Vohvelinen kakkukuva - miten saan onnistumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a.p.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a.p.

Vieras
Kaks kertaa olen kokeillut, aina kuva on ollut sitkeä, ja sitä on ollut vaikea leikata. Heti ensimmäisellä leikkauksella kuva lähtee kakun päältä kakkulapion "mukaan". Nätti päällä, mutta ei sitä kyllä syödä voi hyvillä mielin!

Olen laittanut monta tuntia aiemmin kuvan kakun päälle (6h + ), ja alle kerroksen kermaa. Sama juttu silti. Mitä teen väärin, vai kuuluuko kuvien ollakin tuollaisia?

Juu, sellaiseksi sitkeäksi se tuppaa jäämään. Suositellaan leikkaamaan terävällä veitsellä, ei kakkulapiolla. Tämä mulle onneksi kerrottiin jo liikkeessä, kun kuvan ostin.

Mä laitoin alle hilloa ja kuva ehti olla kakulla ainakin 8-10t. Ei rikkoutunut, mutta toki leikkaaminen hankalaa. Joku neuvoi, että käyttäisi leikkaamiseen kunnon terävää veistä eikä kakkulapiota. Näin pitäisi kakun säilyä siistinä :) Tuota en ole ehtinyt vielä testaamaan...muita konsteja en minäkään tiedä..

Mulla on toiminut ihan kerma+kakkukuva, kuva ei ole ollut sitkeä ja siitä on irronnut ihan sen kokoinen pala kuin on ollut tarkoituskin, ja ihan kakkulapiolla leikaten...