exä ei tajuu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jybis

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
9 237
0
36
olisin tänään tarvinnu pojan hoitoon tunniksi kun mulla oli lääkäri (gyne,joten poikaa ei olis voinu ottaa mukaan)
no,ajattelimpa sitten kun exä oli ainoo vaihtoehto että soitan sille.
ei vastannu,soitin uudestaan niin painaa "ceeta".
laitoin viestiä että asia koskee poikaa.
sitten tuli viesti käskymuodossa "tuo se poika mun mutislle,haluan nähdä sen.en ole yksin"(eli oli kai sen tyttönsä kanssa eikä voinu vastata puhelimeen)
olin tuolloin toisella puolella kaupunkia ja exällä auto perseen alla.
ei voinu tulla hakemaan,eikä edelleenkään vastannu puhelimeen vaan asioi viestitse.
viesteissä oli kokoajan asiaton tyyli.kettuili mulle yhdestä miehestä jne.
sitten alotti sen käskyttämisen,"tuo poika sillon ja sillon,tulen hakemaan pojan sillon ja sillon"-tyyliin.ja edelleen viestillä.
ei missään vaiheesa vastannu puhelimeen kun ytritin soittaa,aina vaan poikkas puhelun.
no mulla meni tietty hermot ja laitoin viestiä että poika ei tule kun tää menee tämmöseks asiattomaks pelleilyks.

menin sitten lääkäriin pojan kanssa ja se sujukin hyvin lääkärin kommenteista huolimatta.

soitin äsken exälle ja kysyin mikä siinä on niin vaikeeta vastata jos kerran on pojan asioista kyse.
kuulema mä kysyn siltä aina vaan rahaa ja että onko joku lasku maksettu!olin vähän että :o
oon sille soittanu viikon aikana pari kertaa ja sillon olisin tarvinnu pojalle "hoitajaa".
exä naureskeli että voi kyllä odottaa 7.4 asti kun meillä on lastenvalvoja että saan siellä sitten nähdä miten käy.että hän saa pojan aina joka toinen viikonloppu. tms.
eihän se n noin mene jos en suostu?
meinaan vaan että exä ei ite kyllä pyytämättä edes paskavaippaa vaihda,istuu konella ja poika saa huutaa sitterissä.sitä tää oli puolivuotta.
ja kun exä asuu vanhempiensa kanssa niin siellä äiti paasaa ja hoitaa myös meidän pojan eli en yhtään ihmettelis että jos exän nykyinen haluaa lähteä baariin tapaamisviikonloppuna niin poika jää exän äidille hoidettavaksi.
enkä mä luota exän kykyihin huolehtia tosta pojasta kun se ei oo osannu sitä tehdä ennenkään.se ei edes turvaistuimeen laita poikaa jos lähtevät autolla (oon kerran saanu sen kiinni itseteossa) ja sen äiti on mukana tai joku muu niin poika istuu vaan sylissä.

anteeks tää jauhaminen mutta pelottaa mihin tässä joudutaan.
ei todellakaan lisää luottamusta se ettei exä nimenomaan viitsi hoitaa poikaa koska siinähän ehkä joutuis takapuolen nostaa sohvalta.

en ytksinkertaisesti uskalla antaa sille tota poikaa,pouika on kohta 7kk.
ja exä ei edes halua tulla poikaa mun luokse katsomaan (voisin ihan hyvin sillävälillä hommailla jotain omiani enkä olla siinä vieressä kyttäämässä) vaan vaatii poikaa äitinsä luokse ja mieluiten yöksi.

tänään kun ejhdotin tapaamista niin exä meinas että minä jään ulos seisoskelemaan siksi aikaa kun hän ja hänen tyttöystävänsä menevät pojan kanssa kotiin tunniksi..hei haloo |O
mä en jääny enää kattelemaan sitä pelleilyä vaan lähdettiin pojan kanssa kotiin.
kun mulla on yksinhuoltajuus niin mitä eri mahdollisuuksia mulla on?
jotenkin tuntuu että pojallekkin olis parempi olla näkemättä/tutustumatta isäänsä jonka henkinen ikä on vähemmän kun pojalla itsellään.
ihan oikeesti.

eikö se vielä viimeks ollu niin ettei se uus tyttöystävä edes tienny koko lapsesta? Jos ei tiedä niin hankippa sen puhelinnumero ja soita sille, sano että ku piti exä saada kiinni eikä se voi vastata ku ei ole viittiny uudelle heilalleen kertoa asioiden todellista laitaa jne....

Kun lapsi on noin pieni,niin yleensä sovitaan tiheät lyhyemmät tapaamiset,joita sitten pidennetään kun ikää tulee.
Et sinä voi yksin päättää,että poika ei mene lainkaan isälleen,vaikka yksinhuoltajuus olisikin,viimeistään oikeudessa saa varmasti jonkinlaiset tapaamiset.
Mutta jospa vaikka käynti siellä lastenvalvojan puheilla saisi hänet laskeutumaan takaisin sieltä pilvilinnastaan..

Mun kaverilla oli niin, kun lapsen isällä ei ollut omaa kämppää, että isä sai mennä tiettyinä päivinä pariksi tunniksi äidin kotiin tapaamaan lasta, ja äiti meni sit omille asioilleen. Ja tää oli ihan kirjallisena sopimuksena lv:n luona tehty. Ja mun käsityksen mukaan, siinä on joku suositusikä, milloin lasta suositellaan meneväksi isän luo yöksi. Ja ainahan on myös valvottuja tapaamisia, mikäli isään ei voi luottaa.

Oletteko asuneet yhdessä lapsen synnyttyä? Luultavasti, niinkuin nedra sanoi, isä tulee esim. sun luokse tapamaan lasta tiuhaan. Kuitenkin niin pieni vielä, että ei äidistä voi noin vaan yöksi erottaa. Me käydään exän kanssa vallan eri aikoihin lastenvalvojalla, eli sekin mahdollista, jos haluat l.valvojalle puhua kahdenkesken.

toi viimenen kommentti oli vaan kuvitelma...en siis meinannu sitä etteikö poika näkisi isäänsä..viimeksi kun poika oli isänsä luona tunnin niin oli ajeluttanu poikaa ympäri helsinkiä "kun ei ollu muutakaan tekemistä".
ja mulle sopis kyllä että exä tulis mun luokse ja ite häippäsisin siitä muttakun se on niin tanan ehdoton ettei halua tulla sinne vaan vaatii pojan vietäväksi sinne äitinsä luokse :|
asuttiin jonkinaikaa yhdessä kunnes tajusin ettei siitä tule yhtään mitään.

exä valitti että aina kun soittaa ja kysyy poikaa luokseen niin meillä on jotain menoa.totta hitossa mä nyt muuallakin olen kun kotona passaamassa millon hän soittaa.soittaa tai yleensä lähettää viestin tuntia aikasemmin kun olis tulossa ja yleensä ollaan menossa jonnekkin.

exä tekee kuulema arkisin 03-16 päivää.saa nähdä miten noi tapaamiset hoituu.viiikonloppusin sitten varmaan.

tekis kyllä mieli mennä sinne lastenvalvojalle yksin

Jos sulla on yksinhuoltajuus niin sinä saat päättää poikaan liittyvissä asioissa aivan yksin.Samoin kun teillä on lastenvalvojalle aika niin sinä saat päättää ja laatia lista poikaan liittyvää.

tuon ikäisen voi onneksi ottaa gynelle mukaan. olen joutunut ottamaan parivuotiaankin mukaan.laitoin istumaan kärryihin, kuomun ylös ja kärryt toiseen suuntaan...
tosi ikävää jos teillä ei tapaamiset tule onnistumaan epäluotettavuuden takia. toisaalta olisihan tärkeää myös sinulle että saisit välillä hieman vapaa-aikaa itsellesikin..toiv.asiat järjestyvät.

Älä lähde mukaan mihinkään pelleilyihin. Jos ei voi vastata puhelimeen, niin älä soita edes, äläkä lähetä viestiä. Te pärjäätte kyllä ilman isän apuakin, kuten nytkin. Kannattaa yleensäkin lopettaa se ajatus siitä, että isästä ois mihinkään ennen, kuin saatte lastenvalvojalla sovittua tapaamiset.

Alkuperäinen kirjoittaja piparminttu:
Jos sulla on yksinhuoltajuus niin sinä saat päättää poikaan liittyvissä asioissa aivan yksin.Samoin kun teillä on lastenvalvojalle aika niin sinä saat päättää ja laatia lista poikaan liittyvää.

Ei yksinhuoltajuus liity tapamisiin mitenkään. yksinhuoltajuus mahdollistaa esim. passin hankkimisen ilman toisen suostumusta. Oli sitten yksinhuoltajuus tai yhteishuoltajuus, niin yhtälailla tapaamisesta ja maksuista sun muista sovitaan yhdessä!

Alkuperäinen kirjoittaja .......:
tuon ikäisen voi onneksi ottaa gynelle mukaan. olen joutunut ottamaan parivuotiaankin mukaan.laitoin istumaan kärryihin, kuomun ylös ja kärryt toiseen suuntaan...
tosi ikävää jos teillä ei tapaamiset tule onnistumaan epäluotettavuuden takia. toisaalta olisihan tärkeää myös sinulle että saisit välillä hieman vapaa-aikaa itsellesikin..toiv.asiat järjestyvät.

ensin mä ajattelin että olis hyvä mennä yksin sinne gynelle jos poika rupee ryppyilemään tms. mutta hyvin se menikin.

tuo ihmetyttää exässä että miksi ei voi vastata puhelimeen.olis miljoona kertaa kivempi hoitaa se asia puhumalla.
sanoinkin exälle että kun on pojan asioista kyse niin ei sekota siihen sitä mitä meidän välillä tapahtui..vaikka meillä olis mitä riitaa niin silti vois pojan asiat hoitaa asialklisesti koska eihän se pojan vika ole

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
Alkuperäinen kirjoittaja .......:

ensin mä ajattelin että olis hyvä mennä yksin sinne gynelle jos poika rupee ryppyilemään tms. mutta hyvin se menikin.

tuo ihmetyttää exässä että miksi ei voi vastata puhelimeen.olis miljoona kertaa kivempi hoitaa se asia puhumalla.
sanoinkin exälle että kun on pojan asioista kyse niin ei sekota siihen sitä mitä meidän välillä tapahtui..vaikka meillä olis mitä riitaa niin silti vois pojan asiat hoitaa asialklisesti koska eihän se pojan vika ole

mun ex ei myöskään vastaa puhelimeen vaik kasvokkain jo jonkun verran puhuminen onnistuu. kiva pitkiäkin asioita näpytellä ja selvittää viestein ees taas kun yhdellä puhelulla tulis selväks.

Sanon samat sanat kuin viimeksikin. UNOHDA SE UKKO! Älä pommita sitä viesteillä, älä koita soittaa sille - älä yhtään mitään. Sitä ei nyt selvästikään liikuta paskan vertaa koko homma, kunhan haluaa pompotella sinua. Anna sen olla.

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Sanon samat sanat kuin viimeksikin. UNOHDA SE UKKO! Älä pommita sitä viesteillä, älä koita soittaa sille - älä yhtään mitään. Sitä ei nyt selvästikään liikuta paskan vertaa koko homma, kunhan haluaa pompotella sinua. Anna sen olla.

komppaan. ottakoot sitten itse yhteyttä kun kiinnostaa. toimi ainakin mun ex:n suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

komppaan. ottakoot sitten itse yhteyttä kun kiinnostaa. toimi ainakin mun ex:n suhteen.

Tossa menee vaan ap:lta itseltään naama, kun lähtee tohon peliin mukaan. Mä antaisin olla vaan. Ehkä se aikuistuu joskus keski-iässä, ehkä ei.

Samaa mieltä. Ja ehkä sitä ei oikeasti edes kiinnosta lapsen asiat? Tai ainakaan ei pysty näkemään lapsen kannalta parasta ratkaisua, vaan haluaa sulle vaan tehdä kiusaa.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

Tossa menee vaan ap:lta itseltään naama, kun lähtee tohon peliin mukaan. Mä antaisin olla vaan. Ehkä se aikuistuu joskus keski-iässä, ehkä ei.

ja siinä väsyttää itsensä ihan turhaan.. jos toinen ei halua eikä tajua niin turha on väkisin yrittää. mä olin jo ihan piipussa ennenkuin älysin päästää irti..

Alkuperäinen kirjoittaja *:

Samaa mieltä. Ja ehkä sitä ei oikeasti edes kiinnosta lapsen asiat? Tai ainakaan ei pysty näkemään lapsen kannalta parasta ratkaisua, vaan haluaa sulle vaan tehdä kiusaa.

tää mullakin kävi mielessä.
kokoajan selittää omista oikeuksistaan ja miten hän haluaa sitä ja tätä.
sanoinkin exälle että tässä ei ole kyse meistä vaan pojasta ja pojan edusta.
koko tänä aikana kun ei olla oltu enä'ä yhdessä on nähnyt pojan KERRAN ja tunnin verran.
selittää kyllä miten on yrittäny muka mutta eihän siitäkään tuu mitään että ilmottaa haluavansa tavata pojan puolentunnin päästä.
keran ollaan oltu kotona kun on soittanu ja kello oli jo melkein kahdeksan illalla.

Toivottavasti pojasta ei tule kiistakapulaa välillenne. Ja jos toivot joustoa exältä, ole valmis myös itse joustamaan toisinaan (toivoit hänen katsovan lasta gynellä käynnin ajan, mutta jos hän pyytää tavata lasta tunnin varoitusajalla, ei sinullekaan sovi).

Jos exä ei mielestäsi oikein kykene lasta hoitamaan, niin eikö ole ihan hyvä, että hänen äitinsä on hänelle apuna?

Olen hiukan varovainen näissä jutuissa, tämä on vain yhden näkökulma asiaan. Exän näkökulmaa emme tiedä. Ja toki tunteetkin vaikuttavat; exääsi kohtaan sinulla taitaa ola melkoisesti hampaankolossa?

Niin tai näin, voimia. Älkää heittäytykö lapsellisiksi kumpikaan, sinä tai ex, vaan yrittäkää hoitaa asiat lapsen kannalta miellyttävimmin. Hänellä on SEKÄ äiti ETTÄ isä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Älä lähde mukaan mihinkään pelleilyihin. Jos ei voi vastata puhelimeen, niin älä soita edes, äläkä lähetä viestiä. .
Peesaan. JOs haluat, että ex on mahdollisimman vähän tekemisissä pojan kanssa, niin sä saat exälles miinusta sillä, kun saat kertoa (laita pvm ja kellon aika ylös) että soitit silloin ja olisit kysynyt tapaamisesta, ex ei vastannut, silloin ja silloin soitit ja olisit kertonut, että poika on kipeä, et vastannut, jne. nämä kun näytät lastenvalvojalle ja ex selittää jotain uudesta muijasta, niin kai se valvojakin jotain tajuaa...

Yhteistyössä