voi hitto, ei hyvää päivää...(purnausta miehestä...)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkupilli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
voi elämä! on sitä vakavampiaki asioita elämässä.. EI kai sillä ny oo nii reikää kumman nimi tulee ekana. Eri asia toki olis jos se olis joku tärkee virallinen systeemi, mihin tarttee olla etiketin mukaisesti, mut siis naapurille kortti!

Meillä meneeki niin et mä kirjotan kortit omille kavereille ja sukulaisille ja mies saa kirjottaa omille kavereille ja sukulaisille (voin ne ostaa mut ukko saa ne kirjottaa) yhteisille kavereille kirjottaa jompikumpi.. Eiks se oo pääasia et kaikkien nimet löytyy kuitenki.. Taitaa olla miehelläs asiat hyvin ku ei oo muuta ressattavaa ku hänen nimensä ei oo ekana kortis..

No eikö miehesi ole sitten itse itsekäs, jos hänen nimensä pitäisi tulla korttiin ekaksi?

Kauheeta niskaan hengittämistä mieheltäsi, antaisi sinun olla rauhassa. Halit.

Mä olen ymmärtäny että kuuluu "tapoihin" et pariskunnan nimessä nainen ensin. Tarkistakaa jostain "Käytöksen Kultaisesta Kirjasta". Mutta kyllä taas ap:n mies oudosta jutusta jaksoi kiukkuilla, taitaa olla muutakin hampaan kolossa?

Alkuperäinen kirjoittaja itkupilli:
Kirjoittelin iloisena kortteja ja siitäkin kehkeytyi kunnon riita.... laitoin sitten lopuksi nimeni, mieheni nimen + lasten nimet... Mieheni mielestä olen "itsekäs" kun laitan OMAN nimeni eka!!!!!! minä se huolehdin aina merkkiäpäivistä, ostan kortit ja lahjat jne. Hänen mielestään perheen pään tulee olla aina ensimmäisenä... MÄ EN JAKSA TÄTÄ AINAISTA RIITELYÄ PIKKU AS.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! No, en enää kirjoita hänen puolelleen menevia kortteja, tehkööt sen itse...vaikka olen itsekäs kun en kirj.niitä....voi hyvää päivää!!
Kommentteja KIITOS!

Hoh, pieni feministi sisälläni ärsyyntyi tuosta :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja apkirj:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Aijaa, No näytä sille mun kommentti, niin katotaan mitä nimimerkki "viisas" siihen vastaa. ;)

=) en kyllä tohi...=)

Ei taida "viisaalla" ihan kantti riittää. ;)

No, älä mene mukaan miehesi kiukkuiluun, äläkä anna periksi. Saisi pyytää sinulta anteeksi.

etiketin mukaan tulee naisen nimi ensin niin kuin joku tuolla jo "sanoikin" paitsi hautajaisadressiin tai siihen kukkavihkoon tulee miehen nimi ensin jos on just kyseessä esim naapuri tai muu parin yhteinen tuttu. sukulaisen adressiin me ollaan kyllä laitettu niin et se kumman sukulainen kyseessä niin sen nimi ensin...

Minusta riidan aihe on aika lapsellinen. Oikeasti noilla asioilla ei kai ole merkitystä. Jos miehen sukulaiset on sinulle vähemmän läheisiä niin eikö miehesi nimi voi olla ensin ja sitten taas toisinpäin. Jos kaikki yhtä tuttuja sillä ei kai merkitystä kummin päin?

Minä laitan aina ensin lasten nimet ja sitten meidän nimet ... ja nimet siinä järjestyksessä kun satun vain kirjottamaan :D

Nimien järjestys on korteissa yhdentekevää ... kunhan kaikkien nimet sieltä löytyvät ... se on pääasia ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulle on kyllä aina opetettu että kortteihin tulee kirjoittajan nimi viimeiseksi...

Naisen nimi ensin. Eikö kortin kirjoittaja yleensä laita oman nimensä muutoinkin ensin... Kaikkein oudointa on kun joulukortissa on lasten nimet ensin.

me laitetaan aina lasten nimet ekaks, nurin ensin jne

Alkuperäinen kirjoittaja titti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulle on kyllä aina opetettu että kortteihin tulee kirjoittajan nimi viimeiseksi...

Naisen nimi ensin. Eikö kortin kirjoittaja yleensä laita oman nimensä muutoinkin ensin... Kaikkein oudointa on kun joulukortissa on lasten nimet ensin.

me laitetaan aina lasten nimet ekaks, nurin ensin jne

sori taisin vähän mokata...