Voi jumalauta!! Ei tässä oo enää mitään järkee! (lisätty kuva vauvasta)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaspurantti:
Tuon viriilin pojun varmaan ottaakin joku helposti, sitä en epäile, mutta tiineen nartun?
Soitan huomenna jonnekin löytöeläinkotiin. Soittelen vaikka koko päivän, niin kauan, että joku sen ottaa. Piikille en tyttöä pentuineen päästä. :'(
Kyllä löytöeläinkoti ne vastaan ottaa. Siksi semmoiset on. Ei mitään hätää. Itse olen sellaisen kanssa asioinut ja on luotettavia. Kääpiökoirat yleensä löytää uuden kodin helpommin kuin isot jässikät. Ja pennut varsinkin.

Toivottavasti pysyvän kodin.
Niinpä. Sitä mäkin toivon, että saavat kodin kaikki. Ja hyvän kodin, jossa ei tarvi pelätä mitään.

hellu 77
Ja laita Apulaan ilmoitus!
Mutta kannattaa tarkaan syynätä kenelle koirat luovutat.
Apulan kautta mekin löysimme omamme joka oli myös "huostaanotettu" surkeista oloista

pou
Siis missään tapauksessa tuollaisessa tilanteessa ei eläimiä voi pauluttaa omistajalle (siis jos muuttavat taas mielensä).

On sinun velvollisuutesi tehdä koirista eläinsuojeluilmoitus. Niiden kaltoinkohtelusta on vahva epäilys (eivät ole sisäsiistejä asuneet hökkelissä, nuori koira tiineenä, mies uhannut tappa ne...jne.) . Lain mukaan, jos epäilet eläinten kaltoinkohtelua tai laiminlyöntiä, ilmoitus on tehtävä.
Älä sinäkään nyt luovuta koiria eteenpäin, vaan soita niistä eläinsuojeluun tai löytöeläinkotiin, joiden tehtävänä on etsiä niille hyvät kodit. Koiria, etenkään tuollaisia ongelmallisissa oloissa kasvaneita ja sisälle tarpeitaan tekeviä, ei saa ottaa kevyin peruistein tai säälinpuuskassa omakseen, vaan niihin on sitouduttava vuosiksi ja ymmärrettävä miten hastaava urakka niiden kanssa tulee olemaan. :|

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Ohhoh tuota sinun kaveria. Ottanut kaksi pentua yhtaikaa ja ensimmäisestä juoksusta pennut. Ei ole taidettu koirista välittää pätkääkään, kun eivät ole edes sisäsiistejä.
Niinpä. Ajattelin voivani edes jotenkin auttaa, kun kehui, että ovat sisäsiistejä.
Ovat päivät pihalla aitauksessa, yöt nukkuvat sisällä jossain häkissä. :eek:
Ei kuulosta normaalilta?!?
Se talo, missä asuvat, on sellainen hökkeli ja sisältä täynnä roskaa ja rojua.
Pari päivää sitten oli kuulemma mennyt sähköt, kun lasku maksamatta.
Ja tosiaan, tyhmä olin, kun nuo otin. Juhannukseksi olisi määrä viedä ne takaisin, kun lähden reissuun. Mutta vain siksi aikaa. :headwall:
Ei voi tuommoiseen paikkaan antaa koiria takaisin!!!Sinulla on velvollisuus tehdä eläinsuojeluilmoitus!!!!!!!!!!!!!!

Mä en lähtis tekemään sitä ilmotusta. Kun se ex-isäntä siellä selkeesti on vähän yläkammaristaan himmeänä. Onko viisasta järjestää heille sitten ongelmia, jos on mahdollisuus saada itse hankittua koirille uudet kodit - ja luvan kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Edelleenkin: Mä voin adoptoida niistä toisen.
Missä päin asut? :)
Raumalla. Kyl tänne yks menee, mut ei kahta. Kaks ton ikästä pinskukakaraa ois itsemurha :D Sympatiat on sun puolella kyllä :D
Joo ei tää kyllä mitenkään nautinnollista oo, vaikka koirista tykkäänkin.. :ashamed:
Laitan niille kohta vaipat.
Ja saa tosissaan tulla kattomaan ja viedä mukanaan, jos on koti tarjota. :)

vieras
Mä en lähtis tekemään sitä ilmotusta. Kun se ex-isäntä siellä selkeesti on vähän yläkammaristaan himmeänä. Onko viisasta järjestää heille sitten ongelmia, jos on mahdollisuus saada itse hankittua koirille uudet kodit - ja luvan kanssa?
Ja mies jolla on yläkamarihimmeenä saa ottaa aina uuden eläimen, jota kohdella kaltoin, koska kukaan ei viitsi tehdä hänestä eläinsuojeluilmoitusta (vaikka lain mukaan näiden asioista tietävien kuuluisi ilmoitus tehdä).

Todenäköisesti tuollainen mies, joka uhkaa tappaa eläimet ja pitää niitä huonoissa oloissa myös pahoinpitelee lemmikkejään.

Niillä ei ole papereita, niin mitään omistajanvaihdoshässäköitä ei tule. Vähän tarttis tietää rokotuksista esim.? Kyllä noi on niin pieniä, että projektivaiheessa ovat, ja hommaa piisaa. Mutta kyllä tänne yks pinsku menis. Mulla on setterinarttu ennestään, muttei se olis ongelma lainkaan... Hittolainen, pitäiskös oikein tulla vilkasemaan :)

Ja mies jolla on yläkamarihimmeenä saa ottaa aina uuden eläimen, jota kohdella kaltoin, koska kukaan ei viitsi tehdä hänestä eläinsuojeluilmoitusta (vaikka lain mukaan näiden asioista tietävien kuuluisi ilmoitus tehdä).

Todenäköisesti tuollainen mies, joka uhkaa tappaa eläimet ja pitää niitä huonoissa oloissa myös pahoinpitelee lemmikkejään.
Voi ottaa, ja sen ilmoituksen voi tehdä silloin. Vaivihkaa. Jos niin siis käy. Koska tiedä mimmoset siepit se vetäisi, jos ap tekisi ilmoituksen, ja omistajat joutuisivat makselemaan sakkoja sun muuta?

Kun nythän niillä ei ole hätää, kun ne eivät ole siellä omistajillaan enää...

vieras
Kaspurantti: Todella edesvastuutonta luovuttaa noita ongelmakoiria eteenpäin tuntemattomille.

Miksi et soita niistä löytöeläinkotiin? Heidän tulee etsiä koirille juuri niille sopivat ja niihin sitoutuneet omistajat. Ne saatetaan myös opettaa ensin sisäsiisteiksi, jolloin niillä on paremmat tulevaisuudennäkymät uudessa kodissa.

Kaspurantti: Todella edesvastuutonta luovuttaa noita ongelmakoiria eteenpäin tuntemattomille.

Miksi et soita niistä löytöeläinkotiin? Heidän tulee etsiä koirille juuri niille sopivat ja niihin sitoutuneet omistajat. Ne saatetaan myös opettaa ensin sisäsiisteiksi, jolloin niillä on paremmat tulevaisuudennäkymät uudessa kodissa.
Edesvastuutonta olisi se, että ois sulkenut silmänsä ja jättänyt koirat sinne omistajilleen, tekemättä mitään. Tässähän yritetään antaa niille uutta mahdollisuutta hyvään kotiin & perheeseen.

vieras

Voi ottaa, ja sen ilmoituksen voi tehdä silloin. Vaivihkaa. Jos niin siis käy. Koska tiedä mimmoset siepit se vetäisi, jos ap tekisi ilmoituksen, ja omistajat joutuisivat makselemaan sakkoja sun muuta?

Kun nythän niillä ei ole hätää, kun ne eivät ole siellä omistajillaan enää...
Silloin joutuu taas vain uusi eläin kärsimään ennen ilmoituksen tekoa. Eikä oikeasti taaskaan kukaan uskaltaisi tehdä mitään ilmoitusta, vaan oltaisiin vain niin kuin tiedettäisikään lemmikkien surkeista oloista ja ajateltaisiin, että ehkä joku toinen tekee ilmoituksen.

Kävijä
Raumalla. Kyl tänne yks menee, mut ei kahta. Kaks ton ikästä pinskukakaraa ois itsemurha :D Sympatiat on sun puolella kyllä :D
Joo ei tää kyllä mitenkään nautinnollista oo, vaikka koirista tykkäänkin.. :ashamed:
Luin melkein koko ripi rimpsun. Vaikea tilanne sinulla näyttäs olevan, ymmärrän. Tulin siihen tulokseen, et pikkuset pennut (vielä) ne on yhtä hädissään kuin sinäkin. Pennut usein tekevät tarpeensa osoittaakseen et "hei me ollaan täälä". Ne vaistoaa hyvin herkästi mikä nyt on?niillä voi myöskin olla vatsa vaivoja. Älä ole ihan huolissas niistä. Huomenna soitat esim. paikalliseen eläinsuojeluun tai sitten, jos lähellä on eläinpuisto. Niissähän on usein koiran, ja kissanpentuja yms. ainakin Orimattilassa on tai ainakin on ollut joskus. Auttas jos sinulla olis iso laatikko ja siellä esim. pehmeä peitto, tyyny. yms. ne pennut saattas rauhottua siellä. Yritä nyt koota ittes ja anna hiukan hellyyttä niille pennuille niin saisitte nukkua yön ainakin rauhassa.

Anteeksi, että nyt näin neuvoin, mut hätä se oli minullakin kun luin tämän. Tulisin auttamaan mutta asun niin kaukana.

Emäntä
http://www.lemmikkipalstat.net/apula/koirat.htm

Tuolta löytyi meidän mussukka-heittopussi-piski, sinne kannattais varmaan laittaa ilmoitus, jos et eläinsuojeluyhdistykselle saa niitä!

Ja minusta olet toiminut aivan oikein ja hyvä, ettet palauta entisille omistajille niitä. Tosiaan kääpiökoirille on helppo löytää uusi, hyvä koti ja jollekkin se tiine narttukin kelpaa, ottaisin vaikka itse, jos ette olis niin kaukana! =)

Nimim. Kääpiöpinseristä aina haaveillut...

Alkuperäinen kirjoittaja Kävijä:
Luin melkein koko ripi rimpsun. Vaikea tilanne sinulla näyttäs olevan, ymmärrän. Tulin siihen tulokseen, et pikkuset pennut (vielä) ne on yhtä hädissään kuin sinäkin. Pennut usein tekevät tarpeensa osoittaakseen et "hei me ollaan täälä". Ne vaistoaa hyvin herkästi mikä nyt on?niillä voi myöskin olla vatsa vaivoja. Älä ole ihan huolissas niistä. Huomenna soitat esim. paikalliseen eläinsuojeluun tai sitten, jos lähellä on eläinpuisto. Niissähän on usein koiran, ja kissanpentuja yms. ainakin Orimattilassa on tai ainakin on ollut joskus. Auttas jos sinulla olis iso laatikko ja siellä esim. pehmeä peitto, tyyny. yms. ne pennut saattas rauhottua siellä. Yritä nyt koota ittes ja anna hiukan hellyyttä niille pennuille niin saisitte nukkua yön ainakin rauhassa.

Anteeksi, että nyt näin neuvoin, mut hätä se oli minullakin kun luin tämän. Tulisin auttamaan mutta asun niin kaukana.
Kiitos. Mä olen antanut niille huomioo, rapsutellut ja pitänyt sylissä. Jos istun sohvalla tai makaan, niin ne käpertyy kainaloon. Ne on tosi suloisia kyllä ja huomaa, että luottamus ihmiseen on vielä tallella.

Nimim. Emäntä mustautuu... Mietittiin tuossa miehen kanssa asiaa ja ajateltiin, että voitais ottaa se tyttö! :attn: :attn:

Tiedätkö mitään sen raskaudesta, kuinka pitkällä on ja kuka on vauveleiden isä?

Meillä on ennestään kääpiövillakoiratyttö, joka tarvis kaveria. Myös se oli hieman kovia kokenut meille tullessa, sisäsiisteyden kanssa oli ongelmia ja sillä oli vähän luottamuspula ihmisiin, mutta nyt vuoden pitkäjänteisen paijaamisen jälkeen on jo erittäin salonkikelpoinen yksilö!

Kävijä
Alkuperäinen kirjoittaja Kävijä:

Kiitos. Mä olen antanut niille huomioo, rapsutellut ja pitänyt sylissä. Jos istun sohvalla tai makaan, niin ne käpertyy kainaloon. Ne on tosi suloisia kyllä ja huomaa, että luottamus ihmiseen on vielä tallella.
Kyllä mie uskon et olet tehnyt kaikkes niiden pentujen eteen. Luottamus se tärkeintä onkin. Tuos alemmalla kommentilla on sinulle varmasti iloa toivotaan että onnistuu. Suukkoja pikkuisille karvaturreille!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Robinson:
Nimim. Emäntä mustautuu... Mietittiin tuossa miehen kanssa asiaa ja ajateltiin, että voitais ottaa se tyttö! :attn: :attn:

Tiedätkö mitään sen raskaudesta, kuinka pitkällä on ja kuka on vauveleiden isä?

Meillä on ennestään kääpiövillakoiratyttö, joka tarvis kaveria. Myös se oli hieman kovia kokenut meille tullessa, sisäsiisteyden kanssa oli ongelmia ja sillä oli vähän luottamuspula ihmisiin, mutta nyt vuoden pitkäjänteisen paijaamisen jälkeen on jo erittäin salonkikelpoinen yksilö!
Toivottavasti huomaa tämän.

Kävijä
Mutta mitäs sitten jos koirat löytävät kodin ja tämä omistaja,oli sitten kumpi vain haluaakin koirat takaisin?
Kerrotko miten tämä alku oli noin lyhykäisyydessään? rimspu on niin pitkä jo luettavaksi

Yhteistyössä