Voi kun joku kertoisi tuolle Evalle

Olisko nyt niin, että sörhis tarkottaa asian näin: Ei ole hyvä, että vanhempi on lapselle VAIN kaverin roolissa..Ettei se vastuulisen ja rajat asettavan vanhemman rooli tule oikein ollenkaan esille. Ollaan vaan frendejä ja hengataan kimpassa. ;)

Koska kyllä mä ainakin olen äiti JA kaveri (ja sivooja, ja kokki ja vahtimestari, ja taksikuski ja sairaanhoitaja ja..ja..)

Mutta sörhis, kun sie kuvasti sitä kaverina oloo bilehileenä joka jakaa meikkivinkkejä, niin ymmärsit varmaan että tuskinpa kukaan täällä tarkoitti tuota lapselle kaverina oloa tuolla tavalla..?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja smirgelin:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja smirgelin:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
No joo. Valitettavasti sen näkee tuolla koulumaailmassa aivan liian selvästi, kenen nuoren vanhemmat on kaverieta ja keneltä kotoa löytyy vastuunsa kantavia aikuisia. Mut ihan miten haluatte.
Eiköhän kaverillinen äiti ole miljoona kertaa parempi, kuin sellainen joka ei välitä. Enkä tarkoita nyt sitä, että jättäisi täysin hunningolle (joka tietysti ,yös kauheaa). Monilla on äiti, joka ei ole aidosti kiinnostunut lapsensa asioista, mutta hoitaa silti "perushoidon".
Lapsensa asioista ei voi välittää ja olla silti rajoja asettava, jämäkkä vanhempi?
Toin vain näkökulman sinulle, että on huonompiakin asioita kuin kaverillinen äiti. Ja kunhan lapsesi kasvavat, ne saattavat sitten kertoa "yksityisiä asioita" sille kaverin kaverilliselle vanhemmalle. Itse ainakin muistan että ne kaverin oloiset vanhemmat sai kuulla kaikki jutut, ja "nämä rajoja asettavat jämäkät vanhemmat" jäivät autuaasti kaiken tiedon ulkopuolelle.

Oma on valintasi, ole niin jämäkkä ja rajoja asettava kuin vain ikinä haluat.
Ai, mä taas olen kokenut niin, että turvalliselle vanhemmalle avaudutaan herkemmin kuin jollekin bilehileelle. Se on kyllä totta, että KAIKKIA teini-ikäisten asioita vanhempien ei musta edes kuulu tietää, lapsella on oikeus yksityiselämään. Mutta kyllä mä silti kuvittelen, että olematta varsinainen kaveri lapselle voi silti olla sellainen, jolle voi myös uskoutua.

Okei, mulla ei ole vielä oman lapsen kanssa kokemusta tästä, mutta työssä kuvailemani asenne ainakin toimii.
Kuinka tuo kaverillinen vanhempi nyt yhtäkkiä muuttui bilehileeksi?

Oot mun ajatusmaailmalle liian outo. :LOL:
Jep. Öitä meen nukkuu.
 
Jiihaa. Palstaa tyypillisimmillään.
Evan vauva ei oo vielä syntynytkään, ja jo nyt tiedetään että hänestä tulee bilehile-äiti joka jättää kurjat jutut ja kasvatusvastuun koululle, ja keskittyy vaan olemaan lapselleen kamu :xmas:
 

Yhteistyössä