voi kiasus tota miestä *en pysty uskomaan korviani*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kuha

Aktiivinen jäsen
15.01.2007
5 027
0
36
alotan nyt ihan alusta,eli siitä kun mun vanhempien lapinkoira sairastu diabetekseen. se eli sairastumisensa jälkeen vielä 5 tervettä vuotta (ja tiedä vaikka eläisi edelleen jollei olis tapaturmaisesti kuollut viime syksynä ) ja nämä terveet elinvuodet takas se,että siihen pistettiin insuliinia joka aamu.
mun miehen mielestä se oli naurettavaa ja hänen mielestään koira olis pitäny lopettaa.

tän jälkeen ell epäili et mun kissalla olis kasvain korvassa ja sano et se on sit todennäkösesti sen menoa jos näin on. mä murruin tästä täysin ja itkin pari päivää. mies lohdutti mua sanomalla et mä oon häiriintyny,et nostan eläimen samalle tasolle kun ihmisen,ellen ylemmäskin :o
no,kissa täytti tällä viikolla 6 ja on täysin terve.

nyt sitten ollaan pitkällisen harkinnan jälkeen päätetty et vuoden päästä meille tulee tanskandoggi. siis lähinnä minulle,mutta tokihan myös tavallaan miehelle. äsken sitten katselin noita vakuutusjuttuja ja mies otti hirveet kilarit,et eläintähän ei aleta meidän perheessä vakuuttaan.. mä sit et kyllä vaan vakuutetaan ja mainitsin mm.doggeilla yleisen vatsalaukunkiertymän ja siihen mahdollisesti kuuluvan leikkauksen ja lääkityksen. mies sano et siinä vaiheessa hän nappaa sille kuulan kalloon jos menee sisukset solmuun :o :o :o ja muisti taas mainita kuinka häiriintyny mä oon ku pidän eläintä ihmistä arvokkaampana :headwall:

mä en käsitä miten kukaan on voinu kasvattaa tollasta idioottia lapsestaan!! |O
ja turha kenenkään sanoa et oon tyhmä kun koiran otan jos miehellä on toi asenne. mä voin itse maksaa koirani ja siihen kuuluvat kulut ja hoidan sen vallan mainiosti ilman miestäkin. sen ei tarvii sormeensa liikauttaa sen eteen. ja sitä nyt ei kenekään tarvii pelätä et mies hakkais sitä koiraa tms.. :whistle:

Onkohan teillä erilaiset arvot muissakin tärkeissä asioissa? Kyllä minäkin jättäisin eläimet vähemmälle kuin ihmiset, eli jos on vakava sairaus niin eläin tulee silloin lopettaa eikä lähteä ympäri "amerikkaa" jotain ihmeparannusta hakemaan, olen muutaman dokumentin katsonut.

mä en nyt tiedä että oonko lukenut väärin tai jotain mut tuntuu et sullon monestikkin miehen kanssa jotain tai sitten sua ottaa muuten vaan päähän...mut äijäs on kyl tosi kurja kun tollasia puhuu,ei oo tainnu tottua lemmikeihin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onkohan teillä erilaiset arvot muissakin tärkeissä asioissa? Kyllä minäkin jättäisin eläimet vähemmälle kuin ihmiset, eli jos on vakava sairaus niin eläin tulee silloin lopettaa eikä lähteä ympäri "amerikkaa" jotain ihmeparannusta hakemaan, olen muutaman dokumentin katsonut.

maalaisjärjellä pärjää tässäkin asiassa pitkälle. mä en alkais pitää koiraa ns.väkisin hengissä lääkkeillä tms,mut esim.diabetes tai leikkaus tai vastaava mikä takais vielä terveitä elinvuosia,niin sen olisin valmis tekeen :)
tulipa sekavaa :D

...kun toi sun mies ei kauheesti noista elukoista tykkää, niin onko niitä sitten pakko sinne kotiin hankkia?

Mä en itse voi sietää ajatustakaan siitä, että mies tois jonkun kuolaavan hurtan meidän huusholliin. Eli jaan täysin ajatuksen miehesi kanssa. Elukat on täysin toisarvoisia meidän elämässä ja siinä mielessä ymmärrän sun miestäsi, kun en itsekään pidä eläimistä.

Kuulostaa erikoiselta, että itket kissan perään kaksi päivää. Kuulostaa myös ikävältä, kun ainakin aloitustesi mukaan riitelet jatkuvasti miehesi kanssa. Eli summa summarum, kuulostaa siltä, että sulla on ongelmia itsesi kanssa ja miehesi kanssa.

Miehesi on siinä oikeassa, että on outoa rääkyä päivätolkulla kissan takia ja oikeassa myös siinä, ettei pidä eläimistä, eikä siten ymmärrä sinun mielipiteitäsi.

Menisiköhän teillä paremmin, jos ymmärtäisit, että Suomen maassa on mielipidevapaus??

Alkuperäinen kirjoittaja Kuules nyt:
...kun toi sun mies ei kauheesti noista elukoista tykkää, niin onko niitä sitten pakko sinne kotiin hankkia?

Mä en itse voi sietää ajatustakaan siitä, että mies tois jonkun kuolaavan hurtan meidän huusholliin. Eli jaan täysin ajatuksen miehesi kanssa. Elukat on täysin toisarvoisia meidän elämässä ja siinä mielessä ymmärrän sun miestäsi, kun en itsekään pidä eläimistä.

Kuulostaa erikoiselta, että itket kissan perään kaksi päivää. Kuulostaa myös ikävältä, kun ainakin aloitustesi mukaan riitelet jatkuvasti miehesi kanssa. Eli summa summarum, kuulostaa siltä, että sulla on ongelmia itsesi kanssa ja miehesi kanssa.

Miehesi on siinä oikeassa, että on outoa rääkyä päivätolkulla kissan takia ja oikeassa myös siinä, ettei pidä eläimistä, eikä siten ymmärrä sinun mielipiteitäsi.

Menisiköhän teillä paremmin, jos ymmärtäisit, että Suomen maassa on mielipidevapaus??

aika ikävästi kirjotettu :(
mä oon aina ollu hirmusen eläinrakas ja musta saan itkee eläintä vaikka kaks vuotta jos haluan? en vaadi että sitä pitää ymmärtää,mut jos siltä tuntuu,niin eiks sit saa itkee?
en ola ottamassa koiraa meille vastoin miehen tahtoa. se on ihan mukana et voin/voidaan hankkia koira,mut kyse on nyt siitä kuinka pitkälle meistä kumpikin on valmis meneen sen lemmikin vuoksi.
ja ei,emme riitele koko ajan. rakastan miestäni ja käsi sydämellä voin sanoa että meillä menee todella hyvin. :heart:
jos tänne puran itseeni enkä miehelle,niin se ei tarkota et riideltäs koko ajan. ja tiedostan hyvin et on olemassa mielipidevapaus =)

Alkuperäinen kirjoittaja kuha:
mä sit et kyllä vaan vakuutetaan ja mainitsin mm.doggeilla yleisen vatsalaukunkiertymän ja siihen mahdollisesti kuuluvan leikkauksen ja lääkityksen.

Mä pidän myös eläimiä arvokkaina ja tasavertaisina ihmisten kanssa, mutta en ymmärrä miksi pitää hankkia lemmikkejä, joilla on kaikenmaailman vaivat. Tiedän, että nykyään varsinkin koirilla, joka rodulla on omat sairautensa ja en vaan ymmärrä miksi ihmiset hankkii näitä pitkälle jalostettuja koiria tai ehkä ennemminkin miksi kasvattaa ja hankkia lisää pentuja.

Ymmärrän kyllä miestäsi. Eurolla saisit pidettyä lapsen hengissä kuivuudessa, mutta käytät mieluummin satoja euroja lemmikin lääkärikuluihin.
En inhoa eläimiä, mutta en ymmärrä sitä, että ihmisen tai eläimen kuolemaa ei hyväksytä. vaan käytettään maailmaa saastuttavaa ja tuhoavaa teknologiaa elämän pitkittämiseen.

se on kuule aika pitkälle tuuristakin kiinni kuinka sairaan yksilön saat. melkein joka rodulla on jotain "ominaisvaivoja" ja mä haluan tanskandoggin koska siitä olen haaveillut kymmenen vuotta. se voi hyvinkin elää terveenä yli kymmenenvuotiaaksi.
ihme saivartelua,piti vaan taas purkautua kun alko nyppii miehen välinpitämättömyys vaik tietää miten mä asiaan suhtaudun mut aivan sama. tää on kyl ihme paikka tää palsta :D |O :headwall: :xmas: B)

Alkuperäinen kirjoittaja kuha:
se on kuule aika pitkälle tuuristakin kiinni kuinka sairaan yksilön saat. melkein joka rodulla on jotain "ominaisvaivoja" ja mä haluan tanskandoggin koska siitä olen haaveillut kymmenen vuotta. se voi hyvinkin elää terveenä yli kymmenenvuotiaaksi.
ihme saivartelua,piti vaan taas purkautua kun alko nyppii miehen välinpitämättömyys vaik tietää miten mä asiaan suhtaudun mut aivan sama. tää on kyl ihme paikka tää palsta :D |O :headwall: :xmas: B)

Joo, no toi ei nyt henkilökohtaisesti ollut sulle tarkoitettu viesti. Se nyt oli yleistä pohdintaa. Sori.

Oisin voinut pistää isot rahat likoon, kenen aloitus on kyseessä näkemättä nimimerkkiä... Kuhapa se sielä. :D

niin, muut tekevät aina jotain väärin. kuha aina oikeassa

öö.. meillä jokaisella on kuitenkin omat arvomme. vaikka minäkään en juuri elukoista perusta niin ei mun napaa kaivele vaik joku tekee senkin asian pepusteellisesti, kuten ilmeisesti tekee.

Yhteistyössä