voi hitto, ei hyvää päivää...(purnausta miehestä...)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkupilli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itkupilli

Vieras
Kirjoittelin iloisena kortteja ja siitäkin kehkeytyi kunnon riita.... laitoin sitten lopuksi nimeni, mieheni nimen + lasten nimet... Mieheni mielestä olen "itsekäs" kun laitan OMAN nimeni eka!!!!!! minä se huolehdin aina merkkiäpäivistä, ostan kortit ja lahjat jne. Hänen mielestään perheen pään tulee olla aina ensimmäisenä... MÄ EN JAKSA TÄTÄ AINAISTA RIITELYÄ PIKKU AS.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! No, en enää kirjoita hänen puolelleen menevia kortteja, tehkööt sen itse...vaikka olen itsekäs kun en kirj.niitä....voi hyvää päivää!!
Kommentteja KIITOS!

no aika outoa mieheltäsi alkaa tollasesta mesoomaan.
itse kirjoitan kanssa kortit ja jos kortti menee mun puolelle,ni laitan mun nimen ensin ja jos menee miehen puolelle,laitan sen nimen ensin.
ei ole mitään väliä,mutta se on vaan tapa.

Minäkin laitan aina yksin kortit jne. Miehen suvulle laitan kuitenkin kyllä aina miehen nimen ensin. Se vaan tuntuu jotenkin luonnollisemmalta. Omalle suvullenikin yleensä, mutta sillä ei ole niin väliä sinnepäin kuitenkaan kumpi nimi on ensin. Joskus saattaa olla minunkin nimi. Nimet tulee muutenkin yleensä laitettua aina ikä järjestyksessä, niin on luonnollista aloittaa miehestä. Minusta tuntuu hassulta saada kortteja joissa on lasten nimet ihan sekaisin (ei ikä järjestyksessä), jotenkin käy mielessä, että millä perustein se nimijärjestys on niihin kortteihin tullut.

Tosin en yleensä edes kirjoita lasten nimiä vaan lisään perh. tmv.

Alkuperäinen kirjoittaja itkupilli:
Alkuperäinen kirjoittaja 1-2-3:
no meillä se menee niin että..omille sukulaisille laitan oman nimen eka ja miehen sukulaisille miehen nimen eka

Näin myös meillä, mutta nyt kyse oli yht.naapureista...

tälläsissä tapauksissa laitan kyllä oman nimeni ensin,jos kerta kortin kirjoitanki.

juu, tuo on niin ärsyttävää kun täysin epäoleellisista asioista aletaan vääntämään kättä ja mesoomaan. ehdota miehellesi masennusläeitä. Mä olen vakavasti sitä mieltä välllä omankin miehen kanssa että jotain lääkitystä se on vailla

Kyllä minä silti ottaisin puolison näkemyksen asiasta vastaisuudessa huomioon. Joillain ihmisillä kun on vain tapoja joista he haluavat pitää kiinni. Itselleni tuo nimi asia ei ole niin tärkeä, ettenkö siinä voisi pyynnöstä jatkossa joustaa, kun se toiselle nyt jostain syystä on noin tärkeä. Mies joustakoot sitten puolestaan jossain muussa asiassa.

Alkuperäinen kirjoittaja maanvaiva:
juu, tuo on niin ärsyttävää kun täysin epäoleellisista asioista aletaan vääntämään kättä ja mesoomaan. ehdota miehellesi masennusläeitä. Mä olen vakavasti sitä mieltä välllä omankin miehen kanssa että jotain lääkitystä se on vailla

Toiselle epäolennaiset asiat voivat olla niitä olennaisia. Mikäpä kukaan on sanomaan mikä kellekkin saa olla tärkeää.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Kyllä minä silti ottaisin puolison näkemyksen asiasta vastaisuudessa huomioon. Joillain ihmisillä kun on vain tapoja joista he haluavat pitää kiinni. Itselleni tuo nimi asia ei ole niin tärkeä, ettenkö siinä voisi pyynnöstä jatkossa joustaa, kun se toiselle nyt jostain syystä on noin tärkeä. Mies joustakoot sitten puolestaan jossain muussa asiassa.

MINÄ JOUSTAN AINA KAIKESSA! MIES MUUTTUNUT "VANHAN AIKAISEKSI" NAISET ON ÄMMIÄ JA TEKEE NIINKU MIES SANOO,
MUT MÄ EN TEE JA OLEN NÄIN OLLEN HANKALA...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulle on kyllä aina opetettu että kortteihin tulee kirjoittajan nimi viimeiseksi...

Naisen nimi ensin. Eikö kortin kirjoittaja yleensä laita oman nimensä muutoinkin ensin... Kaikkein oudointa on kun joulukortissa on lasten nimet ensin.

MINÄ JOUSTAN AINA KAIKESSA! MIES MUUTTUNUT "VANHAN AIKAISEKSI" NAISET ON ÄMMIÄ JA TEKEE NIINKU MIES SANOO,

No ainakin osaat huutaa ;0)

NIIN OSAAN, harmittaa vietävästi! sorry!

Mun mies ei tulis varmaan tollasta edes ajatelleeks. Se laittaa ite nimensä kun pyydän ja kysyy vaan kiltisti että mihin kohtaan.

Mun mielestä sä et oo itsekäs kun laitat nimes ekaks. Taitaa olla miehes muutenkin aika kireenä?

NIIN OSAAN, harmittaa vietävästi! sorry!

No meillä on sen sortin hankala (omalaatuinen) perhe, että olen jo oppinut laittamaan asioita aina välillä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mies joutuu tekemään varmasti aivan samoin minun kohdallani. Aikaa ei kannata hukata pikku asioista nahisteluun. Eri asia tietenkin, jos koko asenne on jatkuvasti pahasti viksahtanut. Mutta sekin on vähän hankalaa (ainakin ulkopuolisen) määritellä. Pikku asioihin takertuja tuskin on kuitenkaan viksahtanut. Sovinisti taas varmaankin jollain tapaa on.

Alkuperäinen kirjoittaja Liisukkainen:
Mun mies ei tulis varmaan tollasta edes ajatelleeks. Se laittaa ite nimensä kun pyydän ja kysyy vaan kiltisti että mihin kohtaan.

Mun mielestä sä et oo itsekäs kun laitat nimes ekaks. Taitaa olla miehes muutenkin aika kireenä?

minä olen....kaikista as. tulee sanomista kun hän on mielestään aina oikeessa...
väsyttää vaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Liisukkainen:

minä olen....kaikista as. tulee sanomista kun hän on mielestään aina oikeessa...
väsyttää vaan...

Meni ohi. En ymmärtänyt siis tuota vastauksesi alkua.