Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
No jaa mä olisin kyllä antanut juoda sitä vettä koska nyt on kuumat ilmat ja nestettä menee eri tavalla. Kyllähän sen huomaa ittestäkin, että vaikka juo normaalia enemmän niin ei tarvi pakosta vessassa käydä sen enempää.
Ja luulis, että 5v. lapsi osaa käydä yksin yöllä vessassa. Niin ainakin osas mun likka tuon ikääsenä, sen jälkeen tuli takaasi sänkyyn.
Kun se ei välttämättä ollut siitä janosta kiinni. Meillä 3v :llä on aina muka jano kun aletaan nukuttamaan, aina sitä juomista haetaan ja usein hän ei juo edes. Sitten huutaa toista asiaa, pissille. Viedään potalle eikä pissitä. sSitten onkin kakkahätä jne. Missävaiheessa sitä pitäisi ymmärtää olla vaan, ettei viedä. Ja se että huutaa ja raivoaa, silkkaa väsymystä mutta aina on muka jotain mitä pitäisi saada tehdä vielä . Mä luulen, että ap tietää jos lapsi on juonut paljon ja juuri äsken, ettei se ehkä ollut kyse janosta vaan siitä, että lapsi on iltaisin nukkumaankäydessä tehnyt ennenkin tuota, että pitää saada tahto läpi vaikkei oikeasti ole hätäkään.