Mä olen oikeasti ihan hirveän katkera siitä että meidän molemmat lapset ovat olleet "vahinkoja"...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kahden äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yritä olla takertumatta siihen katkeruuden tunteeseen. Toki sulla on oikeus tuntea surua ja katkeruuttakin siitä, mitä se alku oli, mutta hienoa olisi, jos pystyisit tietoisesti työstää sitä tunnetta jotenkin. Että sekä hyväksyt sen, mutta et anna sen kasvaa enempää. Hienoa olisi, jos tunne jäis sellaiseksi hiljaiseksi suruksi asiasta, ei niinkään katkeruudeksi, sillä katkeruus kuluttaa ihmistä ja syö ilon olemassaolevasta.

Keskity lapsiin ja siihen onneen joka sinulla on nyt. Nauti siitä, sillä sekin on haurasta ja helposti särkyvää.

Nyt kun siihen "erityiskohteluun" on tartuttu niin tarkoitin nyt lähinnä sitä ettei mies ollut koskaan henkisesti (eikä kyllä juurikaan fyysisestikään) ensimmäisinä vuosina. Hän on kasvanut ihmisenä ja olen siitä kiitollinen. Tämä asia kaivaa minua, mutta tiedän että maailmassa on pahempiakin asioita, eikä tarkoitukseni ollut missään nimessä loukata tällä ketään tai mitään!

Nyt kun siihen "erityiskohteluun" on tartuttu niin tarkoitin nyt lähinnä sitä ettei mies ollut koskaan henkisesti (eikä kyllä juurikaan fyysisestikään) ensimmäisinä vuosina. Hän on kasvanut ihmisenä ja olen siitä kiitollinen. Tämä asia kaivaa minua, mutta tiedän että maailmassa on pahempiakin asioita, eikä tarkoitukseni ollut missään nimessä loukata tällä ketään tai mitään!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Et varmasti ole loukannut ketään, se joka ottaa sun kirjoituksesi itseensä voi pitää mölyt mahassaan. Sinä et ole heidän tilanteeseen vaikuttanut..

Toivottavasti voitte tänä päivänä olla tasavertaisia vanhempia ja pidätte toisistanne huolta, siellä ylämäessäkin :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja happihyppy:
Kaivat nyt kyllä verta nenästäs. Täällä moni tuskailee lapsettomuuden kanssa ja yks hehkuttaa, että on tullut kaks kertaa vahingossa raskaaksi. Vaikka se plussa onkin ihana saada testiin, niin se masentava vuoristorata joka kuukautisine pettymyksineen ei todellakaan ole kadehtimisen arvoista. Eikä se, kuinka sydämeen sattuu kaupoissa ja kirppareilla kulkea vauvanvaatteiden ohi tai nähdä raskaana olevia naisia ihanine mahoineen...

Onneksi sun mies on nyt hyväksynyt tilanteen. Olisit siis mieluummin onnellinen, etkä muistelisi menneitä, jolle et voi mitään.

Muoks. Voittehan te tehdä lisää lapsia ja mies hemmottelee sua sitte...

Olen täysin samaa mieltä tämän kirjoitajan kanssa.

Elä tässä päivässä, äläkä murehdi menneitä. Nyt sulla on 2 upeaa, tervettä lasta. Opi nauttimaan siitä. Sinulla on myös monia asioita joita monilla muilla ei ole. Ensinnäkin pystyi saamaan lapsia, kaikki ei saa koskaan vaikka haluisivat. Ole onnellinen että lapsesi tai sinä et kuollut tai vammautunut synnytyksessä. Ole onnellinen että sinun miehesi on vielä läsnä perhe-elämässä. Monessa parisuhteessa tulee ero tai mies pettää, jättää, tai laiminlyö perhettään vielä enemmän. Ja joituisit kasvattamaan lapsesi yksinhuoltajana aivan yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitoksia kuitenkin kaikille. Sain hyviä mielipiteitä sekä myös kaivattua perspektiiviä asioille. :)

No sillä lailla!

vaikka olenkin kokenut hedelmättömyyden/lapsettomuuden tuskaa, ja rämpinyt katkeruudessakin. Pystyn silti yllättävän hyvin asettamaan itseni myös toisenlaiseen näkökantaan ja katsoa sieltä asioita.

En ole siis pelkästään omaan napaani tuijottaja. Mutta siis hyvähän se on välillä tutkiskella itseään peilistä. =)

Tsemppiä ap sulle!

Minä lähden uneksimaan lapsista

ja vielä pitää mainita että ei sitä erikoiskohtelua saa monikaan raskaana oleva nainen. En tunne ketään tuttavistani, joissa mies olisi hemmotellut raskaana olevaa äitiä kuin elokuvissa. Eli vaikka lapset ovat kovasti toivottuja, niin ei kaikki miehet käyttäydy kuin unelmapalvelijat.

Alkuperäinen kirjoittaja katja:
ja vielä pitää mainita että ei sitä erikoiskohtelua saa monikaan raskaana oleva nainen. En tunne ketään tuttavistani, joissa mies olisi hemmotellut raskaana olevaa äitiä kuin elokuvissa. Eli vaikka lapset ovat kovasti toivottuja, niin ei kaikki miehet käyttäydy kuin unelmapalvelijat.

hih, jos käyttäytyisivät, niin avioero olisi tuntematon sana..... :D

Yhteistyössä