Voi kirosana ja äidin morkkis *turhis*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
sä oot sairas... lapset pois vaan!! hyi helvetti akka häpee!!!!

Se on niin helppo arvostella ja haukkua sieltä ruudun takaa.

Mä en ikimaailmassa olis niin pimee et kastelen lapsen vedellä kun pyytää juomista janoon!!!

Pimee ämmä!!! Hyi helvetti sentään..

Saunan taakse vaan tollanen akka!!

minusta täytyy ymmärtää että äitikin on ihminen jolla on omat voimavaransa. kaikki eivät napsahda koskaan, jollekin se voi käydä joitakin kertoja. ne jotka napsahtelee tuontuosta ovat asia erikseen.

en puolustele ap:n tekosia, mulla tuli ekana mieleen että tää äiti on todella väsynyt ja tarttisi apua mieheltään. miksi mies istui toisaalla ja äiti laittoi huutavia lapsia yksin nukkumaan? miksei mies voinut tuoda sitä vesihörppyä samalla kun äiti nukutti pienempää? monia ajatuksia tulee mieleen. ap:lle tsemppiä ja hyvä kun pyysit lapselta anteeksi. kauhistelijoille sanoisin, että enemmän olisin huolissani jos tämä ap ei olisi pahoillaan asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Ootko kenties loman tarpeessa?

Saattaa olla..
Tuntuu vaan että miun päivät menee lasten kans, eikä siinä mitään kun kotiäitinä oon mutta miun illat menee niiden kans pääasiassa myös kun käyn nukuttaa ne. Mies saa senkin aikaa istua ja kattoa vaikka telkkaa.
Ja kaipa ne purkaa sitten kaiken kiukkunsa aina minuun, kaikki temppunsa näyttävät kyl :/
Vaikka osaahan ne tietty olla ihaniakin, ei ne aina tommosia oo.

No kai kaikilla välillä tulee ylilyötejä lasten kanssa. Kunhan ei tuu väkivaltaisia. mutta oon samaa mieltä noiden aikaisempien kanssa siitä, että näillä keleillä ei normaalijuominen kyllä riitä. Antaisin (ja annan) lasten juoda niin paljon vettä kuin haluavat. Meni vessareissuiksi tai ei. Itsekin juon enemmän nyt.

No ei sen 5 vuotiaankaan tarvis sitä vettä pyytää huutamalla ja kiljumalla. Voin uskoo että sulla siinä kohtaa napsahti.
Ei tuo mun mielestä kuulostanu ihan nuin kauheelta ku mitä toiset tässä antaa ymmärtää.

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
No miksi et sinä saa? Ainako se noin menee? :/
Ja mitä tohon suihkuttamiseen tulee niin sehän oli ja meni, saitte sovituksi. :)
On sitä itsekin tullut suutahdettua..

No yleensä joo. Pyytävät minua ja jos mies meneekin niin pian huutavat äitiä eivätkä meinaa rauhottua. Tottumuskysymys kai.

No huh huh!!

Meillä 2-vuotias on juonut todella paljon vettä näinä päivinä ja illalla nukkumaanmentäessä olen antanut, vaikka on monesti pyytänyt. Yleensä en anna juoksuttaa kuin kerran tai kaksi ja uskoo hyvin, mutta nyt on oikeesti niin kuuma ja vaikee olla, että hyvin voi ollakin jano. Mulla on nyt ollu vesipullo sängyn vieressä ja siitä hörpätään, ettei tarvii edes sängystä nousta.

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
No miksi et sinä saa? Ainako se noin menee? :/
Ja mitä tohon suihkuttamiseen tulee niin sehän oli ja meni, saitte sovituksi. :)
On sitä itsekin tullut suutahdettua..

No yleensä joo. Pyytävät minua ja jos mies meneekin niin pian huutavat äitiä eivätkä meinaa rauhottua. Tottumuskysymys kai.

Ok. Aika raskaalta tuntuu pelkkä ajatuskin että minä joutuisin aina lapset laittamaan unille, kyllähän ne isäänkin siinä hommassa tottuvat jos vaan rupeais sinnikkäästi niin tekemään? :)

Samaa mieltä kuin täällä monet. Eli varmastikkin lapsella voi näin kuuman päivän jälkeen olla jano.
Ja mä olen sitä mieltä että lapset on hyvä opettaa myös siihen että isä nukuttaa.
Meillä toki on aina ollut niin että ei tarvinnu varsinaisesti opetella siihen.
Jo siis ihan käytännön takia... siis joskus tilanne vaan on niin että äiti ei voi olla nukuttamassa mutta myös se että äitikin vois saada illalla sen lepo hetken ennen omaa nukkumaanmenoa.
Meillä oli aika kun esikon nukuttamiseen meni helpostikkin 1,5-2 tuntia niin en tod. olis jaksanu sitä yksin.

Mitäs jos iskä hoitais noi iltahommat lasten kanssa alkavan viikon ajan? Lähde sinä vaikka lenkille tai jotain iltatouhujen alkaessa? Meillä tehtiin niin, kun mua alkoi rassaamaan toi passuuttaminen ja pompottaminen. Parin viikon jälkeen lapsi sanoi "ettei sun äiti tartte enää sinne lenkille lähteä, mä meen kiltisti nukkumaan jos sä laitat mut nukkumaan taas". Ja niin tehtiin ja siihen loppu pompottaminen. Jossain vaiheessa yritti aloittaa uudelleen, vaan riitti, kun vihjaisi iltalenkkeilyn tarpeeseen... Ja meillä kyllä nykysin isäntä hoitaa iltahommelit jos vain pyydän, aina ei vaan jaksa. Kun on päivässä sen sata hommaa ja olisi hyvä saada välillä ihan rauhassa hengähtää. Ap, voimia sulle, anna mennä noiden uhittelijoiden sanomiset toisesta sisään, toisesta ulos. Kaikilla meillä joskus kilahtaa, eikä tuo nyt niin vaarallista ollut. Nimim. itsekin lapsen suihkuun jäähdyttämään kantanut. Vaatteet päällään. Nih, kerta.

mun äiti kaato litran maitoa veljeni päähän kerran. :kieh:

niin ja kaikille tekopyhille ja täydellisille mammoille, on inhimillistä että joskus palaa käämit, porukka taas kirjottelee siihen malliin kuin ap olisi paiskannu ipanan tulikuumalle kiukaalle. Ei toikaan ollut oikein eikä suotavaa, mutta ihmisiä ollaan kaikki..

Alkuperäinen kirjoittaja Anastacia:
Olen järkyttynyt, pahoinpitely :o

no ei tää nyt ihan näin kamala asia ole! Mietis nyt vähän.. En sano,että ap:n teko oli fiksu, saatika oikeutettu,mutta pahoinpitely.. Ei sentään!

Meilläkin lapset juo paljon näillä helteillä ja vaippa ikäiseltä juuri alku kesästä koitettiin rajoittaa iltajuomista kun pissas aina yli vaipan,mutta näillä helteillä on saanut juoda niin paljon kun haluaa illallakin ja kertaakaan ei ole pissannut vaippaa täyteen joten kai se neste jotenkin muutenkin haihtuu (hikoilemalla?) joten anna ap lapsesi juoda jos janottaa illallakin! ja juuri niin että kerran max kaksi nukkuun mennessä annat enää pompotta ja sit sanot tiukan ei jos vielä kinuaa vettä. ja suosittelisin myös että puhuisit miehesi kanssa jos hänkin koittais nukuttaa lapsia välillä menet itse vaikka ulos siksi aikaa kun mies nukuttaa lapsia niin ne ei voi vaatia sua paikalle kun et ole kotona :)
ja hyvä asia on kuitenkin,että pyysit tytöltä anteeksi ja puhuitte asian halki ennen tytön nukahtamista!

Alkuperäinen kirjoittaja Anastacia:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Mun mielestä toi ei nyt mikään kauheen paha juttu ollut :D Justhan se lapsi joi, ei se yön aikana kuole.

Rangaistuksena suihkun käyttö, ei ole paha juttu??

siis hei, ei todellakaan ole. Paljooon paljooon pahempaakin keksii tässä kun vaan mielikuvitusta vähänkään omistaa.

Yhteistyössä