Voi itku, toivottavasti tämä ei ole sinun lapsesi perhepäivähoitajalla

Heili Karjalasta

Aktiivinen jäsen
06.01.2006
10 581
0
36
Meillä taas nuo iki-ihanat perhepäivähoitajat tuolla leikkipuistossa.. Noo, siellä kuukausi sitten hoidon aloittanut tyttö 3 vuotta itkee leikkipuistossa, eikä osallistu mihinkään. Pikkunen on ihan kylmissään ja suruissaan ja todella sääli katsella kun pph tyrkkii sitä muiden mukaan ja sit puhuu lapsen kuullen miten huono hän on ja kun ei suostu edes juoksemaan tai tekemään mitään.

Yritin pientä jututtaa, sain kontaktia kun esittelin hänelle meidän pienen vauvan ja 2v3kk pojan, sekä sain houkuteltua hänet liukumäkeen poikani seurana.. Mutta tuo PPH sanoi, ettei edes jaksa enää yrittää, kun ei tyttö suostu mitään tekemään. Ulkoilut on aina tuollaista.

Siis todella sääli. :'( :'( :'( Eiks PPH:n tehtävä ois huolehtia tuonkin tytön hyvinvoinnista ja kehitellä sitä tekemistä ja olla läsnä..Eikä vaan puhua muiden aikuisten kanssa kuin papupata ja kehua omaa erinomaisuuttaan.. (kuulostelin hänen puheitaan pidemmän aikaa, että OHO oho, ompa siinä meillä Loistava Perhepäivähoitaja, kruunu pitäisi antaa hänelle..kertoi miten paljon joku lapsi oli hänen hoidossaan kehittynyt..)

Monet kerrat mitä tuolla leikkipuistossa olen noita hoitajia seuraillut, olen miettinyt että kamalaa millaisia he ovat. Toivottavasti erilaisiakin on. Olen saanut monien lasten perheoloista, vanhemmista, kehityksestä jne kuulla tosi paljon negatiivista juoruilua jne.. Mut tuo oli miusta jo tosi kamalaa katseltavaa. :/ :/ :/

Sama kaupunki, eri alue: Miun esikoispoika oli PPH:lla jossa poltettiin tupakkaa sisällä. Tein valituksia, mutta mikään ei auttanut "koskaan ei polteta lasten aikana sisällä" oli vastaus perhepäivähoitajalta kun valituksen sai. Mutta totuus oli ehkä muuta. Kamalat hajut lapsessa ja vaatteissa aina pph:n jälkeen. :|

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Siinä ois taas yks jolla olis parempi vaikka päiväkodissa. :/ reppana.

Mietin tuota, että totta. Tai sit vähän empaattisemmalla hoitajalla. En tiiä, liekkö tuossa ollut ongelmana ujous vaiko se, ettei lapsi ole tottunut olemaan muiden lasten kanssa/ulkoilemaan vaiko mikä. Kuulemma kolmevuotiaaksi asti kotona hoidettu lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Sama kaupunki, eri alue: Miun esikoispoika oli PPH:lla jossa poltettiin tupakkaa sisällä. Tein valituksia, mutta mikään ei auttanut "koskaan ei polteta lasten aikana sisällä" oli vastaus perhepäivähoitajalta kun valituksen sai. Mutta totuus oli ehkä muuta. Kamalat hajut lapsessa ja vaatteissa aina pph:n jälkeen. :|

Eikä, eihän tuo nyt oo laitaa. Miten voi ollakaan pph? :O

Ompa järkyttävää. :ashamed: Vanhempien pitäis saada tietää. Ja kuntaan ihmeessä tieto! Täällä päin on kans pphoitajia, jotka ei osaa asiaansa, vaan kohtelee lapsia miten sattuun. Eivätpähän saa enää tehdä kyseistä työtä kotona.

vaikka alsten aikana ei polttaiskaan,niin se haju yksinkertaisesti tarttuu jos jossain välissä kuitenkin polttaa sisällä.

Tän vuoksi ite en tahtois lapsia pph:lle,varsinkin kun mein 4v ikäiselle kävis varmaan samoin.palelee helpsoti,ja lämpeää hitaasti millekään toiminnalle esim puistossa.

Alkuperäinen kirjoittaja MIE:
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:

Eikä, eihän tuo nyt oo laitaa. Miten voi ollakaan pph? :O

Kyllä maar. Oli aivan kamala juttu. Onneksi me ei kauaa siellä oltu hoidossa..

Meillä ikäviä kokemuksia päiväkotityöntekijästä, kun asuttiin päiväkodin yläkerrassa. Tyttö oli n.3v ku talvella aikoi lasketella yhtä aikaa päiväkoti lasten kanssa. Hoitaja huikki alhalta lasten nimiä, että laske sinä ja sitten sinä. Tyttö katseli ihmeissään mäen päällä, sitten sanoin väliin tyttöni, että nyt sun vuoro laskea ettet muuten pääse alas...

Alkuperäinen kirjoittaja vieraileva vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huolissaan:
No voisitko sä ottaa yhteyttä esim kuntaan? Älä jätä reagoimatta!

juuri näin !! älä murehdi yksinään. se on sen tytön tulevaisuus!
soita jonnekin

"Ongelman" nimihän tässä on se, että mie olen täällä tästä kirjoittanut ja pahimmassa tapauksessa kyseinen hoitaja näkee tämän viestin. Jos lähden valitusta tekemään kyseisen lapsen hoitajasta eteenpäin, miut luultavasti "kivitetään" leikkipuistossa jossain vaiheessa. :| Ja toisekseen: Pakkohan sen hoitajan on lapsen tilanteesta jotenkin vanhemmilleen informoida? Ja eikö sen ikäinen jo itsekin osaa kertoa? Ja eikö lapsen käytös hoitajalle vietäessä pitäisi kertoa jo paljon, että jääkö mielellään jne..? Eikö normaali vanhempien siis pitäisi itsekin havaita ongelma? Käykö PPH:n luona joku tarkistusvisiitillä koskaan?

Alkuperäinen kirjoittaja uuh:
Meillä ikäviä kokemuksia päiväkotityöntekijästä, kun asuttiin päiväkodin yläkerrassa. Tyttö oli n.3v ku talvella aikoi lasketella yhtä aikaa päiväkoti lasten kanssa. Hoitaja huikki alhalta lasten nimiä, että laske sinä ja sitten sinä. Tyttö katseli ihmeissään mäen päällä, sitten sanoin väliin tyttöni, että nyt sun vuoro laskea ettet muuten pääse alas...

päiväkodin pihassako? eihän siellä sen aukioloaikaan saakkaan leikkiä "ei hoitolapset"??

Alkuperäinen kirjoittaja Mammanpojat:
Ompa järkyttävää. :ashamed: Vanhempien pitäis saada tietää. Ja kuntaan ihmeessä tieto! Täällä päin on kans pphoitajia, jotka ei osaa asiaansa, vaan kohtelee lapsia miten sattuun. Eivätpähän saa enää tehdä kyseistä työtä kotona.

Meijän kunta siirtää nämä päiväkotiin, ja sitten ne muuttuvat hyviksi hoitajiksi ainakin vanhempien mielestä :(

mä asuin vähän aikaa samassa taloyhtiössä yhden pph:n kanssa. Se ei juurikaan leikkiny lasten kans ulkona, vahti vaan niitä ja puhu puhelimessa. Ja mulla oli siihen aikaan kaks koiraa, vanhus ja sit tää mikä nytkin on joka oli sillon aika pentu. No vanhus oli monesti mun kans irti pihalla kun se ei lähteny mihinkään eikä sitä kiinnostanu ihmiset tms. No sit kerran olin viemässä tätä vanhusta tarpeilleen ja se oli mulla hihnassa. Tän pph:n hoitolapsi n.1v poika tuli silleen melkein kiinni tähän mun koiraan että mä pidin kättä välissä ettei poika koskenu mun koiraan ja koira lapseen. Tää vanhus kun ei tykänny lapsista ja vanhemmiten oli jo kärttynenki vieraille. Ja sanoin sille hoitajalle ainaki neljä kertaa että ota tuo lapsi pois että tää koira ei tykkää. Ei elettäkää tehny hoitaja. Uteli vaan että kuka meille tulee ku lähen synnärille (olin sillon raskaana) ja minkä ikänen mun äiti on jne. Sit mä vaan häivyin. Tää tapahtu melkein meidän rappusilla. Olin ihan |O :headwall: :o ja meinasin valituksen tehä. Ikinä en täällä vie lapsiani sille ihmiselle hoitoon, en koskaan.

Ap,ilmoita kaupungin pph johtajalle!
Kamalaa!!
Mä niin aattelen että mun tyttö vois olla juur tuollanen..On kovin arka ja pelokas oudossa ympäristössä ja ilman omia tuttuja.

VOi kaameeta...
Mä heti miettimään että kirjoita lappu ja paa se tytön taskuun... :wave:
äidille terkut huolestuneelta äidiltä...tyttö kärsii hoidossa.
Voi kurjaa..

kiva että yritit auttaa pientä. :flower:

Yhteistyössä