Voi järkytys jos painas vaikka 130kg...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuhma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuhma

Vieras
Miten sitä koskaan jaksais alkaa laihduttamaan kun urakka olis niin suuri... Epätoivoista. Joskus mulla paino ollut yli 90 (heti synnytyksen jälkeen) ja olin kyllä tosi läski silloin, siitäkin oli vaikea pudottaa alle 60 kiloon.... Jos pitäis tiputtaa painoa yli 70kg, elämästä menis hukkaan varmaan 4 vuotta kun pitäis kitua laihdutuksen takia...

Alkuperäinen kirjoittaja maymay:
olishan siinä hommaa.tosin varmaan hieman motivois kun kuoleman pelko persiessä joutuis koko ajan olee.

Mulla elopainoa tällä hetkellä (viikon päästä ehkä taas vähemmän) 114kg enkä elä kuoleman pelko persiissä :)
Ei mulla ole edes mitään vaivoja, joista tälläset ryhävalaat yleensä kärsii.

Monille toi alkaa olemaan arkea. Eilen näin Hki:n Maunulassa 4 sisarusta ( näyttivät siltä.. voivat toki olla sekrkuksia tms tai sitten vaan kamuja) ja olivat lapsia-murkkuja.. jokainen heistä REILUSTI lihava. Mieleeni tuli heti että heitä käytetään hyväksi kotona tai äiti / isä on psykopaatti joka kantaa herkkuja pöytään ja samalla haukkuu läskiksi lapsia. Olen lukenut sellaisista vamhemmista. Kyllä turhautti ja säälitti. Ei ole kyse ihan pikkumurheesta nykysuomessa. Anorektikkoja haukutaan rumiksi ja tyhmiksi.. mutta en ole nähnyt koko elämäni aikana yhtään anorektista lasta suomessa. Näin sellaisia aikanaan kun asuin Israelissa.. lapset eivät suostu syömään:/

Alkuperäinen kirjoittaja pikkuisen plösö:
Alkuperäinen kirjoittaja maymay:
olishan siinä hommaa.tosin varmaan hieman motivois kun kuoleman pelko persiessä joutuis koko ajan olee.

Mulla elopainoa tällä hetkellä (viikon päästä ehkä taas vähemmän) 114kg enkä elä kuoleman pelko persiissä :)
Ei mulla ole edes mitään vaivoja, joista tälläset ryhävalaat yleensä kärsii.

no ei tietty kaikilla olekaan:) itsellä tulis pelko et kohta on kaikki vaivat mitä yleensä ylipainoisilla on ja etten kohta pääsis itse liikkuu minne haluan jne.

Olis se kamalaa, isoimmillani oon painanut n. 70 kg viimesillään raskaana, olen pidempi kuin ap, ja se oli hirveä olotila (+20 kiloa nivelissä, selässä, hengityksessä jne. tuntui). Mutta onneksi esim. paikkareilla on onnistujia, tosi paljon painoa pudottaneita, joiden elämänlaatu on parantunut hirveän paljon. Ei se mahdotonta ole, vaatii itsekuria, motivaatiota ja tukea! Ei mitään uhkailua ja paasausta.

Ite painan tällä hetkellä n. 100 kg ja vielä pitäis saada painoa pois ja paljon. Mutta se on vaan itestä kiinni viittiikö itelleen tehä mitään. Ite lihoin viime syksyn ja talven aikana aika lailla ja maaliskuussa mun lähtöpaino oli 112.7 joka oli eniten mitä oon koskaan painanut. Terkkarin suosituksesta ja lääkärin puheista rupesin sitten tekemään itelleni sen mitä pitikin eli muutin ruokailutottumuksiani, rupesin syömään vähemmän ja liikkumaan enemmän. Syön pieniä annoksia 4-5 kertaa päivässä eikä tartte nälässä olla. Ja painoa on tippunut nyt n. 13 kg, voi olla että huomenna näyttää vaaka sen mitä haluankin, kerronpahan sitten mitä näytti.
Olen innostunut liikunnasta vaikkei uskois kun aattelee kouluaikoja, silloin inhosin kaikkea liikuntaan liittyvää. Mä tanssin kerran kaksi viikossa täällä kotona musan tahtiin eli otan oikein kunnon hikijumpan (viimeksi tänään) n. 30-45 min, pyöräilen, sauvakävelen, normaalia lenkkeilyä kävellen ilman sauvoja, hyötyliikunnat siihen päälle. Ja katon mitä suuhuni pistän. Suklaaseen enkä karkkiin ole sortunut kohta 4,5 kuukauteen. Aluksi oli vaikeaa mutta kun eka viikko meni niin se olo helpottui siitä eikä nyt tee enää mieli noita kumpaakaan. Enkä syö muuten sipsejäkään enkä poppareita. Jätskiä ja pullaa syön mutten mitään mahdottomia määriä kerralla, ehkä sellasen yhden pullan per kerta tai päivä.
Nyt ostin perjantaina hedelmäsokerilla ja ananaksella maustettua kivennäisvettä. Ostin myös ananaskapseleita ja valkosta teetä, kokeilen jos noista kahdesta olisi kans apua tässä painonpudotuksessa ja -hallinnassa ettei enää nousisi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olis se kamalaa, isoimmillani oon painanut n. 70 kg viimesillään raskaana, olen pidempi kuin ap, ja se oli hirveä olotila (+20 kiloa nivelissä, selässä, hengityksessä jne. tuntui). Mutta onneksi esim. paikkareilla on onnistujia, tosi paljon painoa pudottaneita, joiden elämänlaatu on parantunut hirveän paljon. Ei se mahdotonta ole, vaatii itsekuria, motivaatiota ja tukea! Ei mitään uhkailua ja paasausta.

mistä sä tiedät kuinka pitkä ap on? :D ettet vaan ois ite ap ja halusit nostaa keskustelun? :D :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja kiitoas:

mistä sä tiedät kuinka pitkä ap on? :D ettet vaan ois ite ap ja halusit nostaa keskustelun? :D :D :D
Sekotin yhteen toiseen alotukseen ko. aiheesta siel se aloittaja oli 161 cm, sorry. En lukenu nii tarkkaan..

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Olis se kamalaa, isoimmillani oon painanut n. 70 kg viimesillään raskaana, olen pidempi kuin ap, ja se oli hirveä olotila (+20 kiloa nivelissä, selässä, hengityksessä jne. tuntui)

Viimeisillään raskaana oleminen ei ole suoraan verrattavissa siihen, minkälainen olo sinulla olisi jos painaisit niin paljon ilman raskautta. Raskaus vaikuttaa niveliin, painaa sisäelimiä, vaikuttaa hengitykseen ja verenkiertoon ja asennon ja vatsan vuoksi myös selkälihaksiin.

Niin tiedän kyllä, mutta kyllä se ylipaino rasittaa muutenkin niveliä ym. Vaikka on niitä hyväkuntoisiakin ylipainoisia paljon.

Henkilökohtaisesti olisin itseeni pettynyt jos paino karkaisi yli 100 kg:n. Moittisin itseäni aika värikkäin sanakääntein miksi en oo tajunnu asialle tehdä mitään Ennen kun tilanne on karannu tohon pisteeseen.
Mutta en sano etteikö joku voisi olla täysin tyytyväinen itseensä tuon ap:n mainitsemissa kiloissa.

Alkuperäinen kirjoittaja palleriina:
Monille toi alkaa olemaan arkea. Eilen näin Hki:n Maunulassa 4 sisarusta ( näyttivät siltä.. voivat toki olla sekrkuksia tms tai sitten vaan kamuja) ja olivat lapsia-murkkuja.. jokainen heistä REILUSTI lihava. Mieleeni tuli heti että heitä käytetään hyväksi kotona tai äiti / isä on psykopaatti joka kantaa herkkuja pöytään ja samalla haukkuu läskiksi lapsia. Olen lukenut sellaisista vamhemmista. Kyllä turhautti ja säälitti. Ei ole kyse ihan pikkumurheesta nykysuomessa. Anorektikkoja haukutaan rumiksi ja tyhmiksi.. mutta en ole nähnyt koko elämäni aikana yhtään anorektista lasta suomessa. Näin sellaisia aikanaan kun asuin Israelissa.. lapset eivät suostu syömään:/

:laugh: :laugh: :laugh: Juu aivan pakkohan se on, ei lihava muuten ole ellei ole jotain hyväksikäyttöä tms.

Itse laihdutin painonvartijoissa muutama vuosi sitten ylipainon(12 kg ) pois. Painonvartijoiden kautta opin paljon oikeasta syömisestä. Koko ajan syömistä pitää vähän vahtia. Olen tehnyt itseni kanssa sopimuksen, että yhtenä päivänä viikossa mässäilen, syön mitä haluan. Muuten pyrin syömään terveellisesti. Näin paino on pysynyt kurissa.

täällä yksi 10kg lihavampi vielä mitä ap kirjoittaa eli yli 140kg...ja ihan totta on ei tätä jaksa edes alottaa laihduttamaan koska työ on aivan valtava.....katson innoissani kaikkia ohjelmia missä on saatu pudotettua painoa ja se kiinnostaa minua, mutat itse en saa..... voi kuinka haluisin kuitenkin...tuntuu ettei yksi kilo tunnu missään...joten turha aloittaakaan.

Painoin itse 16.01.2008 143,1 kg ja pituutta minulla on 186 cm. Tänään 24.07.2008 painoni on 100,7 kg, laihdutus onnistuu kun liikut ja syöt alle 1500 kaloria päivässä. Käytä sivua www.kalorilaskuri.fi itsellä blogi siellä nimellä Stonebeach. Onnea pudotukseen!!!!.

Alkuperäinen kirjoittaja tuhma:
Jos pitäis tiputtaa painoa yli 70kg, elämästä menis hukkaan varmaan 4 vuotta kun pitäis kitua laihdutuksen takia...

Väärä tyyli, jos pitää kitua. Herkuut joudut jättämään, mutta mahasi saat kyllä täyteen oikealla ruokavaliolla. Eli karppaamalla.

Tiesitkö, että mitä vähemmän painoa, sitä vaikeampi sitä on tiputtaa. Kaveri (65kg) on yrittänyt sitä 5kg tiputtaa vaikka kuinka kauan (Nyt kolmen kuukauden jälkeen on vissiin lähtenyt 2-3kg), minä tiputin lähtöpainosta 103,5 kolmessa kuukaudessa 15 kg.

Yhteistyössä