Olen eronnut jo 2,5vuotta sitten mutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paha olla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paha olla

Vieras
silti vaivaa edelleen kun en tiedä miten kauan exä petti.Muija jonka kanssa petti tuli raskaaksikin joku puoli vuotta eromme jälkeen mitä en edes tiennyt vasta kuin jälkikäteen.Erottu on ja yli olen päässyt exästä, mutta kaikki nämä mitä en ole silloin tiennyt ja nyt tiedän vaivaa mieltä ja ahdistaa.Nytkö niiitä pitää taas ruveta käsittelemään.Nyt exällä siis perhe ja kaikki ja minua vaivaa vain se että en vieläkään tiedä tarkkoja tietoja erostamme ja siitä kauanko sillä oli jo ollut toinen.Oliko lapsi vahinko vai suunniteltu.Miksi exä loukkasi minua todella pahasti erotessamme,niin sanoin kuin teoin vaikka itse pelehti toisen kanssa ties miten kauan.

[QUOTE="akka";29408119]Et sä ole päässy siitä yli edelleenkään, jos olisit asia ei enää vaivaisi.[/QUOTE]

Olen päässyt yli exästä kuten sanoin mutta en siitä kun en tiedä mitä eromme aikaan on tapahtunut. Exän kusipäätä en ottais esim ikinä takaisin mutta se miten erosimme niin se oli jotain aivan kauheeta,en olisi siitä ihmisestä uskonut jonka kanssa elin vuosia,että kykenee loukkaamaan niin pahasti. Tottakai se tuntuu pahalta kun en tiedä mitä silloin tapahtunut ja exän nykyinen tullut raskaaksi noin nopeasti.Tietysti se satuttaa vielä varsinkin kun itse haaveilin perheestä exän kanssa.

Et selvästikään ole vielä päässyt yli erostanne. Joskus se vaan ottaa aikaa, eikä siinä ole mitään pahaa/väärää. Sehän vain osoittaa, että olit tosissasi ja rakkautta oli. :)

Itselläni myös ero exästä otti koville (vaikka itse lopulta jätinkin) ja ylipääsemiseen meni n. 1,5v. Nykyään ymmärrän miksi meille kävi miten kävi, enkä ole katkeroitunut, vaan toivon hänelle kaikkea hyvää. Kuitenkin sitä välillä pohtii mitä olisi tapahtunut, jos en olisi hätiköinyt päätöksen kanssa... Mutta kyllä uskon että asiat ovat paremmin nyt, kuin jos olisin jäänyt. Tavallaan toivon myös, ettei exä halua tulevaisuudessakaan nähdä lastansa.

En kyllä osaa sanoa miten pääsisit elämässä eteenpäin. En tiedä kannattaisiko sun ottaa exään yhteyttä ja kysyä sua vaivaavista asioista vai yrittää vaan sulkea exä ja kaikki häneen liittyvä pois mielestä ja myöhemmin sitten koittaa pohdiskella asioita ulkopuolisen silmin.

Toi on monille tyypillistä, että vaikka itse on tehnyt väärin, niin sitten yritetään kääntää se niin, että kaikki olikin sen toisen syytä. Siksi varmaan sua loukkasi. Ehkä se on huono omatunto, joka saa toimimaan niin.

Nyt kun siitä on jo pari vuotta, voisit ehkä yrittää puhua exäsi kanssa.

Voitko vielä ottaa yhteyttä mieheen ja pyytää "clousurea"?

En voi. Erottiin erittäin pahoissa riidoissa ja emme ole sen jälkeen juuri nähneet mitä nyt ehkä vuosi sitten ohimennen.En edes halua nähdä tai kuulla hänestä. Nykyisiä asioita vaan tulee tietooni muita kautta vaikka en haluaisi edes tietää ja kuulla. Ero oli niin riitaisa ja yllättävä ja se että en tiennyt mitä tapahtui,yhtenä aamuna vain sanoi että tää on loppu ja käski pakata. Kunnes näin hänet toisen kanssa.Sen jälkeen erosta tuli erittäin riitaisa ja mitään halua tuskin on puolin tai toisin nähdä.Jotenkin tästä pitäisi päästä yksin eteenpäin,ei minua vaivaa exä vaan se mitä silloin tapahtui koska ei exä koskaan kertonut.Sanoi vain että tämä on loppu ja käski pakata ja lähteä.Uusi oli o ollut ties miten kauan.

No minusta eksän olisi ollut fiksua jossain vaiheessa iskeä faktat pöytään. Vittuillessaan jätti sut epätietoisuuteen, et mitä tapahtui.

Toisaalta, kuka noita tietojaan sinulle kertoo, millä motiiveilla?

Miehet ei useinkaan osaa asettua toisen asemaan, ajattevat vain itseään ja että kunhan itsellään on hyvä olla.

[QUOTE="rrrr";29408365]No minusta eksän olisi ollut fiksua jossain vaiheessa iskeä faktat pöytään. Vittuillessaan jätti sut epätietoisuuteen, et mitä tapahtui.

Toisaalta, kuka noita tietojaan sinulle kertoo, millä motiiveilla?

Miehet ei useinkaan osaa asettua toisen asemaan, ajattevat vain itseään ja että kunhan itsellään on hyvä olla.[/QUOTE]

Kukaan ei kerro pahalla niitä minulle mutta tiedot kantautuu korviini ja yleensä ne saavat vahvistuksen ihmiseltä joka tuntee niin minut kuin exänkin. Olen vain nyt roikkumassa keskellä,olisi joko helpompi tietää kaikki tai ei mitään.

Voisitko tehdä sellaisen valinnan että kieltäydyd kuuntelemasta juttuja exästäsi? Sanot kohteliaasti että kiitos, en halua kuulla.

Yritä unohtaa, antaa olla. Satuttanut on, varmasti kumpikin teistä toisianne. Jospa sitä loukkaamisen määrää ei tarvitsisikaan saada selville?

Jos susta tuntuu, että on pakko saada tietää, mutta et voi puhua exän kanssa, niin voitko sitten pyytää valaistusta asioihin joltain niistä yhteisistä tutuista?

Muuttaisiko mahdolliset tiedot elämäsi suuntaa eli olisiko saamasi tiedot niin oleellisia, että voisit jatkaa sen jälkeen elämääsi vai olisiko siinä vielä kyytipoikana se riski, että saamistasi faktoista huolimatta katkeroituisit yhä edelleen ja jäisi hautomaan ja märehtimään jo menneitä asioita?

Toki sun selvästikin täytyy käsitellä ero loppuun asti, koska yhä mietit tällaisia asioita ja sinulla vielä on suuriakin tunteita exääsi kohtaan - viha kun ei suinkaan ole se mitäänsanomattomin tunne :hug:.

Jos vain mahdollista, niin yritä irrottautua jo asiasta. Tapahtunut on tapahtunutta, faktat eivät muuta menneisyyttä ja elettyä elämää. Ja välttämättä et tule koskaan saamaan ns. oikeita syitä ja tapahtuman kulkuja tietoosi. Älä jätä elämääsi elämättä ripustautuessasi menneisyyteen.

Kaikkea hyvää sinulle.

Yhteistyössä