Voi että mä olen katkera ja kateellinen teille, joilla on tukiverkkoja,

  • Viestiketjun aloittaja räyh
  • Ensimmäinen viesti
no
eipä oo mullakaan..... isä ottaa kaks vanhinta lasta ehkä kerran puolessa vuodessa yheks yöks.... pienin on aina kotona.
joojoo, oon ite halunnu kolme lasta mut voi sitä jos joskus pääsis ees kauppan yksin.
 
Vieras
Turha siita on katkeroitua. Mista johtuu ettei ole ketaan? Ei ole meillakaan mutta se johtui omista valinnoista, vaikkei niita juurikaan ajatellut aikana ennen lapsia. Molempien isovanhempien luokse on tuhansia kilometreja, joten hoitoapua arkeen on turha odottaa. Lomakohteet onkin tiedossa ja lasten kasvaessa voi heidat yksinkin laittaa reissuun. Onneksi taalla on kuitenkin hyvia ystavia jotka ovat tarvittaessa aina valmiit lapsia hoitamaan.
 
lellu
ja ei tääläkään ole liiemmin ollut apua...ja joo ei kannata katkeroitua ei mutta väkisinkin katkeroituu kun isovanhemmat katsovat kaikkien muiden lapsia paitsi minun :( jo ihan lasten puolesta tekee pahaa :( miten siinä vois olla katkeroitumatta????
 
lellu
ja sinulle joka kirjotit omista valinnoista niin joo lapset valitsin kyllä itse mutta muita asioita en. sä oletkin varmaan ite semmonen pumpuliperse jonka lapsia kaikki kilvan hoitaa ja sit kuvittelet että näin se on tietysti muillakin.....
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Turha siita on katkeroitua. Mista johtuu ettei ole ketaan? Ei ole meillakaan mutta se johtui omista valinnoista, vaikkei niita juurikaan ajatellut aikana ennen lapsia. Molempien isovanhempien luokse on tuhansia kilometreja, joten hoitoapua arkeen on turha odottaa. Lomakohteet onkin tiedossa ja lasten kasvaessa voi heidat yksinkin laittaa reissuun. Onneksi taalla on kuitenkin hyvia ystavia jotka ovat tarvittaessa aina valmiit lapsia hoitamaan.
ei ole meilläkään, mutta onneksi on kuitenkin hyviä ystäviä, jotka ovat aina valmiit lapsia hoitamaan?

mitä siis sekoilet? sullahan siis ON tukiverkkoja. mulla siis ei ole hoitajia.
 
No, mulla ei ole muita kuin ex-mies eli lasten isä. Turha edes haaveilla kampaajakäynneistä, shoppailupäivistä jne. tai sellaisesta että laittais vaan lapset tunniksi johonkin. En silti ole katkera, mulla on kolme ihanaa lasta ja tykkään viettää heidän kanssaan aikaa :)

MLL? Joku muu vastaava palvelu? Kaupan seinään ilmoitus, että tarvitaan hoitajaa toisinaan?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja lellu:
ja ei tääläkään ole liiemmin ollut apua...ja joo ei kannata katkeroitua ei mutta väkisinkin katkeroituu kun isovanhemmat katsovat kaikkien muiden lapsia paitsi minun :( jo ihan lasten puolesta tekee pahaa :( miten siinä vois olla katkeroitumatta????
tämä muakin veetuttaa. muitten lapsia kyllä on hoidettu ja hoidetaan, mutta koskaan ei ehdi tai pysty, jos me tarvittais edes pari tuntia pari kertaa vuodessa.
ja eniten vituttaa se, että molemmat mummut hokee, että kyllä minä hoidan ja mielelläni! eikä kumpikaan koskaan oikeasti sitä tee. (toinen hoitaa muitten lapsia ja toinen ei kenenkään)
 
Täällä myös sama juttu. Isovanhemmat, siis vanhempani ottavat lapset ehkä kerran kesässä luokseen, nytkin isompi on sanonut ettei halua sinne. Katkera olen varsinkin äidilleni, joka ei ole KOSKAAN kysynyt miten mä voin tai pärjään, vaikka kärsin masennuksesta pikkuvauva-aikoina ja sen jälkeenkin (nykyisin en enää) Aina vaan kyselee no mitä lapsille kuuluu jne.
 
Mulla on onneks äitistäni ollu iso apu, oli auttamassa todella paljon kun alussa kun esikoinen synty. Nyt sillä alkaa enskuun alusta kesäloma ja tulee muutamaks päiväks tänne taas avuks, että saadaan miehen kanssa hoitaa asioita kuntoon. Vaikka enemmän kun mielellään hoidan ite oman lapseni, mut on se välillä kiva saada apua näihin hommiin =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lellu:
ja sinulle joka kirjotit omista valinnoista niin joo lapset valitsin kyllä itse mutta muita asioita en. sä oletkin varmaan ite semmonen pumpuliperse jonka lapsia kaikki kilvan hoitaa ja sit kuvittelet että näin se on tietysti muillakin.....
Jos nyt minuun viittaat niin et tainnut ihan oikeaan osua. Lapset 2 ja 4v eika kumpikaan ole ollut vieraan hoidossa 3h enempaa elamansa aikana. Tiedan etta joillakinisovanhemmat ei halua osallistua hoitamiseen, mutta voi sita tukiverkostoa rakentaa muistakin kuin sukulaisista. Esim otat jonkun lapsellisen kaverin kanssa vuoroviikoilla paiavan jolloin toinen hoitaa kaikki lapset, jotta saisitte molemmat edes jokatoinen viikko vaikka sen muutaman tunnin omaa aikaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Turha siita on katkeroitua. Mista johtuu ettei ole ketaan? Ei ole meillakaan mutta se johtui omista valinnoista, vaikkei niita juurikaan ajatellut aikana ennen lapsia. Molempien isovanhempien luokse on tuhansia kilometreja, joten hoitoapua arkeen on turha odottaa. Lomakohteet onkin tiedossa ja lasten kasvaessa voi heidat yksinkin laittaa reissuun. Onneksi taalla on kuitenkin hyvia ystavia jotka ovat tarvittaessa aina valmiit lapsia hoitamaan.
ei ole meilläkään, mutta onneksi on kuitenkin hyviä ystäviä, jotka ovat aina valmiit lapsia hoitamaan?

mitä siis sekoilet? sullahan siis ON tukiverkkoja. mulla siis ei ole hoitajia.
sekoile yksinas. Taisin laittaa tarvittaessa? Joka mulle ei tarkoita esim kampaajalla kayntia vaan ennemminkin esim synnytysta tai muuta johon EI voi ottaa lasta mukaan. Ei mulla ole erikoista tarvetta olla erossa lapsistani.
Sinullako ei ole ketaan joka voisi joskus auttaa? Ehka olisi aika katsoa peiliin...
 
lohtua
En tiedä lohduttaako, mutta se katkeruus ja kateus asian suhteen helpottaa vähitellen kun lapset kasvavat.

Meilläkin 4 isovanhempaa elossa, mutta asuvat liian kaukana, että olisi mitään tukiverkkoja ollut heistä. Enemmän pahaa mieltä kuin iloa ja tukea ovat tuoneet mukanaan.

Paha mieli tulee lähes aina tapaamisistakin, kun aina tulee tunne, että lapset eivät edes merkitse mitään, vaan pelkästään ne lähellä asuvat lapsenlapset toisille isovanhemmille.

Yksi isovanhempi on sellainen, että hän pitää vaan itsestään ja oman navan ympärillä ajatukset ja puhe (lapseni nauravat aina kun mainitsen tämän vaarinsa nimen, kun puhuu ja paljon ja aina itsestään ja tekemisistään) mutta hän on silti lähes paras isovanhempi kun on niin tasapuolinen. hih.

ja yksi isovanhempi on jostain syystä jäänyt etäiseksi, asuu kaukana ja en tiedä mistä kiikastaa. Hän on kiintynyt vain yhden lapsensa lapsiin.

 
Nanna
Sama täällä. Vaikka minun äiti ja 4 sisarta asuu samalla paikkakunnalla niin on turha saada hoitaja.. Syytä en tiedä vaikka olen kysynyt. Muuten ollaan aika läheisiä.
Miehen puolelta isä ja äiti asuu reilu 100 km päässä, mutta isä on töissä ja äitillensä viina tärkeämpää ku omat lapset tai lapsenlapset. Isovanhemmat asuu sen verran kaukana että ei paljon voi hoitoon viedä. Ja tää lapsi on mun lapsipuoli eikä oma äiti välitä lapsesta ollenkaan..
 
kohtalotoveri
Vaikka olisi kuinka hyviä ystäviä tahansa,ei se tarkoita lapsille hoitopaikkaa...Me ollaan kaveripiiristä ainoita joilla sukulaiset eivät auta lastenhoidossa.Ja siksi esim.kaveritapaamisiin ei voida lähteä. Tottakai mies hoitaa lapsia.Kyse olikin turvaverkosta ja avusta saada omaa tai kahdenkeskeistä aikaa.
 
lohtua
Niin, siis kun lapset kasvavat, ei ole enää niin rankkaa ja nauttii ja olla heidän kanssa, eikä asia enää niin harmita. Varsinkin kun koskaan ei ole kieltänyt lapsia olemasta isovanhempien kanssa, vaan aina saisivat hakea ja viedä lomalle ja viettää kahdenkeskistä aikaa, mutta eivät ehdota. eivät soita ja kysy mitä lapsille kuuluu.
 

Yhteistyössä