Voi *ittu!!! Exä oli kertonut lapsille tyttöystävästäni ja lesboudestani!"!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kettuuntunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kettuuntunut

Vieras
Voi että ketuttaa kuin pientä oravaa sateessa!!! Historia mulla siis se, että olin jo nuorena epävarma mun seksuaalisuudesta. Kasvoin uskonnollisessa perheessä joten varmaan kielsin itseni. Menin miehen kanssa naimisiin 14v sitten ja saimme kaksi lastakin (nyt 8- ja 10-v).

Nyt sit viime syksystä alkoi mun lesboseksuaalisuus puskea esille ja mun vaan piti alkaa selvittämään sitä puolta. Tutustuin yhteen naiseen ja ihastuttiin. Tässä vaiheessa laitettiin miehen kanssa eropaperit vetämään mutta asuin edelleen hänen luonaan. Harrastin seksiäkin tuon naisen kanssa, mistä exä veti herneet nenään. Ei kuulemma sopinut, kun asuin vielä hänen kattonsa alla....

Nyt kuukausi sitten muutin erilleen ja lapset on puolet ja puolet kummankin luona. Lapset on ihmetellyt kauheesti meidän eroa, koska näennäisesti kaikki oli ok ennen sitä. Vähän kai kuin kulissit lapsillekkin.

NYt exä oli sit kertonut lapsille että mä olen lesbo ja se tarkoittaa että tykkään tytöistä enkä sen vuoksi voinut olla hänen kanssaan ja siksi erosimme. Ja kun lapset oli kysynyt että onko mulla siis tyttöystävä niin oli vastannut että KYLLÄ!

Olen siis edelleen tapaillut tuota naista jonka syksyllä tapasin, mutta en nyt kutsuisi tyttöystäväksi.

Voi että ottaa päähän!!! Miten tästä nyt lasten kanssa eteenpäin? Miten kostaa asia exälle?

Teit tyhmästi kun et itse kertonut eron syytä lapsille. Jos sinusta lesboudessa ei ole mitään hävettävää ja haluat kasvattaa lapsesikin suvaitsevaiseksi, niin mikä ihme on syynä siihen ettei lapsille ole voinut kertoa? Ovat kuitenkin jo sen ikäisiä, että varmasti ymmärtävät nämä asiat.

Minusta et voi olla miehelle vihainen, kyllä lapset ansaitsee jotain vastauksia pohdintoihinsa. Mies on sitä paitsi se jätetty osapuoli, ihan ymmärrettävää että haluaa puolustautua kertoa ettei ero ollut hänen syynsä tai päätöksensä. Ja jos sinä olet samaa naista viime syksystä asti tapaillut, niin kyllähän se kovasti tyttöystävältä vaikuttaa.

Aika p**kamaisesti tehty eksältä, mutta mäkin oon kyllä samaa mieltä muiden kanssa siitä, että sun olisi ite pitänyt kertoa lapsille. Ihan vaan siitäkin syystä, ettei lapset syytä itseään erosta, pienten päässä kun voi pyöriä kaikenlaista.

Siis teistä exä teki oikein??? Levittelemällä lapsille MINUN asioitani ja leimaamalla minut tällä tavalla?

Miten niin leimaamalla? Häpeätkö seksuaalisuuttasi ja oliko tarkoituksenasi salata suuntautumisesi lapsiltasi?

Ensimmäinen pitkäaikainen poikaystäväni ja avomieheni oli perheestä, jossa vanhemmat olivat eronneet ja äiti alkanut seurustelemaan naisen kanssa. Asia oli käsitelty reilusti, eikä mies millään tavalla tuominnut äitinsä ratkaisua. Äitinsä oli ollut tavatessamme jo vuosia saman naisen kanssa yhdessä, muuttivat yhteen kyllä vasta kun poika aikuistui ja muutti pois kotoa. Oikein mukava pariskunta, teimme kesälomareissujakin yhdessä.

Vaikutat kovin ahdasmieliseltä, kun koet että tuollainen asia pitäisi salata lapsilta. Tietysti olisi ollut paras, että itse olisit sen kertonut.

Provoko tämä on?

Miten sinut on nyt leimattu, jos on kerrottu vain tosiasia. Ihastuit namisissa ollessasi toiseen henkilöön, ja laitoitte eropaperit vetämään. Ja tuo toinen henkilö on nainen, ja sinulla on seksisuhde hänen kanssaan. Asiahan on juuri niin, että tykkäät tytöistä, sinulla on tyttöystävä ja sen takia ero tuli.

Hmm...jänniä vastauksia verrattuna omaan tarinaani josta joskus palstalla kerroin. Minulla nimittäin mies hoksasi olevansa homo, petti miehen kanssa ja erottiin. Kysyin sitä, kertoisinko lapsille ja vastaukset olivat että älä sekaannu ja pääse yli katkeruudestasi jne....

Hmmm, jos asia olisi ollut toisin päin, niin etkö muka olisi uteleville lapsille kertonut että miehellä on joku toinen. Ja jos kyselisivät lisää, niin kertoisit enemmän siitä uudesta henkilöstä jne.

En ihan käsitä tuota ongelmaa. Joo, ehkä mies teki tökerösti, joka toisaalta on ehkä ihan ymmärrettävää jos oma vaimo vaihtoi hänet naiseen... Saattaa vähän v*tuttaa :D
Fiksuintahan olisi varmaan ollut että itse olisit kertopnut lapsille missä mennään, mutta vissiin häpeät tuota asiaa?

Sinun tehtäväsi on keskustella lasten kanssa näistä asioista. Ei heitä voi oikein jättää pimentoon niin kuin tuossa tekstissäsi asian ilmaisit, lapset olivat erosta ihmeissään. Nyt keskustelet sitten lasten kanssa ja kerrot mitä on elämässä menossa. Yksityiskohtia ei tarvitse kertoa mutta ainakin sen, että tapailet toista ja niin päin pois, kostot on lasten juttuja ei aikuisten.

Olisiko Orl Korrect, että mies kertoisi haluavansa eron.
Hetkeä myöhemmin yhteiseen kotiin tuotaisiin vieras nainen nussittavaksi.

Eikö olisi hieman pelokkaat ja vihaiset ajatukset?

Aijaa.
Tätähän ei olisi voinut hitaa yhtään siistimmin.

Mitä niille lapsille olisi pitänyt sanoa, kun äiti nussii naisen kanssa ja karjahtelee kiimasta lastesi ja miehesi KOTONA?

Voi ei! Sua on nyt loukattu syvästi.
Kehtavatkin arvostella ja leimata.

Miten niin? Lapsille ei kuulu vanhempiensa seksiasiat millään tavalla. Lapsille olisi riittänyt tieto, ettei vanhemmat ole enää onnellisia yhdessä.

Ei sun mies varmaan sun seksielämästä avautunutkaan vaan siitä että sinulla on uusi ihastus joka on nainen.Mies teki ihan oikein, lapset olis saaneet asian selville joka tapauksessa jossain vaiheessa.Ne tulee jatkossa kunnioittamaan isäänsä sen vuoksi että hän oli heille rehellinen.

Miten niin? Lapsille ei kuulu vanhempiensa seksiasiat millään tavalla. Lapsille olisi riittänyt tieto, ettei vanhemmat ole enää onnellisia yhdessä.

On kohtuutonta vaatia jätettyä ja petettyä valehtelemaan eron syystä. Eikös miehesi kuitenkin olisi ollut ihan onnellinen kanssasi, ellet olisi löytänyt oikeaa seksuaalisuuttasi? Tietenkään kaikkia likaisia yksityiskohtia ei pidä kertoa lapsille, mutta seksuaalinen suuntautuneisuus ei ole sellainen. Nyt olisi ollut oiva paikka suvaitsevaisuuskasvatukselle, mutta kun jätit asian kertomisen miehellesi, osoitit samalla lapsillesi, että on jotenkin häpeällinen juttu naisen tykätä naisista.

Hmm...jänniä vastauksia verrattuna omaan tarinaani josta joskus palstalla kerroin. Minulla nimittäin mies hoksasi olevansa homo, petti miehen kanssa ja erottiin. Kysyin sitä, kertoisinko lapsille ja vastaukset olivat että älä sekaannu ja pääse yli katkeruudestasi jne....

Niin? Jos ap:n mies olis tullu kysymään niin sitte sitä ois neuvottu samoin kuin sua, eli että älä kerro, anna sen toisen vanhemman kertoa itse omalla ajallaan. En pidä aapeen miehen tekoa oikeana toimintana, mutta se oli odotettavissa.

Paras tapa aina yrittää nollata muiden tekemät paljastukset on itse kertoa niistä ekana. Ap olisi voinut viedä huhuilta siivet ja sellaset, jos ois jo alkujaan kertonut lapsille kaiken mitä heidän tarvitsee tietää. Jos toinen pääsee ekana asialle niin sitä ekaa versiota uskotaan usein helpoiten, vaikka se olisi miten katkeran ihmisen värittämä stoori.

Olisiko Orl Korrect, että mies kertoisi haluavansa eron.
Hetkeä myöhemmin yhteiseen kotiin tuotaisiin vieras nainen nussittavaksi.

Eikö olisi hieman pelokkaat ja vihaiset ajatukset?

Ihan hyvä vertaus. Jos kohtelemme kaikkia seksuaalisia suuntauksia tasa-arvoisesti, on aivan yhtä hyväksyttävää/paheksuttavaa tuoda uusi kumppani yhteiseen kotiin sukupuolesta riippumatta.

Jos kertomus olisi mennyt niin, että ap:n mies olisi ilmoittanut erosta ja tuonut fuckbuddyn yhteiseen kotiin, olisi tällä palstalla tullut jyrisevä tuomio miehelle. Kukaan ei olisi häntä säälinyt, jos mies olisi valitellut vaimonsa paljastaneen asian lapsille. Leboseksi ei ole "puhtaampaa" kuin heteroseksi, eikä nykymaailmassa tarvitse mitään erityissuojelua.

Yhteistyössä