Voisitko sinä ap. koettaa järjestää elämäänne hieman?
Esim. vie kellariin huonot vaatteet joita et toivo lapsen käyttävän, auttaisiko sotkutukkaan jos kävisitte yhdessä kampaajalla, ihan tyttöjen kesken?
Tytön kiukuttelu yms. saattaa johtua siitä että hän on nyt varma että sinä et poistu hänen elämästään, hylkää tai lakkaa pitämästä, ja sitähän pitää koetella ja koetella ja koetella..
Onko kumpikaan vanhemmista ollut yhteydessä koulupsykologiin, jos koulu ei suju ongelmitta pitäisi tytölle saa apua, ja mahdollisimman pian.
Joidenkin kirjoittajien sinun syyllistäminen ei ole asiallista, olethan sinä yrittänyt, jaksanut ja viitsinyt nähdä vaivaa.
Asia taitaa olla niin ettei biologisen äidin tule koskaan sanottua ettei jaksa omaa lastaan aina ja kokoaikaa, se ei kuitenkaan ihan_oikeasti ole mitenkään epätavallista, varsinkin jos kyse on erityislapsesta. Äitipuolen pitäisi olla vähintään pyhimys?
Minä elän uusperheessä johon kuuluu 2 minun poikaani ja kaksi yhteistä lasta.
Oma 12v poikani on erityislapsi (ja 2 muutakin, mutta se ei liity nyt tähän), hänellä on adhd ja muutama lisuke, eikä elämä tosiaankaan ole muuttumassa helpommaksi kun ikää tulee lisää, päin vastoin.
Minä olen erittäin onnellinen että isojen poikien isä muutti lähemmäksi ja sain sovittua että pojat kyävät isällään myös arkisin ja ovat siellä yhden yön, eri aikaan.
Kerran viikossa meillä on siis rauhallinen ilta kotona, ja 14v esikoinen saa kaksi rauhallista iltaa/vko, pikkuveli kun on kimpussa kokoajan.
On todella rankkaa elää perheessä jossa yksi lapsista provosoi muita, mikään ei ikinä kelpaa tai ainakaan mikään ei ole tarpeeksi, joka asiassa pitää vängätä vastaan. (ja ne vaatteet, mistä niitä risoja verkkareita riittääkin? ja joka aamuinen tukka-pitää-kammata-juttu)
Minä olen kuitenkin elänyt pojan kanssa aina, ja tiedän että kaiken sen ärsytyksen alla on jossain piilossa ihana pieni poikani joka on itsekkin hämillään kuin ei aina pysty käytöstään kontrolloimaan ja suusta pääsee sammakoita.
Poikien isällä ei ole puolisoa, enkä osaa ollenkaan kuvitella miten tuo 12v asiaan suhtautuisi, isä kun on pelkkä kaveri, ei vanhempi. Todennäköisesti tilanteesta tulisi vähintään äitipuolen painajainen, varsinkin kun ex-anoppi on sitä mieltä että tuo 12v on maailman kuningas ja minä teen hänestä huumeriippuvaisen koska haluan että poika saisi lääkitystä adhd:een. Isästä ei ole vastustamaan poikaansa tai äitiään.
Minun tekstini meni nyt ohi aiheen, mutta kovasti tsemppiä sinulle, ja koeta tosiaan jos saisit arkea järjestettyä vähän, se voisi tuoda helpotusta paljon.