voi että ottaa päähän äidit jotka ei viitti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä, luin että olet sanonut, mutta silti nyt toistan että siinä on vaan vanhemman oltava reipas ja puolustettava omaa lastaan ja tämän leluja. Voi myös kehottaa pyytämään lupaa jos haluaa lainata leluja, mutta toki siinä pitää vähän katsoa minkäikäinen on kyseessä, mihin ymmärrys riittää. Ei siun tehtävä tietenkään ole kasvattaa, mutta kyllä omalta osaltanne pitää olla rohkeutta sanoa miten teillä toimitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi jumaleissön näitä hiekkalaatikkodraamoja. Pienet on ihmisillä kuviot.

Lapselle se hiekkalaatikko on melkeinpä koko maailma, joten ei musta sovi vähätellä. Ja kyllä sikäli pienen lapsen kotiäidinkin elämä pyörii aika paljon sen hiekkalaatikon ympärillä, jos nyt yhtään lapsistaan välittää eikä pidä hoitovapaata vain jotta olisi aikaa toteuttaa itseään ja riepottaa lapsia sitten siinä sivussa mukana mitenkuten pärjäävät.

Täällä mamuperheen äiti ja lievästi ottaa pannuun taas tämä yleistys. Mua itseäni ärsyttää todella paljon lapset joille ei opeteta käytöstapoja. Vanhempien vikahan se on, ja niitä vanhempia löytyy ihan suomalaisista paljon.

Mä oon alkanut sanoa lapsilleni että itseään saa puolustaa, ja oon todennut sen hyväksi. Ei tässä maailmassa pärjää jos ei osaa hampaat irvessä itseään puolustaa. Mun lapset on samanlaisia kuin sun ap, ja tiedän tuon miten särkee sydäntä katsoa kun toiset tulee ja vie käsistä ja tönii ym.

Kannattaa opettaa että pitää vaan tiukasti puolensa.

Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:

sun lapset on joko näitä kiusaajia, tai sitten et välitä lapsen tunteista?
Veikkasit pieleen. (Miks näiden typeryksien kommentteihin pitää edes vastata? )

No eipä tarvi veikata uudelleen, sun kahdesta kommentistas pystyy päätellä jo ihan tarpeeksi. :)

Mä ainakin sanon vastaavassa tilanteessa, että "lapio tänne niin kuin olisi jo" Jos vanhemmat on niin tyhmiä, että päästävät lapsensa toisten harmiksi ulos, niin täytyy olla kyllä tyhmä |O Mä en ainakaan suvaitse moista ja näytän sen myös.

Muutaman kerran olen huomannut sen, että mamujen lapset harrastaa just tätä. Niiden äidit mölisee jotain omalla kielellä keskenään eikä puutu asiaan mitenkään. Olen vaan mennyt, taputtanut mamun tottelematonta lasta olkapäälle ja ottanut omaisuuteni takaisin. Ei ne muuten opi, jos asialle ei suoraan tee jotain heti.

Sitten on myös näitä suunnilleen kymmenen vanhoja, jotka tunkee itsensä pikkulasten leikkeihin ja heittelevät hiekkaa, juoksentelevat joko ajan jaloissa ym. Niin raivostuttavaa |O

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras mamma:
Hoh hoijaa taas...

kiusaajan äiti ei kestä kuulla totuuttaa murusistaan? vai mitä? munko pitää antaa kauhukakaroiden kiusata omaa lastani joka on helppo kohde kun on niin kiltti. enpä tajunnu kilttiyttä pitää huonona piirteenä.

Annahan tyttösi yrittää välillä itse selvitellä noita tilanteita? Onko lapsesi liian kiltti, miksi? Yrittääkö hän kolkutella rajoja? Toivottavasti.

Mutta alkuperäiseen ongelmaa, niin olet ihan oikeassa. Kertoisin "kauhukakaroiden" vanhemmille lasten touhuista. Niin minäkin kerron ja minulle kerrotaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ymmärrän sua ap:(...Meidänkin pihan mamu lapsia ei saa komentaa ja sitten ne helvetin apinat vie lelut rauhallisten ja kilttien lapsien käsistä! Mamu äidit suuttuu jos niitten kullannupuille sanot jotain:(.

On rasistista komentaa tai kieltää mamulta jotain. He saavat elää täällä oman kulttuurinsa tavoilla.

Ei ainakaan meidän pihalla. Siitä pidän kyllä huolen. Omat lapseni osaavat käyttäytyä ja sitä tekevät muutkin kun olen pihalla vahtimassa.

Joo, olen rasisti. Mamut eivät sitä enää minulta edes kysy.
Heistä on myös tullut omien lapsieni hyviä kavereita ajan myötä, ovat olleet meillä leikkimässä eikä ole mitään ongelmia ollut.

Surettaa vaan kun 7- vuotias vahtii neljää nuorempaa sisarusta joista nuorin ehkä yksivuotias.

Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Mä ainakin sanon vastaavassa tilanteessa, että "lapio tänne niin kuin olisi jo" Jos vanhemmat on niin tyhmiä, että päästävät lapsensa toisten harmiksi ulos, niin täytyy olla kyllä tyhmä |O Mä en ainakaan suvaitse moista ja näytän sen myös.

Mä varmaan tuossa tilanteessa jo kiroilisin että tänne se saatanan lapio ja vähän äkkiä! Mutta mähän olenkin raivohullu joka on uhannut hakata paskan pihalle yhdestä kusipää-kakarasta joka kiusasi mun ekaluokkalaista matkalla.
Satuin tulemaan niin sopivasti paikalle itse tilanteeseen, koskaan en ole karjunut lapselle niin raivona kuin silloin.
Mutta se tepsi, Tero meni aina piiloon leikkimökin taakse kun menin hakemaan poikaani iltiksestä.
Kerroin Teron käytöksestä (heitteli pienempää jääkökkäreillä päähän ja selkään) koulussa ja iltiksen ohjaajille, oli kuulema tuttu tapaus. Nooh, minun poikaa ei sen koommin kiusannut.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Hoh hoijaa taas...

kiusaajan äiti ei kestä kuulla totuuttaa murusistaan? vai mitä? munko pitää antaa kauhukakaroiden kiusata omaa lastani joka on helppo kohde kun on niin kiltti. enpä tajunnu kilttiyttä pitää huonona piirteenä.

Annahan tyttösi yrittää välillä itse selvitellä noita tilanteita? Onko lapsesi liian kiltti, miksi? Yrittääkö hän kolkutella rajoja? Toivottavasti.

Mutta alkuperäiseen ongelmaa, niin olet ihan oikeassa. Kertoisin "kauhukakaroiden" vanhemmille lasten touhuista. Niin minäkin kerron ja minulle kerrotaan.

Miten kerrot, kun lasten äiti ei osaa suomea (tai mitään muutakaan kieltä, jolla kunnolla osaat ilmaista itseäsi)?

Meillä tämä ongelmana. Tosi vaikea muuten edes huonolla englannilla ilmaista itseään mitenkään kohteliaasti (en siis ole mikään kielinero, eikä mun mielestäni kotimaassani arkielämässä pärjätäkseni tarvitsisikaan olla, vaan kyllä asioiden pitäisi sujua edes kotipihassa äidinkielellä).

No eipä tarvi veikata uudelleen, sun kahdesta kommentistas pystyy päätellä jo ihan tarpeeksi. :)
Oikea muoto on päättelemään.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:

Mä varmaan tuossa tilanteessa jo kiroilisin että tänne se saatanan lapio ja vähän äkkiä! Mutta mähän olenkin raivohullu joka on uhannut hakata paskan pihalle yhdestä kusipää-kakarasta joka kiusasi mun ekaluokkalaista matkalla.
Satuin tulemaan niin sopivasti paikalle itse tilanteeseen, koskaan en ole karjunut lapselle niin raivona kuin silloin.
Mutta se tepsi, Tero meni aina piiloon leikkimökin taakse kun menin hakemaan poikaani iltiksestä.

Niin sitä pitää. Loppui minunkin ekaluokkalaisen kiusaaminen siihen kun menin kiusaajan kotiin huutamaan että se kiusaaminen loppuu nyt tähän s**tana! Opettajille on ihan turha asiasta puhua.
Kerroin Teron käytöksestä (heitteli pienempää jääkökkäreillä päähän ja selkään) koulussa ja iltiksen ohjaajille, oli kuulema tuttu tapaus. Nooh, minun poikaa ei sen koommin kiusannut.

:D pusi pusi.

:D pusi pusi.
Kommenttini ei ollut sinulle, joten ei tarvitse nähdä vaivaa.

Täällä mamuperheen äiti ja lievästi ottaa pannuun taas tämä yleistys. Mua itseäni ärsyttää todella paljon lapset joille ei opeteta käytöstapoja. Vanhempien vikahan se on, ja niitä vanhempia löytyy ihan suomalaisista paljon.

Mä oon alkanut sanoa lapsilleni että itseään saa puolustaa, ja oon todennut sen hyväksi. Ei tässä maailmassa pärjää jos ei osaa hampaat irvessä itseään puolustaa. Mun lapset on samanlaisia kuin sun ap, ja tiedän tuon miten särkee sydäntä katsoa kun toiset tulee ja vie käsistä ja tönii ym.

Kannattaa opettaa että pitää vaan tiukasti puolensa.

Peesaan! IHan samaa mieltä olen! Itseään todellakin kannattaa puolustaa jo pienestä pitäen muuten jää jalkoihin.

mein naapurissa 5 vuotias poika heitti siis kirjaimellisesti HEITTI kahen metrin liukumäen päällä olevalta tasanteelta meiän 3 vuotiaan pojan kaksin käsin alas. tuli naamalleen liukkaria pitkin maahan. mää sitte komensin aika tiukalla äänellä tätä 5 vuotiasta kun hänen oma äitinsä seisoi omalla pihalla ja laitteli pyykkiä. ei puhettakaan et olis tullu ite komentaan penikkaansa. voi tauti että mulla otti hattuun.
tää 5 vuotias on aina yksin pihalla ja kiusaa pienempiä ja oikeesti hakkaa ja repii ja riuhtoo näitä. eikä vanhemmat sano eiii mitään. et terveisiä vaan jos tunnistaa...

Mua ylipäätään rassaa perheet, joissa lapset ovat aina pihalla ilman omia vanhempiaan. Olivat sukujuuret sitten Suomesta tai muualta, sillä ei ole väliä. Pistetään 3 ja 5 veet pihaan kun huomataan muiden perheiden olevan siellä ja vanhemmat itse jäävät sisälle. Kieltoja kyllä uskotaan (yleensä), mutta lapset pyytävät avaamaan leluvaraston ovea, antamaan polkupyörän, tekemään hiekkakakkuja heidän kanssaa, antamaan keinussa vaiuhtia ja ylipäätään pitämään heille seuraa kuin omille lapsille. Onko se lasten vika? EI OLE. Missä vanhemmat!? Ärsyttää, säälittää... :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
Mun esikoinen oli reilu 2, kun meni ekaa kertaa päivähoitoon. Olin just opettanut, että toisten kädestä ei saa ottaa jne jne. No hoitaja sitten kertoi, että "hyvin meni, mutta vähän siinä itku tuli, kun toiset lapset otti leluja kädestä, mutta kyllä se siitä oppii itseään puolustamaan"... Että se siitä kasvatuksesta...

Katsos, itsekäs se saa kaiken haluamansa, tarhasta lähtien. Mua ottaa lievästi pannuun kun olen opettanut omille lapsille ettei saa ottaa toisilta kädestä ja että toiselle ei puhuta rumasti tai muutenkaan ei kiusata, tms.
Mites kävi, ekaluokalla poikaani kiusattiin rankasti jolloin muutin ajattelutapaa :/ :snotty:

löytyhän täältä äitejä jotka ymmärtää. se mua surettaakin että koska alan ajatella oikeesti niin että lapsi saa lyödä takasin jos sitä lyödään. nyt jo tytölle sanoin että tänään otetaan reippaasti lelut takasin kiusaajilta ulkona ja ettei heidän kanssaan tarvi leikkiä.
ite sitä on koittanu tehdä töitä ja kasvattaa lapsen hyvin niin sitten lapseni saakin kärsiä siitä :(

herätkää tähän elämään. Ei tosiasioita voi kieltää. Lapsille opetetaan tapoja, mutta varmasti josaain vaiheessa kaikki koettelevat ja etsivät rajojaan. Lapselle tulee myös opettaa, että maailmassa tapahtuu "pahoja asioita" ja opettaa lasta pitämään puoliaan. Muuten olette pulassa ja lapsi varmasti syrjäytyy ja joutuu kiusatuksi. Se että osaa pitää puolensa, ei tarkoita, että lapsi ei osaisi käyttäytyä ja olla kiltti. Se on juuri sitä kasvatusta!

Meidän pihassa sama ongelma, johon olen tosi väsynyt. Muut pienten lasten vanhemmat päästävät lapsensa yksin pihalle. Olen tosi väsynyt komentamaan ja vahtimaan toisten lapsia. kiusaavaat ja rikkovat leluja. kyselevät minua pihalla nähdessään, voinko tuoda heille hiekkaleluja, siis meidän hiekkaleluja, vaikka tiedn, että muksuilla on omiakin. Mutta eivä saa käyttää niitä, kun vanhempansa eivät jaksa keräillä niitä pihoilta. ennen annoin näitten toisten lasten leikkiä niillä, mutta ovat saaneet jjo niin paljon leluja rikottua, että olen joutunut täysin kieltämään koskemasta meidän leluihin. sitten pitäisi antaa vauhtia keinussa ja muutenkin pyytävät leikkimään kanssaan tai katsomaan temppujaan tms. Tänään olin jo tosi väsy omien kolmen pienen kanssa ja sanoin, että nyt huomioin ihan vaan omia lapsiani, että hakekaa ne omat vanhemmat leikittämän teitä.

Äh, toivottavasti joku ymmärtää. Ko.lapset käyttäytyvät tosi törpösti, mytta mitä voi olettaa lapsilta, joita kukaan ei kasvata. Turhauttaa.

mun 3 vuotiaalle se hiekkalaatikolla leikkimene on iso juttu. pitääkö ton ikäsellä nyt vielä suuremmat kuviot ollakaan :D
toki me ollaan muutakin kesällä tehty, mutta tossa hiekkalaatikolla tulee istuttua lähes jokapäivä niin on tuo asia iso osa meidän elämää

no mä en ainakaan yleistänyt. tässä tapauksessa nyt sattuu olemaan mamuja nuo jotka kiusaa, mutta suurin osa meidän pihan mamulapsista osaa kyllä käyttäytyä :)
ja perhekerhoissa tytärtäni kiusaava lapsi on ihan supisuomalainen.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Hoh hoijaa taas...

olen yrittänyt antaa lapsen hoitaa asian mutta tyttö on ujo. olin lapsena ihan samanlainen joten ymmärrän tyttöä tosi hyvin ja tiedän että on vaikeaa laittaa vastaan noille isommille lapsille. ei meidänkään tyttö mikään robotti ole joka tekee aina niin kuin sanotaan ja kotona kyllä mulle huutaa vastaan ja yrittää saada läpi älyttömyyksiään :) mutta kylässä, kaupoissa ja ulkona kyllä käyttäytyy tosi nätisti

Kyllä minä ihan reilusti komennan puistossa muidenkin lapsia, kiusasivatpa omaani tai muita. Jos joku vetää siitä herneen, vetäköön. Minunkin lastani saa ojentaa muut jos en itse tilannetta huomaa.

Kannattaa ihan reilusti vaan olla tiukkana siellä jos meinaavat mahdottomiksi ryhtyä. Kunhan kuitenkin fiksusti sanoo eikä pää punaisena huuda.

Harmi kyllä, että toisilla ei ole mitään tapoja eikä valvontaa. Mutta toisaalta lapset on aina lapsia ja välillä tavat unohtuu ja tunteet ottaa vallan.

Yhteistyössä