Voi hel... Ei tiedä, ei

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Humaani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
AIDS on HI-viruksen aiheuttaman infektion viimeinen vaihe.

Eikiöhän ap:lla olis jotain merkittäviä oireita, jos kyse olisi aidsiin edenneestä hiv-tartunnasta. Voihan hällä olla hiv, mutta tuskin aids.

Olen käynyt lääkärissä toistuvasti monien oireiden takia, väsymystä, kuumeilua pitkään, päänsärkyä. Laihtunut olen viime aikana, olen kyllä laihduttanutkin, ripulia ollut ja kuulemma tyypillisimpiä iho-oireita. Mukava ruveta täällä niitäkin puimaan:(. Joku kyseli,miksi neuvola ilmoittaa ja miksi pettämisistä haluan keskustella. Pettämisistä siksi, että miten helvetissä saan niille miehille tiedon, voivat yhtä hyvin olla saaneet tartunnan ja heille pitäisi saada tieto,että käydä testeissä.Mieheni ei tiedä pettämisistä, ei tiedä,miten kertoisi.

Useiden useiden lääkärissäkäyntien jälkeen omalääkäri määräsi nämäkin kokeet monien muiden labrojen joukossa. Hän sanoi ilmiottavansa,jos tuloksissa jotain. Puhelinajalla hän soitteli ja pyysi käymään neuvolan puolella,jossa oli terkkarikin. En ole raskaana ja SPR:lle menee tieto johonkin valtakunnalliseen rekisteriin tai vastaavaan. En tiedä,mitä kautta omalääkäri tiedon positiivisista vastauksista on saanut,mutta SPR ei ole niitä ainakaan minulle vielä ilmoittanut.

En ymmärrä miksi joka asiaa pitää epäillä,ennemmin jättäkään kommentoimatta, ei kovin mukavalta tunnu.

Ai siis nyt ei neuvolasta soitettukaan, vaan lääkäristä.... ja aika kummaa toiminta teillä terveyskeskuksessa, jos lähetetään keskustelemaan th:n kanssa lääkärin sijasta :o

Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikös Hiv ole ensin ja sitten se puhkeaa AIDS:siksi?

Kumpi oli ensiksi muna vai kana?

Joka tapauksessa ikävä asia jos juttu on totta, mutta tuli vaan mieleeni että tämä juttu haiskahtaa.

Mä olen käsittäny et voi olla hiv positiivinen vuosia eikä välttämättä koskaan siirry aidsiin asti. Nyt kyl mun nokkaani joku käryää ja pahasti.

oikein olet ymmärtänyt. toiset elää HIVin kanssa vuosia/vuosikymmeniä ja ei koskaan etene AIDSiin ja toisilla etenee nopeastikin. se on niin onnikauppaa :(

ei tuo ihme ole vaikka tuossa kohtaa mieltäisi sen olevan AIDS, niin moni puhuu niistä yhtenä ja samana asiana mikä toisaalta on sama ja toisaalta ei. AIDS on HIVin loppuvaihe. tuolloin loppu seuraa jossain aikavälillä päiviä-muutama vuosi.

Alkuperäinen kirjoittaja ksys:
Miksi sä kävit neuvolassa Aids testissä?

En käynyt neuvolan puolella, vaan sieltä soitettiin ja pyydettiin tulemaan käymään testivastausten vuoksi. Mukana puhumassa omalääkäri ja terkkari. En tiedä miksi siellä vastaukset kerrottiin?

Alkuperäinen kirjoittaja Humaani:
Alkuperäinen kirjoittaja ksys:
Miksi sä kävit neuvolassa Aids testissä?

En käynyt neuvolan puolella, vaan sieltä soitettiin ja pyydettiin tulemaan käymään testivastausten vuoksi. Mukana puhumassa omalääkäri ja terkkari. En tiedä miksi siellä vastaukset kerrottiin?

Eihän lääkäri saa niitä tietoja neuvolaan ilmoittaa, jos ei ole lupaa potilaalta :o

Olen kirjoitellut täällä rekkautuneenakin,mutten tätä asiaa nyt. En ole keksinyt mitään juttuja kuolleesta vaimosta, olen naispuolinen henkilö. Kai se Hiv on voinut tarttua vuosia sitten ja muuttua Aidsiksi, itse olen luullut niitä täysin samaksi asiaksi. Sanottiin neuvolassa,että testitulokset viittaavat Aid:siin.Mutta toivoisin jonkinlaista neuvoa,mitä tehdä,miten selittää tästä niin monelle ihmiselle...

aika jännä jos on (tietty on mahdollista että on niin tehtykin) määritelty t-soluja yms. tuota testiä tehdessä jotta on voitu sanoa olevan jo aidsiin asti edennyt. se on sitten menoa jos on sinne asti edennyt ja on raskaana. se on hivin viimeinen vaihe.

Provon huutelijoille vain pieni muistutus eräästä traagisesta tarinasta palstalla. Terveysalan ihminen naureskeli että faktat ovat väärin, mutta niin vain totta oli tarina, eikä sillä ollut onnellinen loppu.

Kannattaa siis miettiä, onko mitään hyötyä yrittää päteä sillä, että muka tunnistaa provon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yleensä tieto noista tulee kyllä spr:n kautta, siis sieltä missä ne testit tehdään. Kaikilta odottavilta äideiltähän seulotaan hiv, kuppa yms, ja jos tuloksissa on jotain häikkää yhteydenotto tulee siltä taholta joka ne testit suorittaa, eli täällä Suomessa se on spr:n veripalvelu.

meillä neuvolassa esikoisesta noita otettaessa (siis alkuraskaudessa, esikoista odottaessa) sanoi neuvolan terkkari kyllä, että he soittavat neuvolasta jos niissä tuloksissa on jotain häikkää. muuten kuulee vasta seuraavalla käynnillä jos kaikki nekaa. eli kai se on paikkakuntakohtaistakin, mutta ainakin 6v sitten meillä neuvolasta tuli tuo soitto, ei SPRltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
siis ootko pettänyt puolisoasi???
vai ootko puolisoltasi saanut tuon tartunnan et puolisosi olis pettänyt sua...

Miten siinä pettämistä tarvitaan jos hivin saa.
Onhan monella varmaan sukupuolielämää ollu jo ennen nykyistä kumppaniakin.

Ihan yleisesti ottaen siis.

Alkuperäinen kirjoittaja Humaani:
Olen käynyt lääkärissä toistuvasti monien oireiden takia, väsymystä, kuumeilua pitkään, päänsärkyä. Laihtunut olen viime aikana, olen kyllä laihduttanutkin, ripulia ollut ja kuulemma tyypillisimpiä iho-oireita. Mukava ruveta täällä niitäkin puimaan:(. Joku kyseli,miksi neuvola ilmoittaa ja miksi pettämisistä haluan keskustella. Pettämisistä siksi, että miten helvetissä saan niille miehille tiedon, voivat yhtä hyvin olla saaneet tartunnan ja heille pitäisi saada tieto,että käydä testeissä.Mieheni ei tiedä pettämisistä, ei tiedä,miten kertoisi.

Useiden useiden lääkärissäkäyntien jälkeen omalääkäri määräsi nämäkin kokeet monien muiden labrojen joukossa. Hän sanoi ilmiottavansa,jos tuloksissa jotain. Puhelinajalla hän soitteli ja pyysi käymään neuvolan puolella,jossa oli terkkarikin. En ole raskaana ja SPR:lle menee tieto johonkin valtakunnalliseen rekisteriin tai vastaavaan. En tiedä,mitä kautta omalääkäri tiedon positiivisista vastauksista on saanut,mutta SPR ei ole niitä ainakaan minulle vielä ilmoittanut.

En ymmärrä miksi joka asiaa pitää epäillä,ennemmin jättäkään kommentoimatta, ei kovin mukavalta tunnu.

kyllähän se tieto tulee lääkärillekin näkyviin niihin hänen määräämiin kokeisiinsa. samaan paikkaan kuin muidenkin kokeiden vastaukset.

Alkuperäinen kirjoittaja mii tuu:
Onko teillä lapsia miehes kanssa? Minkä ikäisiä? :(

Ei ole lapsia, ehkä kohtalon tarkoituskin, en tiedä. Kai paremmalle tuntuu nyt ettei ole. Ollaan vuoden ajan lasta toivottu, olen yhden keskenmenon saanut aikaisessa vaiheessa. En ole raskaana ja ikävältä vaikka voi kuulostaa niin parempi niin:(. Toivon,ettei miehelläni ole tartuntaa ja jos on niin kai itseäni saan syyttää.

Yhteistyössä