Voi huokaus taasen...

Tyyris Tyllerö

Aktiivinen jäsen
05.12.2005
5 944
1
36
Vaikea on ymmärtää tämän meidän isukan ajatuksenkulkua. Viime viikon oli iltavuorossa eli ei nähnyt lapsia lainkaan ma-pe välisenä aikana. Sitä edellisellä viikolla aamuvuorossa, mutta jokaiselle illalle oli jotain menoa tai hommaa. Sitä edellisellä viikolla oli vaan niin väsynyt, ettei jaksanut osallistua perhe-elämään ja samaisena viikonloppuna oli bänditreenit eli sekin aika meni muualla. Tällä viikolla on jälleen ollut heikkoa täällä kotirintamalla. Esim. eilisen päivän saldo oli 15min lasten kanssa vietettyä aikaa. Pojat alkaa olla niin ikävissään että ei tosikaan, mutta ei tämän tampion silmät aukene, vaikka esikoinen (6vuotta) sanoi hänelle asian päin naamaa omasta aloitteestaan. Mä oon sanonu ja raivonnu ja kyselly, että eikö se näe mitään "vikaa" ajankäytössään ja ajan jakamisessa perheen ja kaiken muun kesken. Ja kuulemma aika ei vaan riitä kaikkeen. No perkele, mun mielestä sitä aikaa pitäs ottaa pois jostain muualta kuin omilta lapsilta, viis siitä, vaikka mulle ei jäis minuuttiakaan :/

Ja nyt siis kysyi, että onko mitään menoja viikonlopulle. Vastasin, että eipä normaalia perhe-elämää kummempaa, kunhan vaan oltais ja puuhattais lasten kanssa. "Aha, no sittenhän ei oo estettä, jos viikonloppuna pidettäis bänditreenit, kun jätkät sitä kyseli." Tässä vaiheessa mä jäin ihan :o En ihan tosissaan enää osannu sanoa mitään...

Eikä pliis niitä "jätä se sika"-kommentteja tähän ketjuun. Ei nyt kiinnosta sellaista kuulla. Kunhan vaan halusin jälleen purkaa pahaa mieltäni jonnekin.

Voi toi on kyllä inhottavaa. Tiedän omasta kokemuksesta mitä on lasten kanssa odotella isiä töistä, treeneistä jne...Minä ainakin hankin siinä vaiheessa nk. naisten pakkojumppia( ei huvita mennä mutta pakko oli) Niin että myös isän oli pakko alkaa ottaa vastuuta lapsista. ja usko pois isä rupesi ottamaan vastuuta..

Alkuperäinen kirjoittaja äityli:
Voi toi on kyllä inhottavaa. Tiedän omasta kokemuksesta mitä on lasten kanssa odotella isiä töistä, treeneistä jne...Minä ainakin hankin siinä vaiheessa nk. naisten pakkojumppia( ei huvita mennä mutta pakko oli) Niin että myös isän oli pakko alkaa ottaa vastuuta lapsista. ja usko pois isä rupesi ottamaan vastuuta..

Kokeiltu on. Ottaa vastuun tasan siksi aikaa kun olen poissa. Siihen se sit jää...

Onpas aika ikävää. Ihan jo mieheis ihtensäkin puolesta. Jää omien lasten lapsuus aika pitkälti näkemättä ja kokematta tuota mennoo :/

Mie en tunne miestäis, joten hankala ajatella ja neuvoa, mitä tuossa tilanteessa pitäisi tehä. Omani kanssa kävisin piiiitkän keskustelun ja takoisin päähän sen tosiasian, että lapset ovat lapsia vain sen pienen hetken. Musiikkia kerkee rämpyttämmään iät ja ajat.

Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
No on tuo nyt munkin mielestä jotain ihan käsittämätöntä :/

en mäkään tommosta ihan kiltisti vierestä kattelis.
Mut vaikea sanoa että mitä tohon vois sanoa.

Turha siien on kai mitään sanoa. Mäkin oon yrittäny lempeää tapaa ja vähemmä nlempeää ja sit ihan suoraa huutoakin. Mut ei mee perille. Voi lempo.

Alkuperäinen kirjoittaja Kuutäpläpirkko:
oletko, ihan suoraan ja selvin sanoin, sanonut miten tilanne stressaa sinua ja poikia? Meille tuli muutos vasta kun mies oli "uhan alla", siis sanoin että valita voi... Hällä yhä menonsa, mutta nyt on aikaa MYÖS perheelle...

Kyllä. Lukuisia kertoja. Kerran jopa läksin lasten kanssa pariks vuorokaudeks pois. Mut senkin jälkeen muisti olla meille läsnä vaan vajaat pari viikkoa. Liian itsekäs ja kiinni omissa jutuissaan.

Yhteistyössä