Voi hel... Ei tiedä, ei

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Humaani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Koitan mennä siskon luona käymään,jos saisin hänen kanssa puhuttua. En ymmärrä, mten vanhemmilleni kerron, miten miehelleni,niin monelle muulle. Tuntuu että helpompaa olis päästä pois...

Alkuperäinen kirjoittaja Humaani:
Alkuperäinen kirjoittaja mii tuu:
Onko teillä lapsia miehes kanssa? Minkä ikäisiä? :(

Ei ole lapsia, ehkä kohtalon tarkoituskin, en tiedä. Kai paremmalle tuntuu nyt ettei ole. Ollaan vuoden ajan lasta toivottu, olen yhden keskenmenon saanut aikaisessa vaiheessa. En ole raskaana ja ikävältä vaikka voi kuulostaa niin parempi niin:(. Toivon,ettei miehelläni ole tartuntaa ja jos on niin kai itseäni saan syyttää.

varmasti tässä kohtaa hyvä ettei ole niitä lapsia. kyllä tuo kertomasi AIDSille kuulostaa. kutsutaan paikanpäälle kuulemaan ja juttelemaan terkkarin ja lääkärin kanssa kolmesta syystä.

1) tuo tieto on liian raskas kuultavaksi puhelimitse
2) sairaan pitää saada nopeasti infoa taudista ja lääkitykset yms. aloitettua
3) kerrotaan lääkärin yms. läsnä ollessa koska joskus joku voi murtua tiedon saatuaan ja tarvita rauhoittavia yms. sairaalahoitoa

:hug: jaksamista tunnemylläkkään

Alkuperäinen kirjoittaja VIERAS:
Jos sulle on hiv, niin ukkos testissä ei tod. mene puolta vuotta!!
3kk tartunnasta testin tulos on luotettava.

Ja jos sillä on aids, niin se hiv on ollut jo vuosikausia, että eiköhän se olis se äijä jo todennäköisesti tartunnan saanut jos on saadakseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Jos sulla nyt on jo aids, niin sulla on ollut se virus jo lähemmäs 10 vuotta. Menee vuosia, ennen kuin hoitamaton hiv etenee aidsiksi asti.

ei välttämättä. toisilla se etenee jo kuukausissa/parissa vuodessa. kyse on ihmisen elimistöstä. jos on jo valmiiksi syystä tai toisesta puolustuskyky elimistössä maassa niin Aids tulee nopeammin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieas:

Ja jos sillä on aids, niin se hiv on ollut jo vuosikausia, että eiköhän se olis se äijä jo todennäköisesti tartunnan saanut jos on saadakseen.

itseasiassa testi on luotettava VASTA vuosi viimeisestä altistumisesta

Siis täällä ainakin otetaan äitiysneuvolassa(raskaana ollessa) HIV-testi sekä muita testejä kuten hepatiitti ja kuppa. Ja niiden vastaukset annetaan neuvolassa. Mulle ainakin sanottiin, että th soittaa jos testeissä jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
AIDS on HI-viruksen aiheuttaman infektion viimeinen vaihe.

Eikiöhän ap:lla olis jotain merkittäviä oireita, jos kyse olisi aidsiin edenneestä hiv-tartunnasta. Voihan hällä olla hiv, mutta tuskin aids.

No tätä juuri ajoin takaa. Kun HI on edennyt AIDS vaiheeseen, on oireet jo sellaiset ettei diagnoosi ole enää kantajalleen mikään yllätys.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
aika monikin maallikko saattaa puhua HI-viruksesta AIDSina. Eli en välttämättä takertuisi juuri tuohon asiaan.

Ei nykyään enää. Tuosta sairaudesta on ollut niin paljon tietoa joka paikassa, että pitäisi jo erottaa maalikkonakin nuo kaksi asiaa!

Voi kurjuutta. :( Tiedätkö yhtään keneltä mahdollisesti olet sen saanut? Olet sattaanut saada sen myös mieheltäsi. Kamala sotku.

Mutta älä toki päätä elämääsi, koska HIV:n kanssa voi elää ihan hyvän elämän ja siihen on olemassa lääkkeitä. Voit elää vielä monta kymmentä vuotta. Toivottavasti et ole ehtinyt tartuttaa kehenkään. Minuun eräs "mukava" mieshenkilö yritti tartuttaa sitä ihan väkisin. Se hieman harmitti ja pelkäsin kauheasti. Tuli silloin mietittyä asiaa oikein kovasti. Mies lupasi silti, ettei jätä minua, vaikka sairastuisin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieas:

itseasiassa testi on luotettava VASTA vuosi viimeisestä altistumisesta

Totta, minä sen tiedän, kun pelkäsin vuoden päivät muinoin.

aika monikin maallikko saattaa puhua HI-viruksesta AIDSina. Eli en välttämättä takertuisi juuri tuohon asiaan.

Varmaan puhuukin, mutta lääkärit kyllä osaavat erottaa nämä kaksi vaihetta toisistaan ja kertovat sairaalle kumpi vaihe on menossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hillevi:

Ei nykyään enää. Tuosta sairaudesta on ollut niin paljon tietoa joka paikassa, että pitäisi jo erottaa maalikkonakin nuo kaksi asiaa!

pitäisi joo, todellisuus voi vaan olla toisenlainen. Mut toivottavasti kyseessä on provo.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Provon huutelijoille vain pieni muistutus eräästä traagisesta tarinasta palstalla. Terveysalan ihminen naureskeli että faktat ovat väärin, mutta niin vain totta oli tarina, eikä sillä ollut onnellinen loppu.

Kannattaa siis miettiä, onko mitään hyötyä yrittää päteä sillä, että muka tunnistaa provon.

siis mikä tämä juttu on ollut?
voi olla tämä aloitus provo tai ei,itse en jaksaisi nettiin tulla puimaan noin selväpäisen oloisena jos mulle ois soitettu että hiv...mutta jotkut ehkä pystyy.

tosta neuvola asiasta sen verran et itse ainakin marssin suoraan neuvolaan kun kuulin miehen pettämisistä ja pyysin testit sitä kautta. sain lähetteen labraan ja myös tulokset tulivat neuvolan kautta.

tälläinen samanlainen alotus oli tuolla vauva-palstalla pari viikkoa sitten että en olis varma ettei olis keksitty koko juttu....

tai sit kumman paljon näitä tapauksia ilmenee yhtäkkiä!

Siskon luota tulin juuri, sain kerrottua hänelle ja puhuttiin asioista,itkettiin ja puhuttiin. Oon tietysti tiennyt,että jokin sairaus vaivaa ja lähipiirikin ihmetellyt,kun olen koko ajan ollut kipeänä, kuumeessa,voimaton ja heikko olo. Olen niin monet lääkärireissut tehnty, yksityisellä ja omalääkärillä ja vaikka missä käynyt.En kuitenkaan ole tällaista osannut kuvitellakaan.

Antigeenisten testien tulosten mukaan olisi Hiv-tartunta, joka edennyt Aidsin puolelle ja elimistön vastustuskyky vähäinen. Maanantaina aliotetaan varmaan lääkitys mutta ennuste huono.saan lisätietoa sitten, tänään ei paljon mitään kysymyksiäkään osanuut tehdä,aika sekavaksi tuo olon tekee ja vointi muutenkin aika heikko. Töihin tuskin enää kykenee. Miehellä ei ole oireita ollut, mutta saattaa olla kantaja. En tiedä mistä olen saanut tartunnan, huumeita en ole käyttänyt eli ei ainakaan piikkien välityksellä. Ja saattaa olla niinkin,että miehellä tartunta ja häneltä vaikka saanut sen, mutta mulla edennyt Aidsiksi.

Kiitos niille,joille olen saanut purkaa sydäntäni.Onko teillä läheisiä, joilla on todettu Aids tai Hiv?Miten olette suhtautuneet heihin? Eniten pelottaa miehen puolesta ja niiden, joille neuvolasta ilmoittavat,että täytyy mennä testeihin.Ei oikein jaksa ymmärtää tätä elämän kulkua.

Alkuperäinen kirjoittaja lukija:
tälläinen samanlainen alotus oli tuolla vauva-palstalla pari viikkoa sitten että en olis varma ettei olis keksitty koko juttu....

tai sit kumman paljon näitä tapauksia ilmenee yhtäkkiä!

No voihan se ollaa, mutta useammin kuin joka toinen päivä joku suomalainen todellakin saa kuulla saaneensa hiv tartunnan, ja ne ovat vain ne jotka käyvät säännöllisesti testeissä.. Oikeasti varmasti päivittäin joku suomalainen saa tartunnan!

Yhteistyössä