikkona hetkenä sitten tuli talo rakennettua naapuriin kun tarjosivat tontin ilmaiseksi johon kuului vesi/viemäri/sähköliittymä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Et taida olla aikuinen?

Vai miten se oli?? :)

Varmaan olen joo sitten ihan vauva ja pentu ja kaikkee.. vaikka väittävät että 30 täytän ihan just näillä näppäimillä. Mutta onhan se nyt ihan kamaa kun tämän ikäsellä on tälläset ongelmat ja mietteet. Mutta jotenkin sitä vaan raskaana on herkempi toistenkin mielipiteille, eikä sitten jaksais kuunnella sitä naputusta ja niputusta.. naapureina kun tosiaan asutaan niin ei oikeen voi sitten toista välttää näkemästäkään. Mutta anteeksi nyt kovasti jos teidän muutamien mielestä tämä on aivan tyystin pentumaista.

ymmärrän kyllä sun tilantees. me saatiin kerrottua vasta joulukortilla kun oli rv 16-18 (en muista). ennen sitä en käyny anoppilassa. pelotti miten ne reagoi. :ashamed: ja ihan turhaan pelkäsin. =)

hankala tilannne sulla.. mä en kertonut kenellekkään toisesta raskaudesta. Saivat ite kukin tietää sitten kun huomasivat. Ajattelin että kyllä se aikanaan kaikille tulee selväks.. Lapsilla ikäeroa 1v 5kk.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Et taida olla aikuinen?

hyvä ap!
Etäisyys on hyvä juttu!

Mä olen ihan samoilla linjoilla!

Yhteistyössä