Voi että mä olen katkera exälle!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gttttttttttttttttttttttt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gttttttttttttttttttttttt

Vieras
En vaan pääse yli...eikä hän ole antanut päästä yli erosta. Erosta on aikaa "jo" 2kk. Neljä viikkoa eron jäålkeen exä laittoin tekstarin jossa kysyi, onko kaikki todellakin ohi jne.

Viikko sen jälkeen ilmoitti seurustelevansa virallisesti sen kanssa, jonka kanssa petti minua ennen eroa. Kaksi viikkoa tämän ilmoituksen jälkeen laittoi tekstarin, että olen hänen elämänsä rakkaus ja hän haluaisi vielä yrittää jnejne ja tuli ovelleni ison kukkapuskan kanssa pyytäen anteeksi. Kertoi lopettaneensa yhteydenpidon tämän toisen kanssa ja haluavansa elää minun kanssani, suunnitteli jo tulevaisuuttamme. Ja kaksi päivää tämän jälkeen laittoi tekstarin, että on palannut yhteen tämän toisen kanssa.

Voi prkl! Tuntuu, että aina kun olen tunnetasolla pääsemässä exästä yli ja on ihan hyvä fiilis jo, pilaa exä sen noilla tempuillaan. Minusta se on julmaa, mutta hän ei tajua sitä. Haluaisin muuttaa lasten kanssa oman perheeni lähelle n 400km päähän, mutta exä ei anna lupaa. Koska meillä on yhteishuoltajuus, olen sidottu tänne hänen sukunsa paikkakunnalle...masentaa :,(

Älä vastaa hänelle millään lailla. Kyllä hän kyllästyy tuohon pelleilyyn pikkuhiljaa.

Mutta pysy itse kovana, äläkä edes harkitse anteeksi antamista tai takaisin menemistä. Tuo mies kuulostaa niin sialta kuin mitä mies vain voi olla. Inhottavaa tuollain pompotella sinua miten sattuu.

Voimia ja auringonpaistetta sinulle :)

Kuulostaapa harvinaisen typerälle miehelle. Jätä se omaan arvoonsa, älä siis vastaile, äläkä edes lue viestejä loppuun jos asia ei koske lapsia.
Muuttakaa muualle.
Ota uusi mies ite, niin miehesi ymmärtää että hän ei todellakaan ole enää sinua varten.

Jos haluat muutaa niin muuta! Ei yhteishuoltajuus ole esteenä eikä exäsi lupaa tarvita.Älä tee samaa virhettä kuin minä tein viisi vuotta sitten exäni toivomuksesta enkä muuttanut lasten kanssa lähemmäksi omaisiani vaan jäin jumiiin exäni suvun silmätikuksi. Työtilanteen vuoksi minulla nyt muutto mahdotonta :(

En vaan pääse yli...eikä hän ole antanut päästä yli erosta. Erosta on aikaa "jo" 2kk. Neljä viikkoa eron jäålkeen exä laittoin tekstarin jossa kysyi, onko kaikki todellakin ohi jne.

Viikko sen jälkeen ilmoitti seurustelevansa virallisesti sen kanssa, jonka kanssa petti minua ennen eroa. Kaksi viikkoa tämän ilmoituksen jälkeen laittoi tekstarin, että olen hänen elämänsä rakkaus ja hän haluaisi vielä yrittää jnejne ja tuli ovelleni ison kukkapuskan kanssa pyytäen anteeksi. Kertoi lopettaneensa yhteydenpidon tämän toisen kanssa ja haluavansa elää minun kanssani, suunnitteli jo tulevaisuuttamme. Ja kaksi päivää tämän jälkeen laittoi tekstarin, että on palannut yhteen tämän toisen kanssa.

Voi prkl! Tuntuu, että aina kun olen tunnetasolla pääsemässä exästä yli ja on ihan hyvä fiilis jo, pilaa exä sen noilla tempuillaan. Minusta se on julmaa, mutta hän ei tajua sitä. Haluaisin muuttaa lasten kanssa oman perheeni lähelle n 400km päähän, mutta exä ei anna lupaa. Koska meillä on yhteishuoltajuus, olen sidottu tänne hänen sukunsa paikkakunnalle...masentaa :,(

Ei sinun tarvi exältäsi lupaa kysellä missä asut ;)
Senkuin muutatte lasten kanssa sinne missä sinulla on tukiverkostoakin ja kun olette muuttaneet menee sen jälkeen ilmoitus väestörekisteristä isälle lasten muutosta.
Jos kiukuttelee jotakin ilmoitat vain lastenvalvojalle että eikö sinullakin ole oikeus omaan elämääsi ja sinne mihin muuttaisitte perustelet että on tukiverkostokin lähellä.
Isällä ei ole mitään mahdollisuuksia estää siis muuttoanne ;)

t.Kokemusta on

mutta eikös yhteishuoltajuudessa pidä kuitenkin olla se toisen suostumus jos noin kauas muuttaa?

Mites lasten tapaamiset?

Tapaamiset voi hoitaa muutenkin kuin asumalla samalla paikkakunnalla, junat ja bussit kyllä kulkee jos tuolle linjalle mennään ;)
Vaikka kuinka on yhteishuoltajuus se edelleen vain koskee lapsia ja edelleen myös lähivanhemmalla on oikeus omaan elämäänsä vaikka 400km päässä ;)

Eipäs muuten mene noin! Lain mukaan huoltajien on YHDESSÄ päätettävä lasten asuinpaikka ja annettava siihen suostumus. Eli ap voi kyllä muuttaa, mutta lapset jää miehelle jos tämä ei suostu.

[QUOTE="miäs";30034227]Eipäs muuten mene noin! Lain mukaan huoltajien on YHDESSÄ päätettävä lasten asuinpaikka ja annettava siihen suostumus. Eli ap voi kyllä muuttaa, mutta lapset jää miehelle jos tämä ei suostu.[/QUOTE]

Älä jauha paskaa. Vaikka on yhteishuoltajuus, suomen rajojen sisäpuolella saa vapaasti muuttaa.Exäni koitti tämän multa estää eron jälkeen vaan eipä onnistu. Ap, rauhassa voit muuttaa lasten kanssa ja lopeta sen exän miettiminen muuten, paska mikä paska.

[QUOTE="akka";30034278]Älä jauha paskaa. Vaikka on yhteishuoltajuus, suomen rajojen sisäpuolella saa vapaasti muuttaa.Exäni koitti tämän multa estää eron jälkeen vaan eipä onnistu. Ap, rauhassa voit muuttaa lasten kanssa ja lopeta sen exän miettiminen muuten, paska mikä paska.[/QUOTE]

Suomen rajojen sisäpuolella saat muuttaa ihan mihin vain sitä ei estä edes yhteishuoltajuus ;)

Mä en voi tajuta, etteikö ap:llä ole minkääntason ylepeyttä. Hyi saatana mikä äijä ja ap kulkee lampaana perässä. Noloa.

Olen tästä tietoinen :( Olen se tiskirätti, jota exä voi viskoa miten vaan. Mutta ei enää. Seuraavan kerran viskaan kukkapuskan exän kanssa pihalle ennen kuin ehtii sanoa mitään.

Muutosta en tiedä...exä sanoi kysyneensä lastenvalvojalta muuttoasiaa ja tämä oli kuulemma sanonut, että ilman exän suostumusta en voi lasten kanssa muuttaa minnekään kun on yhteishuoltajuus. Ja exä oli jo lapsillekin puhunut (koululaisia), kuinka kamalaa olisi kun olen muuttamassa ja viemässä heidät pois kavereittensa luota eri kouluun jnejne.

Muutin 300km päähän exästä..rankka päätös ja kaikki elarit on mennyt matkoihin koska exällä ei ole varaa matkoja maksella ja en halua riistää sitä että lapset eivät tapaisi isäänsä:/Isä kuitenkin haluaa lapsia nähdä..elarit tulee kelalta ja niillä ostan junaliput.Mutta katunut en ole,että tänne muutin ja lapsien kanssa kun olen jutellut heillekkin tämä ok..ollaan jo 8-vuotta asuttu täällä.Minulla on ihana uusi mies joka maksaa "minun" lastenkin kuluja,yhteisiäkin lapsia löytyy.No enää muutama vuosi ja täysi-ikäisiä ovat lapset,sen jälkeen saavat itse hoitaa tapaamiset ja muut isänsä kanssa:)

Olen tästä tietoinen :( Olen se tiskirätti, jota exä voi viskoa miten vaan. Mutta ei enää. Seuraavan kerran viskaan kukkapuskan exän kanssa pihalle ennen kuin ehtii sanoa mitään.

Muutosta en tiedä...exä sanoi kysyneensä lastenvalvojalta muuttoasiaa ja tämä oli kuulemma sanonut, että ilman exän suostumusta en voi lasten kanssa muuttaa minnekään kun on yhteishuoltajuus. Ja exä oli jo lapsillekin puhunut (koululaisia), kuinka kamalaa olisi kun olen muuttamassa ja viemässä heidät pois kavereittensa luota eri kouluun jnejne.

Älä kuuntele exääsi tässä asiassa. Nyt vain ihan kaikessa hiljaisuudessa valmistelet muuton ja muutat. Vasta sen jälkeen ilmoitat asiasta exälle. Muuten hän toki yrittää torpedoida muuttosi kaikin mahdollisin keinoin. Näköjään on jo aloittanut henkisen painostamisen.

Elä usko mitä se selittää. Kysy suoraan lastenvalvojalta. Varmasti ex yrittää sut saada pysymään sielä missä nyt olette.

Kaikkien mielestä on ihan ok, että äiti ottaa ja lähtee lapsineen monen sadan kilometrin päähän, käsittämätöntä! Entäs ne lapset, kuuluuko niiden vaan sopeutua siihen, että koko elämä muuttuu ja vanhempi, joka on mahdollisesti aiemmin ollut hyvinkin tiivisti osa lasten elämää, on lasten elämässä enää joitakin päiviä kuukaudessa? Mihin unohtuu lasten etu, kun vanhempi rypee omassa katkeruudessaan?

[QUOTE="Juh";30034819]Kaikkien mielestä on ihan ok, että äiti ottaa ja lähtee lapsineen monen sadan kilometrin päähän, käsittämätöntä! Entäs ne lapset, kuuluuko niiden vaan sopeutua siihen, että koko elämä muuttuu ja vanhempi, joka on mahdollisesti aiemmin ollut hyvinkin tiivisti osa lasten elämää, on lasten elämässä enää joitakin päiviä kuukaudessa? Mihin unohtuu lasten etu, kun vanhempi rypee omassa katkeruudessaan?[/QUOTE]
Olen kyllä samaa mieltä kanssasi, ei tuollaista temppua tehdä ja varsinkaan salaa. Kyllä, tilanteet elää ja muuttuu, mutta 400km:n päässä asuva ei mitenkään pysty olemaan osa jokapäiväistä arkea.

Yhteistyössä