voi ärsytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jaana"

Vieras
Mua ärsyttää ku mun mies ei tajuu kosia. Siis joo, ollaan oltu kihloissa viimeiset 7v ja juu, naimisiin menosta on puhuttu. Mut miks ihmeessä se ei tajuu edetä tässä hommassa. Oon jo kysyny ihan suoraan päin näköö, mut se vastaa vaan et joo joo. Mennään vihille jossain vaiheessa. JOSSAIN VAIHEESSA. Ouh.
Ahdistaa välillä jo se, et jostain syystä mulle ois niin tärkeetä ottaa sekin etappi tähän elämään ja sit lisäks se kun kaikki, ihan puolitutukin jaksaa aina, siis a i n a kysyä, et millonkas sitä teidän häitä juhlitaan, eikös se ois jo aika. Ka oishan se ku tuo mieski haluais. Huoh.

Eikä mitään kosintaa tarvita, se on vanhanaikaista. Voi yhdessä päättä asiasta. Ja muutenkin, kosintahan ajoittuu juurikin siihen kihlautumishetkeen, silloin äijä kosii ja sitten jos sanoo kyllä, ollaan kihloissa. :)

Mä en kyllä yhtään tajua miksi jotkut puolitutut kyselee toisten häistä tai vastaavasta.
Haluaako sun mies naimisiin, vai onko vaan saamaton? Oletko kysynyt? Haluatko sinä mielettömät kirkkohäät ja miehesi mieluummin maistraatissa? Miksi naimisiinmeno on sulle niin tärkeää? Oletko sanonut sen miehellesi, että se on sulle niin tärkeää?

Ai kato joo. Täähän mättää nyt mun puolelta siis. Mä vaan ootan kosintaa vaikka se siis vaan sovitaan et vaikka kesäkuun kuudes. Okei. Tarttee siis koittaa kysyä et sopiiko joku päivä ja sit siis vaan kirkkoo varaamaan ja silleen? Niinkö?

[QUOTE="jaana";28854828]Ai kato joo. Täähän mättää nyt mun puolelta siis. Mä vaan ootan kosintaa vaikka se siis vaan sovitaan et vaikka kesäkuun kuudes. Okei. Tarttee siis koittaa kysyä et sopiiko joku päivä ja sit siis vaan kirkkoo varaamaan ja silleen? Niinkö?[/QUOTE]

Mut siis eikö se kosinta ole jo tapahtunut, kun olette kihloissa? Mitä sä haluat, että miehesi päättää päivän ja varaa kirkon? Oletko sanonut, että nyt päätetään pvä ja sitten yhdessä varailette kirkkoja.

• Tykkää
Reactions: Doves
Haluaa mun kans naimisiin. On siis sanonu niin. Se on vaan saamaton tapaus :)
Mulle on tärkeetä saada perheelle yhteinen nimi ja turva siitä liitosta. Eli siis meillon yhteisiä lapsia. Sen verran on mallattu toistemme häätoiveita et kumpikin halutaan maistraatissa ilman hössötystä eli toiveet kyllä kohtaa molemmilla.

[QUOTE="jaana";28854840]Haluaa mun kans naimisiin. On siis sanonu niin. Se on vaan saamaton tapaus :)
Mulle on tärkeetä saada perheelle yhteinen nimi ja turva siitä liitosta. Eli siis meillon yhteisiä lapsia. Sen verran on mallattu toistemme häätoiveita et kumpikin halutaan maistraatissa ilman hössötystä eli toiveet kyllä kohtaa molemmilla.[/QUOTE]

No sittenhän toi on helppo juttu. Ilmotat vaan että vihkiminen on sillon ja sillon.

Meillä ei olis tullu mitään valmista asiasta, jos en olis sanonu, että mikä päivä ensi vuoden heinäkuussa käy sulle? :) Olishan se ollu ihana saada joku romanttinen kosinta, mutta koska mulle oli tärkeää, että mennään naimisiin, niin piti vähän itse laittaa homma alkuun. Ja mies on kyllä ollu kovasti tyytyväinen jälkeenpäin, että mentiin naimisiin ja tuupasin hommaan vähän vauhtia, vähän saamaton kun on tuokin...

Siis johan se o kosinuyt, ku kihloissa olette. Nyt vain päivä pitää päättää =)
Kihlaushan on merkki siitä, että mennään naimisiin.
Eli ei muuta ku päiviä eholle, niin homma hoituu XD

Sanot, että mitäs jos mentäis ensi kesänä naimisiin. Tai jouluna, uutenavuotena, marraskuussa... ihan miten toivoisit. Jos vastaa, että no katotaan nyt, niin sanot, että kirkko pitää varata ajoissa, että miten olis tuo heinäkuun toinen lauantai? Ja kun päivä on lyöty lukkoon, varaat kirkon ja alatte miettiä hääpaikkaa yms.

No joo. Mieheltä kysytty että päätettäskö päivä. Vastaus oli et marraskuun loppu ois kiva. Soitatko maistraattiin. Hah. Jopas oli palstasta taas hyötyä :D kiitos evripadi!

[QUOTE="jaana";28854828]Ai kato joo. Täähän mättää nyt mun puolelta siis. Mä vaan ootan kosintaa vaikka se siis vaan sovitaan et vaikka kesäkuun kuudes. Okei. Tarttee siis koittaa kysyä et sopiiko joku päivä ja sit siis vaan kirkkoo varaamaan ja silleen? Niinkö?[/QUOTE]

Kyllä itse ainakin pidin sitä kosintana kun sain mieheltäni sormuksen ja mentiin kihloihin. Sitten vaan joitakin vuosia myöhemmin aloin kyselemään mikä päivä olisi hyvä ja millaiset häät pidettäisiin. Ei siinä senkummempaa kosintaa enää ollut. Mahtaako sun mies nyt ymmärtää että sen tarttis kosia silleen perinteisesti polvillaan? ????

Yhteistyössä