Voe Zumba!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aamuäree

Aktiivinen jäsen
10.04.2007
48 562
16
38
Etelä-Pohjanmaa
Tunnustan katsoneeni mainoksen kerrankin alusta loppuun.

Siiz mähän olen tehny tota iät ajat- tanssia rytkyttäny ja hytkyttäny niin että tasan heiluu sekä yläkroppa, keskivartalo ja jalat askeltaa.

Kutsutaan rokkaamiseksi/tanssimiseksi/joraamiseksi aina kun tulee joku tosi menevä kappale. Koskaan ei ole töissä tai kotitöissä vielä ollut niin kiire ettei ole ehtinyt pistää jalalla koreasti :D

Appajee, jos vielä on ollut peili hollilla :laugh:

Eli kiitos ei, en maksa. :xmas: Mie Sumbaan ihan tsi versiona.

Oon mäkin tanssinut koko pienen ikäni. Eri lattaritansseja ja jopa tuntikaupalla päivittäin.

Vaan kyllä toi Zumba saa mulla hien pintaan ihan eri tavalla kun se oma heiluminen, vaikka yli 20 vuoden "tanssijatausta" onkin...

Alkuperäinen kirjoittaja svieras:
Oon mäkin tanssinut koko pienen ikäni. Eri lattaritansseja ja jopa tuntikaupalla päivittäin.

Vaan kyllä toi Zumba saa mulla hien pintaan ihan eri tavalla kun se oma heiluminen, vaikka yli 20 vuoden "tanssijatausta" onkin...

Siis kotona heilunut tuntikaupalla päivittäin. En missään ohjatussa :D Ohjatun tanssin oon lopettanut jo 10 vuotta sitten, kun esikoista odotin...

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:

Älä nyt vie mun tsi zumban iloani :D

tsi?

täällä kans zumban tilannut, ja tänäänkin zumbasin ihan kunnolla, tunnin verran. Ja hiki tuli. Syke heilu 160 välillä. Ja tiedättekös, melkein tuhat kaloria paloi, että ei se mikään turha juttu ole! Mä luulen, että kun löytäs zumba DVD eteen pyöriin, ei jaksais kovinkaan moni mamma 10 minuuttia kauempaa...

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
täällä kans zumban tilannut, ja tänäänkin zumbasin ihan kunnolla, tunnin verran. Ja hiki tuli. Syke heilu 160 välillä. Ja tiedättekös, melkein tuhat kaloria paloi, että ei se mikään turha juttu ole! Mä luulen, että kun löytäs zumba DVD eteen pyöriin, ei jaksais kovinkaan moni mamma 10 minuuttia kauempaa...

Minä kun ekan kerran koitin niin stoppi tuli 10 minuutissa :( Yllättävän raskasta!

Minä kun ekan kerran koitin niin stoppi tuli 10 minuutissa :( Yllättävän raskasta!

Jep! Ihan ekan kerran kun kävin tunnilla, jaksoin yllättävän hyvin heilua, mut se johtui siitä, että puolet ajasta meni askelten opettelemiseen, joten ei pystynyt joka lihasta niin jännittämään ja tekemään täysillä. Toinen kerta oli jo pahempi, kun pystyi keskittymään siihen lihastyöhön, osasi askeleet jo :) Mun mielestä jos joka päiväkin esim. zumbaa, ja joka päivä kuluu tuhat kaloria, niin ei oo turha! Ja oletteko koskaan nähneet lihavaa lattaritanssijaa?? Kaikilla niillä on älyttömän muokatut ja kauniit vartalot.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
NO KUN EN MÄ PÄÄSE TUNNEILLE ENKÄ MÄ RAASKI TILATA TOTA |O

:snotty: *jupisee zumbakateellisena*

No höh :/ no heti ku saat rahaa niin tilaat, on sen arvonen! Voin sanoa, koska itse tilasin ja olen käynyt tunneilla ( nyt ne kyllä loppu, ja siks tilasinki ton, ku jäin koukkuun) :D

Sä et voi sanoa, millasta se on, ku et oo kokeillu ;)

No mikä siinä zumbassa on erilaista verrattuna ihan peruslattareihin?

Alkuperäinen kirjoittaja Jiippa:
Mut hei, voiko muka pitää paikkansa, että tunnissa muka palaisi 1000kaloria?
Enpä kyllä usko minä!

No, usko sä mitä uskot, mulla ei ole tarvetta valehdella palstalla mun kalorimääristä. Mulla on nääs sykemittari niin monipuolinen ;)

Enpä kyllä usko minä!

mulla on yks zumba-levy lainassa ja nyt 4 kertaa tehnyt, paras kulutus oli reippaat 700 kalorii, ja siin mun levyllä se ei kestä ku 45 min. Samalla sykemittarilla esim kuntonyrkkeily tunti jää kakkoseks :)

Enpä kyllä usko minä!

No, usko sä mitä uskot, mulla ei ole tarvetta valehdella palstalla mun kalorimääristä. Mulla on nääs sykemittari niin monipuolinen ;)

Kuulostaa vaan niin liian hyvältä ollakseen totta :D
Ettäkö 1000kaloria, mähän saisin sit syödä tänään vielä vaikka mitä ja silti laihtuis!

Enpä kyllä usko minä!

Kuulostaa vaan niin liian hyvältä ollakseen totta :D
Ettäkö 1000kaloria, mähän saisin sit syödä tänään vielä vaikka mitä ja silti laihtuis!

Niinpä, ihan totta. En todellakaan puhu potaskaa. Mun kaveritki polttaa usein alle tunnissa sellasta 800 kaloria, että kyllä mä ihan hyvin voin polttaa tunnissa 1000. Ja BMI on 20 eli ihan normaalin kokonen olen. Mut tosin, tein sen zumban jälkeen vielä 70 vatsaa ja 50 selkää, eli nekin kulutti oman osansa.

Mua edelleen kiinnostaa, että mikä tässä on niin erilaista verrattuna lattaritansseihin yleensä. Mitä tota on youtubesta ja telkkarista nähnyt, niin tulee vaan mieleen, että onhan bachata, salsa, samba, cha cha jne keksitty ennenkin, mikä tästä tekee uutta? =)

mäki tykkään tosi paljon zumbasta, käydään porukalla kaks kertaa viikossa :)

tilasin nyt ne lisälevyt ja ne oli tosi iso pettymys :(

mä en tiiä miten se eroaa lattareista mutta mä en osaa tanssia mitään... kai tuo on kuitenkin enemmän sitten sellasta tanssi/aerobic-välillä tasapainoilevaa.. en tiiä. Tanssitunneille ei tulis lähdettyä mutta harmittaa jos zumba jää välistä :)

pitäs vaan muistaa toi sykemittari ottaa mukaan.

Yhteistyössä