voi kauhistelu sentään! ("huono äiti" leima otsaan)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myymä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
kukin taplaa tyylillään... Mutta mun mielestä äiti ja vauva kuuluu lähekkäin.

Voisitko vielä perustella, miksi isä ja vauva ei kuulu lähekkäin?
Tässä just huomaa sen eron, että jos lapsesta on kyse, isä ei IKINÄ pääse äidin kanssa samalle tasolle :( Se on sääli.

Oon sun kanssa "myymä" täysin samaa mieltä. Tasa-arvoa naiset! Naisilla on ihan samat oikeudet kuin miehilläkin! Jos naiset eivät ole tasa-arvon kannalla niin sitä ei ikinä tulekaan! Mutta jos jotkut haluaa olla säälittäviä lampaita, jotka eivät halua pitää omista oikeuksistaan huolta niin olkoot sitten, mutta turha tulla paheksumaan sellaisia, joilla on "munaa" olla samalla tasolla miesten kanssa!

Alkuperäinen kirjoittaja justtätämieltä:
Oon sun kanssa "myymä" täysin samaa mieltä. Tasa-arvoa naiset! Naisilla on ihan samat oikeudet kuin miehilläkin! Jos naiset eivät ole tasa-arvon kannalla niin sitä ei ikinä tulekaan! Mutta jos jotkut haluaa olla säälittäviä lampaita, jotka eivät halua pitää omista oikeuksistaan huolta niin olkoot sitten, mutta turha tulla paheksumaan sellaisia, joilla on "munaa" olla samalla tasolla miesten kanssa!

Miksi juuri se tasa-arvo haetaan ryyppäämisen ja menemisen kautta? Miksei isä voi olla enemmän kotona? Mun mielestä kummankaan ei kuulu juosta maailmalla kun kotona on pieni vauva.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Tuohon äidin ja vauvan lähekkäin oloon ja isän ja vauvan...siis voiko isä olla vauvan kanssa lähekkäin vain silloin kun äiti on poissa kotoa??

Ei tietenkään, mutta kyllä meillä mies ainakin nautti suunnattomasti olla vauvan kanssa kun minä en ole koko ajan "kyttäämässä" ;) Osoitti myös miehelle tietynlaista luottamusta kun annoin heidän jäädä kaksin! :)

Tuohon äidin ja vauvan lähekkäin oloon ja isän ja vauvan...siis voiko isä olla vauvan kanssa lähekkäin vain silloin kun äiti on poissa kotoa??

Ei tietenkään, mutta kyllä meillä mies ainakin nautti suunnattomasti olla vauvan kanssa kun minä en ole koko ajan "kyttäämässä" ;) Osoitti myös miehelle tietynlaista luottamusta kun annoin heidän jäädä kaksin! :)

No, mä en kokenut kyttääväni kun oltiin kaikki kolme kotosalla..enkä usko että mieskään koki.

Näihin mielipiteisiin vaikuttaa varmasti se, onko ylipäätänsä ollut innokas bailaaja ennen vauvaa ja raskautta. Ne, ketkä arvostelevat baareissa käyviä äitejä, eivät ehkä ole olleet innokkaita bailaajia ennen vauvaakaan, joten miksi ne menisivät nytkään ja tällöin on helppo arvostella niitä, joiden elämään kuuluu juhliminen.

kukin taplaa tyylillään... Mutta mun mielestä äiti ja vauva kuuluu lähekkäin.

Voisitko vielä perustella, miksi isä ja vauva ei kuulu lähekkäin?
Tässä just huomaa sen eron, että jos lapsesta on kyse, isä ei IKINÄ pääse äidin kanssa samalle tasolle :( Se on sääli.

missä kohti mä sanoin että isä ei kuulu vauvan lähelle? Onko sen isän pakko ravata baarissa ku lapsi on syntyny?

niin ne vaan silti tekee useimmat!!

Näihin mielipiteisiin vaikuttaa varmasti se, onko ylipäätänsä ollut innokas bailaaja ennen vauvaa ja raskautta. Ne, ketkä arvostelevat baareissa käyviä äitejä, eivät ehkä ole olleet innokkaita bailaajia ennen vauvaakaan, joten miksi ne menisivät nytkään ja tällöin on helppo arvostella niitä, joiden elämään kuuluu juhliminen.

samaa mieltä...

Samaa mieltä. Itse en ole tosin käynyt pariin vuoteen baarissa kuin kerran, mutta voisin ihan hyvällä omallatunnolla mennä, enkä ketään arvostele siksi, että menee. En ymmärrä tuota pienokaisen jättämis -soopaa. Voi kai kaupoissakin käydä ilman lasta, miksi siis ei baarissa tapaamassa ystäviä?? Kyse on hei muutamasta tunnista.

pitäs sen isän voida olla lähellä vaikka äiti oiskin kotona....

Alkuperäinen kirjoittaja TavisÄiti:

Ja voikin olla, en kai sitä ole kieltänytkään?! Mutta tarkoitan sitä, että tietynlaista luottamusta varmasti osoittaa miehelle, jos hän saa olla kodissa lapsen kanssa IHAN kahdestaan!

Alkuperäinen kirjoittaja TavisÄiti:

Ja voikin olla, en kai sitä ole kieltänytkään?! Mutta tarkoitan sitä, että tietynlaista luottamusta varmasti osoittaa miehelle, jos hän saa olla kodissa lapsen kanssa IHAN kahdestaan!

tottakai, mutta sitten kun äiti lähtee johku niin "voi kauheaa" miten sä voit...oli kyse 4h shoppailusta tai 4h baarissa niin aina äiti "saa selkääsä" jos lapsen jättää hoitoon pienenä...
:whistle:

Huonosti päätelty, mun mielestä...
Mä ramppasin baareissa joka viikko ihan tolkuttomasti ja se loppui kuin seinään kun tapasin miehen. Siinä vaiheessa vielä pojan, jolla ei ollut ikää baariin :whistle: Aloin melkein heti odottamaan poikaa. Meni 5 vuotta ennen kuin menin seuraavan kerran baariin..!
Enkä todellakaan ymmärrä miksi sinne pitää mennä silloin kun on vauva kotona. Jotkut tässäkin ketjussa naureskelee sille, että pitääkö sen vauvan kanssa muka olla 24/7, mutta se vaan sattuu olemaan totta, että pieni vauva ei ymmärrä sitä eroa. Vauva ei osaa ajatella että äiti tulee kyllä takaisin mutta ei ihan vielä. Vähän isompana lapsi tietysti oppii sen hahmottamaan.
Ja tässä ei mitenkään ole kyse tasa-arvosta ja isän syrjimisestä. Toki isä osaa vauvaa hoitaa..! Kyse on siitä, että nykyään on vieraannuttu pahasti ihan luonnollisista jutuista...

Nyt Myymä puhut asiaa :saint:
Mitä väliä sillä on mitä se äiti tekee silloin kun on poissa vauvan luota. Käy kaupassa, parturissa, baarissa yhdellä tai kymmenellä, käyttäytyy hyvin tai huonosti... Poissa mikä poissa.
Mä olen hyvä äiti lapselleni ja kun tästä viihteelle kunnolla raaskin lähteä niin taatusti juon sivistymättömästi ja saatan jopa käyttäytyä huonosti :D Tämän jälkeen mä olen edelleen sama äiti.
Miksei äiti voi sikailla ja olla niin kun tahtoo silloin kun sitä omaa aikaa viettää?
Vauva nyt 2kk ja olen käynyt pari kertaa ohimennen terassilla yhdellä, muuten baariin meneminen tarkoittaa mulle kunnon känniä ;) Ja mikäs siinä mennessä kun hoitoapua suorastaan tyrkytetään, eli en jätä lasta väkisin kenellekään että pääsen tulevaisuudessa hurvittelemaan.
Vielä täytyy kunnon illan viettoa odottaa niin kauan että vauva nukkuu yönsä kunnolla ja huolii tuttipullosta maidon. Eikä tämä odottelu ole mulle mitään tuskaa, hyvin pärjään ilman baaria kunnes olen valmis jättämään vauvan hoitoon. Kukin taaplaa tyylillään ja aikatauluttaa elämänsä omaan tahtiin.

Yhteistyössä