Voi että mua ärsyttää mun kaveri joka ostaa lapselleen kavereita!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää!!!

Vieras
Mun kaverilla on saman ikäinen poika kun mulla. Eli ne on 6vuotiaita. Asutaan omakoti alueella. Kaverin poika on jotenkin sellanen asperger tyyppinen ja sille on vaikeeta saada uusia kavereita ja yllä pitää kaverisuhteita ilman että äitinsä ohjaa sitä miten pitää toimia. Se varmaan jäisi herkästi yksin.

Mut ärsyttää tämä mun kaveri joka on hankkinut heille takapihalle jättitrampsan, puhallettavan ison uima-altaan ja kiikut ja kaikkea sellasta. Ja taka metsään rakennetaan majaa ja muuta sellasta. Kaveri on myöntänyt mull että hän myös tietoisesti yrittää näin pitää pihansa mielen kiinnostavana muille lapsille ja poikansa kavereille että poikansa olisi helpompi yllä pitää kaverisuhteita. Musta se on vaan kavereiden ostamista. Joo, olihan heidän pihallaan viime kesänäkin pojalla kaverieta ja ne keksi kaikkenlaista mutta silti! Kaveri kertoi miten poikansa pystyi viime kesänä sitten jo myöhemmin lähtemään muidenkin pihoille leikkimään ja menemään porukan mukana kun ensin oli saatu kavereita kerättyä omalle pihalle ja lapsi lämpenemään.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää!!!:
Mun kaverilla on saman ikäinen poika kun mulla. Eli ne on 6vuotiaita. Asutaan omakoti alueella. Kaverin poika on jotenkin sellanen asperger tyyppinen ja sille on vaikeeta saada uusia kavereita ja yllä pitää kaverisuhteita ilman että äitinsä ohjaa sitä miten pitää toimia. Se varmaan jäisi herkästi yksin.

Mut ärsyttää tämä mun kaveri joka on hankkinut heille takapihalle jättitrampsan, puhallettavan ison uima-altaan ja kiikut ja kaikkea sellasta. Ja taka metsään rakennetaan majaa ja muuta sellasta. Kaveri on myöntänyt mull että hän myös tietoisesti yrittää näin pitää pihansa mielen kiinnostavana muille lapsille ja poikansa kavereille että poikansa olisi helpompi yllä pitää kaverisuhteita. Musta se on vaan kavereiden ostamista. Joo, olihan heidän pihallaan viime kesänäkin pojalla kaverieta ja ne keksi kaikkenlaista mutta silti! Kaveri kertoi miten poikansa pystyi viime kesänä sitten jo myöhemmin lähtemään muidenkin pihoille leikkimään ja menemään porukan mukana kun ensin oli saatu kavereita kerättyä omalle pihalle ja lapsi lämpenemään.

Joo on se kauheeta kun jollain on tramppa ja uima-allas ja kiikut ja pitää pihan mielenkiintosena että oma poika ja sen kaverit viihtyy. Törkeetä tollanen oman lapsen parhaan ajattelu.

Ei tuo ole yhtään huono homma. Etenkin tuo majan rakentaminen on tosi kivaa ja itsekin voisin oikein mielelläni paistaa lettuja ja hommata majanrakennustarvikkeita, jotta lapsi pääsisi kokemaan jotain oikein hauskaa. :) Uima-altaankin voisin hommata ihan vain siitä riemusta, että näkisin siellä ison joukon leikkimässä yhdessä.

Ehkä olen kasvanut erilaisessa kulttuurissa, mutta minusta tuo on oikein hyvää yhdessäolon edistämistä ja oikein hienovarainen tapa auttaa omaa tuen tarpeessa olevaa lasta pääsemään kiinni yhdessä leikkimiseen.

munkin mielestä tekee oikein :) aattele nyt, oisko se sit kiva että sen pieni mussukka leikkis aina yksin :( ja kivahan se on jos naapurin pihalla on virikkeitä, eipä oo tenava lauma omalla pihalla sotkemas ;) kyllä sekin äiti varmaan mielummin haluis että sen lapsi saa kavereita muutenkin..

Mitä äidin sitten pitäisi tehdä? Antaa lapsensa jäädä yksin ja katsella sivusta? Jos lapsella on muutenkin hankaluuksia tuolla osa-alueella, on mielestäni hyvä, että äiti yrittää tehdä parhaansa lapselle kavereiden hankkimikseksi ja luo mahdollisuuksia harjoitella kaverisuhteiden luomista ja ylläpitoa. Vähän tylsäähän se on, että sen joutuu tekemään rahalla, mutta en tuosta erityistä haittaakaan näe. Ns. normaalin lapsen tilanteessa tuollainen voisi olla yliampuvaa, mutta nyt on mielestäni kyse poikkeuksellisesta tilanteesta.

mikä siinä ärsyttää? itselläni on kaksi erityislasta joilla nuo kaverisuhteet on haastavia ja jos meillä olisi iso piha jne niin varmasti keksittäisiin jotain vastaavaa. onnistunut hommahan tuo on jos kerta kavereita alkoi löytyä.

kuka tuossa mielestäsi kärsii?

No huh. Hyvä vaan että äiti koittaa pitää lapsensa kaverisuhteita yllä, jos lapsi siihen ei yksin kykene sairautensa takia.

Sun mielestä ois parempi että tällä sitten ei ois kavereita? Kunhan niillä ei oo mitään hienompaa ku teillä niin kaikki on ok :)?

No musta oli vaan kivaa kun asuttiin omakotitalo alueella ja naapurit hommas lapsilleen ison uima-altaan, järjestivät lettukestejä ja hienon majankin lapsille rakensi. Meidän lapset viihtyi naapurissa leikkimässä :) Ja oppivat arvostamaan sitä että toisilla voi olla jotain sellaista mitä itsellä ei ole!

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
mikä siinä ärsyttää? itselläni on kaksi erityislasta joilla nuo kaverisuhteet on haastavia ja jos meillä olisi iso piha jne niin varmasti keksittäisiin jotain vastaavaa. onnistunut hommahan tuo on jos kerta kavereita alkoi löytyä.

kuka tuossa mielestäsi kärsii?

Siinä kärsii kateellinen äiti. Ei kukaan muu.

Yhteistyössä