Voi jumalauta!! Ei tässä oo enää mitään järkee! (lisätty kuva vauvasta)

f
Alkuperäinen kirjoittaja Kaspurantti:
Alkuperäinen kirjoittaja f:
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Ehkä teidän pitää olla ulkona paljon.
Voitahan sä kysyä jos joku ottaisi sen toisen.
Mä olen nyt vienyt parin tunnin välein niitä ulos, kun mun sisko on ollut auttamassa. Sekin on niin helvetin hankalaa, kun asun 3. kerroksessa ilman hissiä ja poika ei osaa vielä kävellä. Ja yh siis olen. Huomenna olen ihan yksin, äijä tulee lauantaina.

just

justjust.. kai sitä miesystävä voi olla, vaikka yh onkin?

olipaha asia mikä tahaan, niin saahan bonuspisteet kun on niin yyyhoooo....

Kestä ku nainen
Itse lupasit hoitaa juhannukseen asti. Se sun kaveris voi soittaa poliisille aivan vapaasti sun touhuista jos tuuppaat ne jonkun kolmannen hoteisiin. Edes eläinsuojelun nimis niin ei voi tehdä kun viranomainen. Osta häkit ja ulkoiluta! Ei ne ilman hätää sisälle pissi.

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Ehkä teidän pitää olla ulkona paljon.
Voitahan sä kysyä jos joku ottaisi sen toisen.
Mä olen nyt vienyt parin tunnin välein niitä ulos, kun mun sisko on ollut auttamassa. Sekin on niin helvetin hankalaa, kun asun 3. kerroksessa ilman hissiä ja poika ei osaa vielä kävellä. Ja yh siis olen. Huomenna olen ihan yksin, äijä tulee lauantaina.

just

justjust.. kai sitä miesystävä voi olla, vaikka yh onkin?

olipaha asia mikä tahaan, niin saahan bonuspisteet kun on niin yyyhoooo....

no niitä pisteitähän mä täällä olenkin hakemassa. :LOL:

...
Siis onko asia siis nii ett ovat vaan hoidossa. Ahaa, mä ymmärsin, ett oot tavallaan huostaanottanu ettiäkses niille uuden kodin. Ou jee, no nyt ku oot koirahoitajaks lupautunu, ni ei muuta ku lenkkiä, leikkiä, lenkkiä, ruokaa, lenkkiä, leikkiä, ruokaa jne.jne...

Tai ilmotat kaverilles, ett hoito ei luonnistu ja palautat koirat omistajalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Kestä ku nainen:
Itse lupasit hoitaa juhannukseen asti. Se sun kaveris voi soittaa poliisille aivan vapaasti sun touhuista jos tuuppaat ne jonkun kolmannen hoteisiin. Edes eläinsuojelun nimis niin ei voi tehdä kun viranomainen. Osta häkit ja ulkoiluta! Ei ne ilman hätää sisälle pissi.
:flower:

Mutta jos hoito ei onnistu, tietysti omistajan on otettava eläimensä takaisin. Jos sanoo ettei pysty, niin siinä vaiheessa se on jo jonkun muun asia. Jos kerran omistaja ei pysty eläimilleen järjestämään turvallista paikkaa. Ei kukaan kaveri ole velvollinen hoitamaan toisen eläimiä. Vaikka onkin lupautunut, mutta onhan tuossa jo ihan liikaa. Omistaja niistä kuitenkin on vastuussa, tai siis pitäisi olla.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Siis onko asia siis nii ett ovat vaan hoidossa. Ahaa, mä ymmärsin, ett oot tavallaan huostaanottanu ettiäkses niille uuden kodin. Ou jee, no nyt ku oot koirahoitajaks lupautunu, ni ei muuta ku lenkkiä, leikkiä, lenkkiä, ruokaa, lenkkiä, leikkiä, ruokaa jne.jne...

Tai ilmotat kaverilles, ett hoito ei luonnistu ja palautat koirat omistajalle.
No mä sanoin, että otan ne nyt, kun siellä on tilanne päällä. Sanoin kyllä etten halua omaksi ja katon miten meillä sujuu ja katotaan sitten tilanne uudelleen.
Juhannukseen olen luvannut pitää ja pidänkin.
Sovittiin, että ens torstaina vien päivällä takaisin.
Nyt tulee tiukkaa viestiä, että mihin aikaan sunnuntaina haen ne sitten takaisin?

vieras
Voitko kysyä saatko auttaa etsimään niille uuden kodin? Ja ennen juhannusta veisit eläinsuojeluyhdistykselle. Sinne otetaan kyllä vastaan, mutta mielellään ennen. Kyllä se omistaja kait haluu niistä eroon ja ottaa avun vastaan. Taitaa omistaja olla saamatonta tyyppiä.

Voi voi
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Mutta jos hoito ei onnistu, tietysti omistajan on otettava eläimensä takaisin. Jos sanoo ettei pysty, niin siinä vaiheessa se on jo jonkun muun asia. Jos kerran omistaja ei pysty eläimilleen järjestämään turvallista paikkaa. Ei kukaan kaveri ole velvollinen hoitamaan toisen eläimiä. Vaikka onkin lupautunut, mutta onhan tuossa jo ihan liikaa. Omistaja niistä kuitenkin on vastuussa, tai siis pitäisi olla.
Mut se ei ole ap.n päätettävissä. Ne on sen kaverin omistamia ja omistusoikeus ajaa jokaisen muun lain edelle. Ap. voi toki omaan laskuunsa laittaa koirat hoitolaan juhannukseen asti. Toi ulkoilutus ei ole ylivoimainen este missään. Johan sen järki sanoo et se kaveri kerto kaiken etukäteen. Tiine-tarha-häkki ja ap.l ollu koira. Ei vinku auta.

Alkuperäinen kirjoittaja Voi voi:
Mut se ei ole ap.n päätettävissä. Ne on sen kaverin omistamia ja omistusoikeus ajaa jokaisen muun lain edelle. Ap. voi toki omaan laskuunsa laittaa koirat hoitolaan juhannukseen asti. Toi ulkoilutus ei ole ylivoimainen este missään. Johan sen järki sanoo et se kaveri kerto kaiken etukäteen. Tiine-tarha-häkki ja ap.l ollu koira. Ei vinku auta.
Ai sun logiikan mukaan se, että olen luvannut hoitaa juhannukseen asti o sama, kuin laki? Ei se ulkoilutus olekaan ylivoimaista, mutta jatkuva lattianpesu ulkoilusta huolimatta alkaa jo olla.
Ja se, ettei omistaja vastaa enää viesteihin, eikä puheluihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Voi voi:
Ai sun logiikan mukaan se, että olen luvannut hoitaa juhannukseen asti o sama, kuin laki? Ei se ulkoilutus olekaan ylivoimaista, mutta jatkuva lattianpesu ulkoilusta huolimatta alkaa jo olla.
Ja se, ettei omistaja vastaa enää viesteihin, eikä puheluihin.
Joo todellakin aika mielenkiintoista, että joku laki nyt muka velvottaisi sut pitämään ne koirat väkisin hoidossasi :whistle:
Omistajaa ei ilmeisesti kiinnosta, ja sulla ei ole velvollisuutta huolehtia toisen ihmisen lemmikeistä. Toki kaveria haluaa auttaa, mutta kai nyt jokainen ymmärtää, että jos sä et enää voi hoitaa niitä, se on koirien omistajan velvollisuus hoitaa ne tai etsiä niille turvallinen paikka. Jos omistaja ei pysty sitä tekemään, kyllä eläinsuojelu sen asian hoitaa.

vieras
Etsit nyt rodun nettisivut, sieltä jonkun keskustelupalstan ja kysyt neuvoa niiltä, jotka rodusta tietävät. Parhaassa tapauksessa saat sitä kautta koirille sijoituskodin heti, joku voi jopa haluta ne omakseen. Tee se nyt heti, ei tuo koirillekaan mikään hyvä tilanne ole.

Tuon viriilin pojun varmaan ottaakin joku helposti, sitä en epäile, mutta tiineen nartun?
Soitan huomenna jonnekin löytöeläinkotiin. Soittelen vaikka koko päivän, niin kauan, että joku sen ottaa. Piikille en tyttöä pentuineen päästä. :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mä voisin kysellä tutuilta koiraihmisiltä että ottaisko ne tuon nartun.
Olen melko varma, että Heidi Leyser osaa auttaa...jos siis asut suht lähellä Turkua.
No kysele ihmeessä, jos tiedät jonkun, jota voisi kiinnostaa. :)
Ja asun täällä Salossa, eli ei matka eikä mikään.
Soittelen huomenna tuolle Heidille ja kysyn mitä tässä tilanteessa voi tehdä.
Kiitos vinkeistä Sinulle ja kaikille muillekin. :flower: :hug: :flower:
Ilmoittelen huomenna miten kävi.

vieras
Tuon viriilin pojun varmaan ottaakin joku helposti, sitä en epäile, mutta tiineen nartun?
Soitan huomenna jonnekin löytöeläinkotiin. Soittelen vaikka koko päivän, niin kauan, että joku sen ottaa. Piikille en tyttöä pentuineen päästä. :'(
Kyllä löytöeläinkoti ne vastaan ottaa. Siksi semmoiset on. Ei mitään hätää. Itse olen sellaisen kanssa asioinut ja on luotettavia. Kääpiökoirat yleensä löytää uuden kodin helpommin kuin isot jässikät. Ja pennut varsinkin.

Toivottavasti pysyvän kodin.

Yhteistyössä