Voi kun joku kertoisi tuolle Evalle

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Se on vielä nuori. Eikä lapsi ole vielä syntynyt. Harva äiti kuitenkaan on lapselleen vain puhtaasti kaveri. Itse olen MYÖS kaveri, mutta tarvittaessa turvallinen äiti..
näin. niitä ajatuksia äitiydestä on paljon ja miulla ainakin moni on mennyt ihan toisin kuin kuvittelin. enkä ole lähellekään sellainen äiti kuin ennen lapsia luulin olevani.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja iitintiltu:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
(siis Wahlströmille), että ei äidin tehtävä ole olla kaveri lapselleen - ainakaan ekoina vuosikymmeninä. :headwall:

*lukee Me Naisia ja ihmettelee, miten noinkin fiksunoloinen nainen VOI päästää tuollaisia älyttömyyksiä suustaan*
pääsee helpommalla,kun alkaa lapselleen kaveriksi, sillä kaveria ei tarvitse kasvattaa...sen ikävän kasvatusvastuunhan voi sysätä sitten vaikka koululle..
Eihän se noin mene... Ihmiset tarkoittaa tuolla lapsen kaverina ololla eri asioita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Vastahan se odottaa. Kelläpä niitä ihanne ajatuksia ei olis ollut mielessä ennen kuin se lapsi siinä on.
niin ja lehdillä on tapana vähän muutella sitä mitä haastateltava sanoo vähän ns myyvempään muotoon, jotta saadaan enemmän lehtiä kaupaksi..
 
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
miksi äiti ei saa olla lapsen kaveri?
Mä oon käsittänyt, että äidin tehtävä on hoivata ja ja kasvattaa lastaan. Asettaa rajoja ja opettaa asioita.
ja samalla ei voi olla kaveri? :eek:
Jos tarkoitat sitä, ettenkö voi esim. leikkiä ja hassutella lapseni kanssakun olen sen äiti enkä kaveri, niin totta kai voin. Ne on sellaisia juttuja, joita lapsi voi tehdä sekä vanhemman että kaverin kanssa, mutta kyllä mä koen leikkiessänikin olevani koko ajan lapselleni vanhempi, en kaveri sanan varsinaisessa merkityksessä. Musta vanhempien ei pitäisi esim. teinienkään kanssa yrittääkään rakentaa liian kaverillista suhdetta, vaan olla selkeästi turva-auktoriteetti-aikuinen, jonka kanssa kyllä voi tehdä välillä kaverijuttujakin.

Lapsen ja vanhemman suhde voi olla tiettyyn rajaan astu tasa-arvoinen, mutta samalla tavalla tasaveroista kuin kavereiden suhde on siitä ei koskaan tule. Ja jos tulee, niin mun näkemyksen mukaan mennään metsään ja lujaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja iitintiltu:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Vastahan se odottaa. Kelläpä niitä ihanne ajatuksia ei olis ollut mielessä ennen kuin se lapsi siinä on.
niin ja lehdillä on tapana vähän muutella sitä mitä haastateltava sanoo vähän ns myyvempään muotoon, jotta saadaan enemmän lehtiä kaupaksi..
Sekin vielä. En ole lukenut kyseistä juttua, mutta minusta on ihan normaalia, että tuleva äiti ajattelee elämää tulevan lapsensa kanssa. Sellaista minkälaista haluaisi sen sitten olevan, harvoin se vaan menee niin kuin on omassa päässä asian etukäteen ajatellut :D
 
vieras
Mitä jos eva mietti 20-30-40 vuoden päähän asioita? Eikö silloinkaan saa olla lapsen kaveri? Kyllä mä ainakin vanhempieni kans olen tosi hyvä kaveri, enää heidän ei tarvii kasvattaa mua, mut silti ollaan läheisiä ja kasvatussuhde on muuttunu kaverisuhteeks. "Ap. pistää lapsensa 18-vuotiaana maailmalle ja sanoo good bye, pärjäile omillas. Äippä elää ny omaa elämää, hanki sä oma?"
 
tulipa tuosta mieleeni...
minusta on myös tehty lehtijuttu jonka oikoluin, asiavirheitä oli lukemattomia ja minun sanomisiani vääristelty hurjasti. korjausten jälkeen tuloksesta edelleen paistoi läpi tyyli, jonka sävyisenä toimittaja halusi jutun kirjoittaa minä & mieheni ei ihan sellaisia ihmisiä olla kuin juttu antoi ymmärtää :D (oli eräässä häälehdessä juttu) ja ei, en tänä päivänä edes moiseen suostuisi. tuosta on jo vuosia..
 
mie
Evassa romaniverta? Näin sen tuossa yks päivä Pitskun S-maketissa ja oh my god mikä ero oli lehtikuva Evalla ja "naturel" Evalla. Oli ihan älyttömän suttusen ja rähjäisen näköinen numeroo liian piukissa mustissa pillifarkuissa ja verkkatakissa. Hovimeikkaajakaan ei ollut vissiin meikkiä tehnyt kun himpun verran h.... näköinen. Joo.. mutta jos alkuraskaus ja väsymystä, huonoo oloo jne. niin ei varmaan jaksa kauheesti panostaa. Onnea hänelle tärkeässä tehtävässään äitinä!!
 
Sörhis, ehkä joskus punastelet näitä pikkuvanhoja kirjoituksiasi. On vaikeaa olla uskottava, kun osoittelee muiden virheitä ja kieltää omansa. Parempi yritys ensi kerralla? =)

Tai ehkä tämäkin oli vain provo.
 
voihan olla että Eva tarkoitti tässä, että on hyvät ja luottamukselliset välit. Tiedä häntä - lehti odottaa tuossa vielä korkkaamattomana :p

Jos ulosanti on heikkoa tai toimittaja käsittää/kirjoittaa hiukan ot niin ...
 
No jo on taas jutut :snotty:
Kaverillinen äiti on siis huono äiti. Ja plussalla on päivän puheenaiheena AINA millainen äiti on huono äiti.
No onneksi mukaan mahtuu näitä täydellisiä äitejä. Tänään ne ei ole uskovaisia, ei heteroita vaan ainoastaan äidillisiä :snotty:
 
heh
sörhis, etkö sairastunutkin synnytyksen jälkeiseen masennukseen juuri epätodellisten odotustesi äitiydestä ja synnytyksestä takia? näin olet täällä palstalla kertonut, muistan hyvin koska kommentoimme samaa ketjua sillon. :)

taitaa aika kullata muistot sullakin. kyllä joka ikinen ensikertalainen on kuvitellut äitiydestä väärin jotain. myös sinä. ja taatusti päästänyt sammakoita suustaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja badass:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
No joo. Valitettavasti sen näkee tuolla koulumaailmassa aivan liian selvästi, kenen nuoren vanhemmat on kaverieta ja keneltä kotoa löytyy vastuunsa kantavia aikuisia. Mut ihan miten haluatte.
älä yleistä.
?
tarkotan et ei sitä välttämättä näe et johtuuko asiat siitä et vanhemmat on liikaa kavereita vai onko taustalla jotain muuta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Öö, jos se olis 17, mä ymmärtäisin tuon ikäperustelun, mutta kun ikää on kuitenkin 27, ni ei mene läpi.
Jos sinulta olisi esikoista odotettaessasi otettu haastattelu, oletko varma, ettet olisi sanonut mitään mikä nyt punastuttaisi? =)
niin,vastaappas tähän sörhis =)
Ai sori, en huomannut.

Mulla oli itse asiassa hyvinkin realistinen käsitys siitä, millaista on olla äiti, olinhan jo aiemmin toiminut varaäitinä siskontytölleni. Ei - ei mulla kyllä ollut mitään sellaisia ajatuksia tai käsityksiä, joita joutuisin nyt nolostelemaan.
Niimpä niin. Sähän olet täydellinen kaikessa mitä teet. Jopa pukeutumisessa.. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gossip Girl:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Öö, jos se olis 17, mä ymmärtäisin tuon ikäperustelun, mutta kun ikää on kuitenkin 27, ni ei mene läpi.
Jos sinulta olisi esikoista odotettaessasi otettu haastattelu, oletko varma, ettet olisi sanonut mitään mikä nyt punastuttaisi? =)
niin,vastaappas tähän sörhis =)
Ai sori, en huomannut.

Mulla oli itse asiassa hyvinkin realistinen käsitys siitä, millaista on olla äiti, olinhan jo aiemmin toiminut varaäitinä siskontytölleni. Ei - ei mulla kyllä ollut mitään sellaisia ajatuksia tai käsityksiä, joita joutuisin nyt nolostelemaan.
Niimpä niin. Sähän olet täydellinen kaikessa mitä teet. Jopa pukeutumisessa.. :kieh:
No, nyt sä oot käsittänyt jotakin väärin :xmas:
 

Yhteistyössä