Voi että mua nyt vähän vatuttaa!!

• Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti
Kippuravarvas
Mua soitettiin töihin viime viikolla 6vko:n ajaks ja mä sanoin et ilmotan heti kun saan lapsenvahtia varmisteltua. Soitin äidilleni et mites on onnistuisko ees pari viikkoo. Äiti sano et tottakai meet töihin koko siks ajaks ja kyllä kaikki järjestyy. Mä soitin heti ihan innoissani että tulen, sovittiin vielä osastonhoitajan kans et kun mun mies on iltavuorossa niin mulla olis mahd. paljon aamua ja vapaat aika pitkälti viikolla kun viikonloppusin ei oo lapsenvahti ongelmaa.

No nyt mun äiti alko tänään puhuun et mites sit kun meen aamuun ja jos mieskin menee niin hänen täytyy tulla sit jo puol 7 meille. Et täytyy lähtee kotoo 6 jälkeen. Ja mä olin et no nii-i, vuoro alkaa 7, kuin? Niin se sano et aika hankalaa se on kun pikkusisko täytyy herätellä kouluun aamulla...se likka on 15-v!!! Ja sit kun se mun sisko joutuis ruokkiin koirankin aamulla!!! Voi vattu, mua nyt vatuttaa...

Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja peppi-lotta04:
no en ihmettele, ku kerran o äitis jo luvannu tulla!!!

kai nyt ton ikäsen pitäis ite kouluun suoriutua ja koirakin osata ruokkia!!
No pitäs!! Toivottavasti mulla ei juurkaan olis aamuja miehen kans samaan aikaan! |O

vieras
Sano äidilles että herättää tytön soittamalla sille (kai sen ikäsellä känny on?) ja se koira: jos äitis laittaa sille sapuskat valmiiksi - syököön sitten kun on nälkä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja no :
toisilla ole minkäänlaista apua isovanhemmista kun niitä ei ole! Et kannattaako valittaa?
No se ei varmasti ole ap:n vika.Jokainen "valittakoot" mistä tahtoo, ei ole sulta pois.

Ap:lle kyllä mulla ainakin menis hauli peppuun jos olis luvattu ja sitten melkein täysikäsen ihmisen takia yritettäs peruutta.

No toivottavasti ei osu montaa aamua samaan aikaan... ja toivottavasti menee työt mukavasti!!

mä kanssa välillä oon tehny noita työrupeamia pk:ssa ja meijän äiti tai isi tai mun mummi on tyttö hoitanu. Mielellään esim äitini jäisi vaika kokonaan tyttöä hoitamaan., mutta kun ite haluun olla sen kanssa kotona!!! :)

ja on totta että kaikilla ei ole isovanhempia ja se on sääli....

mutta tässä nyt enemmänki oli kyse siitä, että jos on jo luvannut ja siiten alkaa perumaan.. se ei ole reilua!!

Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sano äidilles että herättää tytön soittamalla sille (kai sen ikäsellä känny on?) ja se koira: jos äitis laittaa sille sapuskat valmiiksi - syököön sitten kun on nälkä.
On sillä känny, mut en usko et tulee noin onnistuun...se on iltatähti, aika passattu sellanen :whistle:

vieras
onko tein mielestäs siis velvollisuus hoitaa lapsen lapsia vai siten jos haluavat? Mun mielestä ainoastaan jos haluavat ei niitä lapsia tehdä isovanhempien hoidettaviksi. En ole ikinä ollut kun välimatkaa ollut paljon sekä isän puoleiselta pappalta en oo ikinä saanut mitään. Mä oon sitä mieltä että me tehdään omat lapset ja hoidetaan ne ja isovanhemmat auttaa niin paljon kun haluaa mut mikään pakko, velvollisuus se ei ole!

onko tein mielestäs siis velvollisuus hoitaa lapsen lapsia vai siten jos haluavat? Mun mielestä ainoastaan jos haluavat ei niitä lapsia tehdä isovanhempien hoidettaviksi. En ole ikinä ollut kun välimatkaa ollut paljon sekä isän puoleiselta pappalta en oo ikinä saanut mitään. Mä oon sitä mieltä että me tehdään omat lapset ja hoidetaan ne ja isovanhemmat auttaa niin paljon kun haluaa mut mikään pakko, velvollisuus se ei ole!
ei ole velvollisuus, vaikka on sekin musta hassua jos eivät koskaan tajoituisi tai varsinkin se jos eivät ollenkaan käy lasta katsomassa. Eri asia tietty jos asuvat kaukana, ovat vanhoja tai sairaita ym.

meillä isovanhemmat suunnilleen tappelevat kuka saa millonki hoitoon... :)

ja edelleen tässä ketjussa ei ollu kyse tästä, vaan siitä että jos jotain on luvattu niin se pitää pitää!!!

Kippuravarvas
No ihan ittelleni lapseni olen tehnyt, MUTTA kun kysyin äidiltä pääseekö yhtään autteleen hän sanoi et mee vaan koko ajaks, kyllä lapsenhoito onnistuu! Ihan sama olis vaikka joku kaveri olis luvannu hoitaa, tai vaikka presidentti. Eli vatuttaa se että luvattua aletaan perumaan!!! :headwall: |O

Hieman menit aiheen vierestä.
Velvollisuudesta kukaan puhunut vaan kysytty ja luvattu.Siinä ap olettanut mitään.

Yhteistyössä