voi että ottaa päähän äidit jotka ei viitti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
yhtään kasvattaa kakaroitaan sitten ne lykätään yksin ulos meidän muiden riesoiksi hiekkalaatikoille. ja aina kärsijäksi joutuu meidän kiltti ja kasvatettu 3 vuotias, joka tietää ettei leluja revitä toisten käsistä ja ettei hiekkaa heitetä kenenkään päälle. meidän pihassa on pari perhettä joiden lapsia oikeasti inhoon jo. missä helvetissä noiden riiviöiden vanhemmat on, ei ainakaan ikinä ulkona kullanmurujensa perään katsomassa. no kun kakaroita ei ole viitsitty kasvattaa niin eikai niitä jaksa edes omat vanhemmat kattella, sinne vaan ulos ilman valvontaa pilaamaan normaalien lasten leikit ja kiusaamaan.

miten toimia tollasessa tilanteessa kun lapselleni olen opettanut ettei leluja käsistä oteta. sitten on niin surullisen näköistä kun meidän 3 vuotiaalta vedetään lapio käsistä ja tyttö yrittää isommalta lapselta sitä pyytää takasin "annatko minun lapion?" eikä tietenkään saa vaan joudun puuttumaan asiaan. pakko kai se on alkaa opettaa että saa vetää ne lelut takasi ja saa heittää takas hiekkaa naamalle.

Alkuperäinen kirjoittaja kl:
Voisitko kieltää sitä lasta joka otti lapion tai heitti hiekkaa. Ota itse lapio takas lapselle?

luuletko tosiaan etten ole yrittäny? kyllä monet monet kerrat olen nätisti pyytänyt leluja takaisn ja kauniista kieltänyt heittämästä hiekkaa naamalle. jopa korottanut ääntäni pari kertaa. mitäs nuo uskois ku ei ilmeisesti kotona tarvi uskoa

Voisitko kieltää sitä lasta joka otti lapion tai heitti hiekkaa. Ota itse lapio takas lapselle?

luuletko tosiaan etten ole yrittäny? kyllä monet monet kerrat olen nätisti pyytänyt leluja takaisn ja kauniista kieltänyt heittämästä hiekkaa naamalle. jopa korottanut ääntäni pari kertaa. mitäs nuo uskois ku ei ilmeisesti kotona tarvi uskoa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras mamma:
Hoh hoijaa taas...

kiusaajan äiti ei kestä kuulla totuuttaa murusistaan? vai mitä? munko pitää antaa kauhukakaroiden kiusata omaa lastani joka on helppo kohde kun on niin kiltti. enpä tajunnu kilttiyttä pitää huonona piirteenä.

ja niin,jos ei lapsi usko, niin sanoisin vanhemmille,jos hekin viisveisaavat, niin(jos taloyhtiössä asutte), voisi mun mielestä vaatia,ettei tuollaisilla häiriköillä ole sinne asiaa jos eivät käyttäydy.

Ehkä ei kannattais pyytää nätisti, vaan mahdollisimman matalalla tiukalla äänellä ja tiukka tuijotus.. Ei se mukula sullle päjää jos otata sen lapion takas. Tai nostat pois hiekkikseltä jos paiskoo hiekkaa. Siitä voi tietysti saada haukut mut jotainhan täytyy tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå:
ja niin,jos ei lapsi usko, niin sanoisin vanhemmille,jos hekin viisveisaavat, niin(jos taloyhtiössä asutte), voisi mun mielestä vaatia,ettei tuollaisilla häiriköillä ole sinne asiaa jos eivät käyttäydy.

no yhden perheen äidille sanoinkin asiasta, kun oli pihan toisessa päässä kun lapset tytärtäni kiusas. mutta eip se ainakaan kiinnostunu asiasta yhtään. toisen perheen äitiä tai isää en oo ikinä nähny vaikka päivittäin pitkiä aikoja tossa hiekkalaatikolla olen. eilenkin tilanne meni sitten siihen että näin heidän tulevan ja arvasin kuinka käy. pian mun lapsi olikin ilman leluja. mentiin sitten sisälle eli luovutettiin :(

Ehkä ei kannattais pyytää nätisti, vaan mahdollisimman matalalla tiukalla äänellä ja tiukka tuijotus.. Ei se mukula sullle päjää jos otata sen lapion takas. Tai nostat pois hiekkikseltä jos paiskoo hiekkaa. Siitä voi tietysti saada haukut mut jotainhan täytyy tehdä.

no olen tiukastikin sanonut ja äntä korottanutkin, mutta pelkään että sitten saan rasistin maineen kun mamu lapsia menen komentamaan. rasisti en todellakaan ole, lasten väri ei liity tähän inhoon millään tavalla. tämä piha täynnä mamuja joten hankalaksi asiat käy jos alkaa meidän perheestä rasstijutut kulkemaan. helppohan se on noiden äidin siihen vedota ennen ku myöntäs että heidän lapsissaan olis joku vika

mutta tänään huomattavasti tiukemmalla asenteella. en anna enää lapsen leluihin koska kun lasten kavereiden. miksei noilla kiusaajilla koskaan ole omia leluja mukana. no meidän leluilta ainakin saavat pysyä kaukana tästä eteen päin. nyt loppu kauniisit pyytäminen

Mä ottaisin sen lapion takas ja sanoisin, että se on meidän ja kädestä ei saa ottaa hakekaa omat lelut jos tahdotte leikkiä. Kyllä se niin on, että vaikka sun olisikin kiltti , mutta rajoja kokeillaan kun vanhemmat eivät ole paikalla uskon, että sinun lapses tekee saman.
Sulla on kyllä vaikeaa jos meinaat kaikkia muita lapsia vihata ja omaa kullannuppuasi pitää parempana ja muiden yläpuolella.

Alkuperäinen kirjoittaja qwen:
Mä ottaisin sen lapion takas ja sanoisin, että se on meidän ja kädestä ei saa ottaa hakekaa omat lelut jos tahdotte leikkiä. Kyllä se niin on, että vaikka sun olisikin kiltti , mutta rajoja kokeillaan kun vanhemmat eivät ole paikalla uskon, että sinun lapses tekee saman.
Sulla on kyllä vaikeaa jos meinaat kaikkia muita lapsia vihata ja omaa kullannuppuasi pitää parempana ja muiden yläpuolella.

sanoinko että vihaan muita lapsia. en todellakaan vihaa, tuo nyt oli vähä turha kommentti. tuskin kukaan äiti tykkää lapsista jotka toistuvasti kiusaa omaa lasta. kyllä meidän leluilla saa muutki leikkiä kun leikitään yhdessä ja nätisti, ei niin että lelut otetaan mun lapselta ja yhden perheen sisarukset ne jakaa keskenään ja mun tyttö taas ilman leluja

Alkuperäinen kirjoittaja qwen:
Kyllä se niin on, että vaikka sun olisikin kiltti , mutta rajoja kokeillaan kun vanhemmat eivät ole paikalla uskon, että sinun lapses tekee saman.

no tuskinpa tekis saman :o
eikä siinä muidenkaan lapset jotka ilman vanhempia on, nii tuota tee. ihme yleistämistä että kaikista lapsista tulee kiusaajia kun vanhemmat ei ole paikalla. kyllä sen näkee ettei niille mitään tapoja ole opetettu. siinä tollalailla käyttäydy kun nämä parin perheen lapset

On tuo minustakin raivostuttavaa. On aika kurjaa katsella pihalla jos vieras lapsi menee vaikka vaaranpaikkaan ja mä olen yksin oman lapsen kanssa pihalla. Ei siitä aina voi irtaantua kaitsemaan muiden lapsia, eikä kyllä kiinnostakaan :snotty:

3-veen ei kyllä kuulu olla yksin pihalla :/

Mun esikoinen oli reilu 2, kun meni ekaa kertaa päivähoitoon. Olin just opettanut, että toisten kädestä ei saa ottaa jne jne. No hoitaja sitten kertoi, että "hyvin meni, mutta vähän siinä itku tuli, kun toiset lapset otti leluja kädestä, mutta kyllä se siitä oppii itseään puolustamaan"... Että se siitä kasvatuksesta...

Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
Mun esikoinen oli reilu 2, kun meni ekaa kertaa päivähoitoon. Olin just opettanut, että toisten kädestä ei saa ottaa jne jne. No hoitaja sitten kertoi, että "hyvin meni, mutta vähän siinä itku tuli, kun toiset lapset otti leluja kädestä, mutta kyllä se siitä oppii itseään puolustamaan"... Että se siitä kasvatuksesta...

Katsos, itsekäs se saa kaiken haluamansa, tarhasta lähtien. Mua ottaa lievästi pannuun kun olen opettanut omille lapsille ettei saa ottaa toisilta kädestä ja että toiselle ei puhuta rumasti tai muutenkaan ei kiusata, tms.
Mites kävi, ekaluokalla poikaani kiusattiin rankasti jolloin muutin ajattelutapaa :/ :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:

Katsos, itsekäs se saa kaiken haluamansa, tarhasta lähtien. Mua ottaa lievästi pannuun kun olen opettanut omille lapsille ettei saa ottaa toisilta kädestä ja että toiselle ei puhuta rumasti tai muutenkaan ei kiusata, tms.
Mites kävi, ekaluokalla poikaani kiusattiin rankasti jolloin muutin ajattelutapaa :/ :snotty:

löytyhän täältä äitejä jotka ymmärtää. se mua surettaakin että koska alan ajatella oikeesti niin että lapsi saa lyödä takasin jos sitä lyödään. nyt jo tytölle sanoin että tänään otetaan reippaasti lelut takasin kiusaajilta ulkona ja ettei heidän kanssaan tarvi leikkiä.
ite sitä on koittanu tehdä töitä ja kasvattaa lapsen hyvin niin sitten lapseni saakin kärsiä siitä :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:

löytyhän täältä äitejä jotka ymmärtää. se mua surettaakin että koska alan ajatella oikeesti niin että lapsi saa lyödä takasin jos sitä lyödään. nyt jo tytölle sanoin että tänään otetaan reippaasti lelut takasin kiusaajilta ulkona ja ettei heidän kanssaan tarvi leikkiä.
ite sitä on koittanu tehdä töitä ja kasvattaa lapsen hyvin niin sitten lapseni saakin kärsiä siitä :(

Esikoiseni ( 10-v ) itkee monesti sitä kun hän on kiltti kavereille, tekee kirjeitä ja haluaa olla hyvä ystävä, niin häntä vain "syrjitään". Hän ei ymmärrä sitä että miksei hyvä palaa takaisin.

Miten lapselle opetetaan esim. jonottamista jos aikuisetkin rynnivät nätisti jonottavan lapsen edelle :kieh: :snotty:

Ymmärrän sua ap:(...Meidänkin pihan mamu lapsia ei saa komentaa ja sitten ne helvetin apinat vie lelut rauhallisten ja kilttien lapsien käsistä! Mamu äidit suuttuu jos niitten kullannupuille sanot jotain:(.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ymmärrän sua ap:(...Meidänkin pihan mamu lapsia ei saa komentaa ja sitten ne helvetin apinat vie lelut rauhallisten ja kilttien lapsien käsistä! Mamu äidit suuttuu jos niitten kullannupuille sanot jotain:(.

On rasistista komentaa tai kieltää mamulta jotain. He saavat elää täällä oman kulttuurinsa tavoilla.

Yhteistyössä