Voi kettu että mulla meinas palaa tänään miehen siskoon käämit!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pypylleröinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pypylleröinen"

Vieras
Pakko avautua, mies vaan nauro, kun sille valitin :P

Miehen sisko ärsyttää mua kerta kerralta enemmän. Kyseessä reilu 40v 3 lapsen (11-20v) äiti.
Puhuin ihan muiden ihmisten kanssa, että meidän 1v:llä nukkumisongelmia. Ja tämä helvetin sisko puuttuu keskusteluun sanomalla, että "laitatte liian aikasin nukkumaan, jos ei kerran nuku!" Ja siis tämän lapsen tapauksessa ei todellakaan ole kyse siitä, että menisi liian aikaisin nukkumaan. Mutta sitähän on turha tuolle akalle selittää.
Samainen sisko alkoi ihmetellä, että miksi lapsiparalle ei annettu mitään herkkua, kun kerran kahvipöydässä istuttiin, ja tarjolla oli kakkua ja suolaista. Ja mehuakin pitäisi saada. Sanoin, että ei se tarvi sellaisia, mehua ei ole koskaan juonut, eikä juo nytkään, ja kakkua ja muita en tahdo antaa vielä. Sitten vasta, kun itse niitä osaa vaatia ja pyytää. Sama akka syötti tuolle lapselle noin kuukausi sitten SUOLAKEKSIN, kun "ei se edes ole kovin suolainen. Kyllä niitä voi antaa." Ja siis en ollut näkemässä tapahtumaa kuin viimeisen palasen kohdalla, joten en voinut estää hommaa. Siinä vaiheessa täti oli jo antamassa toista keksiä, nappasin lapseni pois ja sanoin, että syö ihan itse vaan, noin pieni ei tuollaisia tarvi.
Muutenkin vituttaa suunnattomasti tuo akka, koittaa jotenkin tuon lapsen osalta hyppiä ylitseni koko ajan kaikessa.
Ja vielä se, että lässyttää tuolle ipanalle. Niinkuin tekee anoppikin. Mä en muutenkaan voi ymmärtää, miks lapsille pitää lässyttää. Minkä ihmeen vuoksi ei voi puhua niinkuin normaaleille ihmisille??

Otetaan nyt vielä anoppivitutuskin samaan, mummulassa EI saa syöttää tuota lasta haarukalla, koska anoppi ei halua. Se voi sattua lasta. AAARGH, se ei suostu syömään lusikasta, ja syö aina kotonakin haarukasta. Mutta ei, anoppi ei usko. "Anna nyt sen olla vielä lapsi, äläkä pakota haarukalla syömään. Sehän sattuu sitä suuhunkin". Ja tuolle lapselle ei sais antaa mitään, mikä ei ole pelkkää sosetta, "ettei vaan tukehdu".

Joo, on mun ja mieheni ensimmäinen lapsi, mutta ihan pärjätään, kiitos vaan, ilman anopin ja tätin helvetin hyviä neuvoja. Jos me nyt ihan omalla tavallamme saatais elää ton lapsen kanssa, eikä niinkuin heidän mielestä tarvii. Koska sehän on ainoa oikea tapa, koska he tekevät niin.

Kiitos.

Oho, tulipa pitkä.

No, jatkan vielä vähän.

Mikä pakko se on verrata tota lasta koko ajan muihin kakaroihin?? "On ihan sen ja sen näkönen", "se ja se teki tossa iässä niin ja näin"... Blaah, vittuako mua kiinnostaa miten heidän kumminkaimannaapurinpostinjakajan kakara on tehnyt tai miltä on näyttänyt.
Mun lapsi näyttää ihan omalta itseltään, sekotus mua ja mun miestä, ei sitä tarvi muihin verrata, niinku ei muitakaan ihmisiä. Samoin jokanen lapsi kehittyy ihan omaa tahtiaan, miks pitää vertailla, että Sinikan siskon serkun tyttö käveli sillon ja sano sillon kissa ja aaaaah, vittu.

hohhoijaa. olisin vaan onnellinen ja kiinnostunut jos anoppi laittaisi lapselleni hyvää ruokaa. ja jos miehen sisko olisi kiinnostunut lapsistani.aivan sama vaikka syöttäisi lasta lapiolla tai antaisi kilon karkkeja. siihen ei kuole.

Mikähän siinä on että kolmikymppisinä naiset on hyvin suurelta osin ihan mukavia mutta heti kun se maaginen 40 vuotta tulee täyteen niin moni iskee petolintu-vaihteen silmään? Pettymys elämään iskee tajuntaan?

olisin onnellinen ja kiitollinen, jos miehen sukulaiset olisiva innostuneet lapsistani. ei vois kyllä vähemmän kinnosttaa.kunhan helpolla pääsevät, se o tärkeintä.

[QUOTE="vieras";22098194]Joo huomaa että siskolla on vähän enemmän kokemusta niistä lapsista!!! Kannattais ottaa onkeensa![/QUOTE]

Jaa. No mites toi siskon kokemus nyt sitten vaikuttaa mun lapseen? Pitäiskö mun nyt syöttää lapselleni kaikkea paskaa, kun sekin on omilleen syöttänyt? Ja opettaa se juomaan mehua? Ja laittaa lapsi nukkumaan klo 1 yöllä, koska siskon mielestä laitetaan lapsi liian aikasin (klo 21 ja 22 välillä) nukkumaan, ja nukkumisongelmat johtuu siitä??

Alkuperäinen kirjoittaja ei jaksa näitä;22098196:
hohhoijaa. olisin vaan onnellinen ja kiinnostunut jos anoppi laittaisi lapselleni hyvää ruokaa. ja jos miehen sisko olisi kiinnostunut lapsistani.aivan sama vaikka syöttäisi lasta lapiolla tai antaisi kilon karkkeja. siihen ei kuole.

No kuka on sanonut, että anoppi laittaa lapselle hyvää ruokaa?

[QUOTE="vieras";22098194]Joo huomaa että siskolla on vähän enemmän kokemusta niistä lapsista!!! Kannattais ottaa onkeensa![/QUOTE]

paitsi että samanikäinen lapsi kuin ap:llä sillä on ollut 10v sitten.

Ärsyttää kans, kun tarkemmin mainitsemattomasta suunnasta aina kuulee mitä "parhaimpia" lapsenkasvatusneuvoja. tällä taholla on pieni lapsi ollut viimeksi yli 30v sitten.

pidä ap vain pääsi, äläkä anna anopin tai tädin jyrätä. sanot, että meillä toimitaan näin. neuvoja saa antaa, mutta ylitse ei saa kävellä. sinun tapaasi kasvattaa ja hoitaa lasta täytyy kunnioittaa.

Mikähän siinä on että kolmikymppisinä naiset on hyvin suurelta osin ihan mukavia mutta heti kun se maaginen 40 vuotta tulee täyteen niin moni iskee petolintu-vaihteen silmään? Pettymys elämään iskee tajuntaan?

no ap hellantelttuineen on kyll sitä kastia, että kaukaa kierrän. kun hän ja hänen kakara on ainoat joista saa puhua, mutta kukaan ei tule koskaan tekemään sitä oikein, ja hän ja hänen kakara on ainoat joita saa hoitaa ja antaa huomiota, mutta kukaan ei tule koskaan tekemään sitä oikein.
hohhoijaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ei jaksa näitä;22098221:
no ap hellantelttuineen on kyll sitä kastia, että kaukaa kierrän. kun hän ja hänen kakara on ainoat joista saa puhua, mutta kukaan ei tule koskaan tekemään sitä oikein, ja hän ja hänen kakara on ainoat joita saa hoitaa ja antaa huomiota, mutta kukaan ei tule koskaan tekemään sitä oikein.
hohhoijaa.

Jos et huomannut niin ap:lla oli lapsi ja niillä muilla ne kakarat!

[QUOTE="pypylleröinen";22098207]Jaa. No mites toi siskon kokemus nyt sitten vaikuttaa mun lapseen? Pitäiskö mun nyt syöttää lapselleni kaikkea paskaa, kun sekin on omilleen syöttänyt? Ja opettaa se juomaan mehua? Ja laittaa lapsi nukkumaan klo 1 yöllä, koska siskon mielestä laitetaan lapsi liian aikasin (klo 21 ja 22 välillä) nukkumaan, ja nukkumisongelmat johtuu siitä??[/QUOTE]

Ja se lapsi menee pilalle jos se syö samaa mitä muutkin eikä anneta ruisleipää kun muut syö piparia, reppana, sääliksi käy! Syö ittekki sitä ruisleipää vaan, ei se lapsenkaan suu tuohesta ole! Ja jos on kokemusta kymmenen vuoden takaa, sitä on rutkasti enemmän kuin sellasella jolla ei ole minkäänlaista. Vähennä sen lapsen päiväunimäärää, jos ei nuku. Ei kukaan määräänsä enempää vuorokaudessa nuku.

[QUOTE="vieras";22098227]Jos et huomannut niin ap:lla oli lapsi ja niillä muilla ne kakarat![/QUOTE]

huomasin kyllä että muut maailman lapset ovat räkänokkia ja kakaroita ap:n mielestä, siksi juuri tein hänelle selväksi, että samanlainen kakara se on kin toisetkin.

Kyllä suoraan sanottuna huomaa että on ap:n esikoinen äitinä olo aika tuoretta vielä. Miten voi joka asian ottaakin noin v*luna? Kai teille nyt puhua saa? Vai väännätkö joka asian hlökohtaisena kuittailuna? Hassu olet...

Elämä siloittaa - sun pitäisi lukea tämä tekstisi muutaman vuoden kuluttua ;) No offence.

paitsi että samanikäinen lapsi kuin ap:llä sillä on ollut 10v sitten.

Ärsyttää kans, kun tarkemmin mainitsemattomasta suunnasta aina kuulee mitä "parhaimpia" lapsenkasvatusneuvoja. tällä taholla on pieni lapsi ollut viimeksi yli 30v sitten.

pidä ap vain pääsi, äläkä anna anopin tai tädin jyrätä. sanot, että meillä toimitaan näin. neuvoja saa antaa, mutta ylitse ei saa kävellä. sinun tapaasi kasvattaa ja hoitaa lasta täytyy kunnioittaa.

Kiitos, joku edes ymmärtää :D

En mä ois uskonut, että se oonkin minä se paska, joka ei halua anopin ja tätin takia opettaa vielä lapselleen suolakeksejä ja muita paskaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja ei jaksa näitä;22098221:
hohhoijaa.

Mitä vittua??? :D Voi sua.... En nyt ihan noinkaan sanois...

[QUOTE="vieras";22098235]Ja se lapsi menee pilalle jos se syö samaa mitä muutkin eikä anneta ruisleipää kun muut syö piparia, reppana, sääliksi käy! Syö ittekki sitä ruisleipää vaan, ei se lapsenkaan suu tuohesta ole! Ja jos on kokemusta kymmenen vuoden takaa, sitä on rutkasti enemmän kuin sellasella jolla ei ole minkäänlaista. Vähennä sen lapsen päiväunimäärää, jos ei nuku. Ei kukaan määräänsä enempää vuorokaudessa nuku.[/QUOTE]

No juu, siinä toinen neuvoja. Tiedät yhtä paljon tuon lapsen nukkumisongelmasta kun tätikin, ja hyvin neuvot sinäkin! :D

Ja kyllä tuo on saanut piparin joskus, ja kakkuakin synttäreillään, mutta nyt en halunnut sille antaa mitään, koska oltiin lähdössä kotiin ja tekemään iltapuuroa.
Annoitko itse lapsellesi 1v:nä tucin suolakeksejä?
Miks pitää syöttää jotain paskaa ton ikäselle, mitä se siitä saa? Eiköhän se ehdi ihan tarpeeks syödä tollasia vanhempanakin...

Vauvojen ulkonäön vertailussa kannattaisi tosiaan kaikkien muistaa se, että loppupeleissä kaikki lapset ovat yhtä rumia. Turha niitä on ruveta rankkaamaan, katsojan silmästä se kiinni on.

[QUOTE="pypylleröinen";22098259]No juu, siinä toinen neuvoja. Tiedät yhtä paljon tuon lapsen nukkumisongelmasta kun tätikin, ja hyvin neuvot sinäkin! :D

Ja kyllä tuo on saanut piparin joskus, ja kakkuakin synttäreillään, mutta nyt en halunnut sille antaa mitään, koska oltiin lähdössä kotiin ja tekemään iltapuuroa.
Annoitko itse lapsellesi 1v:nä tucin suolakeksejä?
Miks pitää syöttää jotain paskaa ton ikäselle, mitä se siitä saa? Eiköhän se ehdi ihan tarpeeks syödä tollasia vanhempanakin...[/QUOTE]

Kyllä 1 v saa ihan sitä mitä muutkin. Lemppari on hot rodit ja pringlesit ranskankermalla ja sipulilla.

Kerroppa sitten ihan itse mikä siinä nukkumisessa sitten on ongelma, jos ongelma ei ole se että nukkuu tarpeeksi vuorokaudessa vaikka vähän myöhempään menisikin nukkumaan?

[QUOTE="vieras";22098270]Kerroppa sitten ihan itse mikä siinä nukkumisessa sitten on ongelma, jos ongelma ei ole se että nukkuu tarpeeksi vuorokaudessa vaikka vähän myöhempään menisikin nukkumaan?[/QUOTE]

Minä mietin kanssa samaa. On tosi kurjaa kuunnella monien vanhempien juttuja siitä, miten lapsi pyörii parikin tuntia sängyssä, kun ei SUOSTU nukkumaan. Sitten kun tarkemmin kyselee, ko. lapset vetävät päiväkodissa monen tunnin unet, eivätkä ilmeisestikään tarvitsisi sitten niin pitkiä yöunia. Kamala ajatella, että itse joutuisi väkipakolla makaamaan sängyssä tunninkin, kun ei yhtään nukuta:o

No miehen veli kehuskelee sillä, että heidän kaikkiruoksainen muksunsa söi kebabia jo 8kk ikäisenä. Arvatkaa vedänkö lättyyn jos minun vauvalle tungetaan suuhun jotain vastaavaa sen ikäisenä?

Yhteistyössä