Voi hel... Ei tiedä, ei

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Humaani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Humaani

Vieras
Mulle soitettiin neuvolasta tänään ja pyydettiin käymään. Mulla todettiin Aids eli Hiv. En jaksa oikein uskoa todeksi. En tiedä mitä tässä tekisi ei helvetin helvetti. Ei olisi uskonut,että omalle kohdalle tulee tällaista. mun pitäisi lähipäivinä kirjata lista niistä, kenen kanssa olen ollut sukupuoliyhteydessä, en tiedä kaikkien nimiä, suurin osa on ollut yhden yön juttuja, osa miehistä varattuja ja perheellisiä, osa sinkkuja. Omalle kumppanillekin pitäisi kertoa, huomenna tulee työreissulta. Tässä vaiheessa tekisi mieli lopettaa itsensä oman käden kautta. Mitä hel.. teen?

Ei ole tiedossa keneltä olen saanut. Mies ei tiedä vielä testeistä yhtään mitään. Suuri mahdollisuus on,että on molemmat ollaan saanut tartunta, jos en mieheltäni, hän minulta ja voi olla, että näkyy testeissä vasta puolen vuoden päästä.

En tiedä onko mies pettänyt, minä olen pari vuotta sitten kaksi kertaa ja sitä ennen (3 vuotta oltu yhdessä) elin railakasta elämää. Ei käynyt mielessäkään tällainen,että voisi näin käydä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Et kai sä ilman kortsua touhuillut noiden kaikkien kanssa? Ja jos touhuilit niin MIKSI?

En kaikkien, ehkä kahden-neljän. E-pillerit oli käytössä, tyhmä kun olin ei sukupuolitaudit käyneet mielessäkään.Toivottavasti muut tajuaa käyttää kortsua, olen pikkusiskoa yrittänyt valistaa jo ennen kuin tämä selvisi tänään.

Alkuperäinen kirjoittaja Humaani:
Et kai sä ilman kortsua touhuillut noiden kaikkien kanssa? Ja jos touhuilit niin MIKSI?

En kaikkien, ehkä kahden-neljän. E-pillerit oli käytössä, tyhmä kun olin ei sukupuolitaudit käyneet mielessäkään.Toivottavasti muut tajuaa käyttää kortsua, olen pikkusiskoa yrittänyt valistaa jo ennen kuin tämä selvisi tänään.

No voi :(

Itse olen monesti miettinyt, että on ollut silkkaa hyvää tuuria, etten aikanaan mitään tauteja saanut...

Eikös Hiv ole ensin ja sitten se puhkeaa AIDS:siksi?

Antoivat neuvolasta tietoa, suurin osa meni ohi. On tuolla jotain tietoesitteitä, mä käsitin niin että olisi Aids. Käskivät sulatella asiaa ja maanantaina uusi käynti neuvolaan, en tiedä miksi. ja mieheltä otetaan testit. Pitää odottaa, että tulee ensin kotiin ja sitten kertoa. Luulin tyhmänä,että tämä on jokin kehitysmaiden juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:

Kumpi oli ensiksi muna vai kana?

Joka tapauksessa ikävä asia jos juttu on totta, mutta tuli vaan mieleeni että tämä juttu haiskahtaa.

Mä olen käsittäny et voi olla hiv positiivinen vuosia eikä välttämättä koskaan siirry aidsiin asti. Nyt kyl mun nokkaani joku käryää ja pahasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:

Kumpi oli ensiksi muna vai kana?

Joka tapauksessa ikävä asia jos juttu on totta, mutta tuli vaan mieleeni että tämä juttu haiskahtaa.

Ei kuule tee mieli tällaisen jälkeen keksiä minkäänlaisia ikäviä juttuja.

Olen kirjoitellut täällä rekkautuneenakin,mutten tätä asiaa nyt. En ole keksinyt mitään juttuja kuolleesta vaimosta, olen naispuolinen henkilö. Kai se Hiv on voinut tarttua vuosia sitten ja muuttua Aidsiksi, itse olen luullut niitä täysin samaksi asiaksi. Sanottiin neuvolassa,että testitulokset viittaavat Aid:siin.Mutta toivoisin jonkinlaista neuvoa,mitä tehdä,miten selittää tästä niin monelle ihmiselle...

No mitä sitten vaikka olisi provo? :headwall:

Tällaistakin tapahtuu, oikeasti. Eikö se ole ihan sama, keskustellaanko tästä fakta- vai fiktio -tarinan pohjalta?

Kyl on musta eroo ihan siinäkin ap kertoo neuvolasta soitetun eli olis raskaanakin viel (?)
Ja jos haluais vaan keskustella aiheesta niin miks pettämiset yms pitää ottaa mukaan?

Yleensä tieto noista tulee kyllä spr:n kautta, siis sieltä missä ne testit tehdään. Kaikilta odottavilta äideiltähän seulotaan hiv, kuppa yms, ja jos tuloksissa on jotain häikkää yhteydenotto tulee siltä taholta joka ne testit suorittaa, eli täällä Suomessa se on spr:n veripalvelu.

Yhteistyössä