En jutun perusteella kyllä näe työntekijöiden kohtelussa paljoa korjattavaa. Vessaan toki pitäisi ihmisten päästä tarpeeksi usein, mutta uskon että tämä on monilla valintakysymys.
-Tauot ovat vessassakäyntiä, välipalaa ja juomista varten. Vartissa ehtii paljon jos haluaa.
-Työpaikan asioita ei ole tapana retostella mediassa missään muuallakaan. Uskon että YLE:n työntekijöillekkin löytyy sosiaalista mediaa koskevat ohjeistukset.
-Kyseessä on useimmiten nuoren kesätyö, joka ei vaadi mitään ammattitaitoa, joten palkat ovat ymmärrettävästi pienet.
-oman työpaikkansa taitopeleihin, arvontoihin tms. pitäisi ymmärtää olla osallistumatta ilman sääntöjäkin. Istuisitko mielelläsi Grand casinolla texupöytään, jossa muut ovat kasinon työntekijöitä? Tai mitä tekisi Veikkauksen maineelle se että päävoitto menisi viralliselle Aulis Gerlanderille tai Jokerimiehelle?
-Lintsillä on töissä teinejä, joille säännöt pitää esittää selvästi ja niitä pitää valvoa tarkasti. Muuten homma leviää käsiin hyvin nopeasti.
-Kännykkään ei puhuta kesken työtehtävien. Laitteen valvojan pitää keskittyä asiakkaiden viihtyvyyteen ja turvallisuuteen eikä tekstareihin.
-Asiakaspalvelutehtävässä ei ole tapana mussuttaa lakua, hattaraa, tupakkia tai yhtään mitään.
Lisäksi ohjelmasta jäi mieleen:
-Ohjelman yliampuva dramaattisuus oli vastenmielistä Ameriikan meininkiä. Tässä jätettiin Karpokin toiseksi. Tällainen syö uskottavuutta koko toimitukselta.
-Lintsi tarvitsee tiedottajan tms. puskurin medialle, koska toimari ei hommaa hallitse ollenkaan.
-Ohjelma oli hyvä muistutus median vallasta ja keinoista. Katteleepa taas jonkin aikaa kaikkia muitakin raportteja kriittisemmin.