Voe kiesus mitä "palvelua" sain päiväkodista,itse vielä mulle soittivat :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Battimanni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
No törkeää kielenkäyttöä, itse valittaisin tuosta kyllä ylemmille tahoille. Edellyttäen tietysti, että itse olet pysynyt suurin piirtein asialinjalla.

Mutta ihmettelen kyllä sitäkin, että tuollainen asia unohtuu. Siis vaikka olisi mitä ongelmia esim. toisen lapsen kanssa, niin ei sitä toista voi täysin hylätä.

Voi jumalauta täällä palstalla on kusipäitä, jauhetaan 'mikä voi olla tärkeempää ku toi ilmoitus?!?! Miksei isä hoida lapsia?!?!' Niin no haluatte varmasti itse että teidän lasten isä kuolee ja vauva joutuu sairaalaan, niin voitte kokeilla että muistatteko sit itse kaiken! Toivottavasti teiltä apinoilta otetaan lapset huostaan, eivät varmasti kasva täyspäisiksi kun tollaset tunnevammaset kasvattaa.

|O No huhhuh. Itse hain tänään oksennustaudissa olevan poikani päiväkodista kesken päivän ja hoitaja heitti "-Pitäisköhän sun mennä sinne sossuun ja pyytää niitä ostamaan sulle uudet housut ku noi on jo noin hemmetin reikäset?!"

Joojoo, oli "läppää" mut ei kyllä sillä hetkellä hirveesti naurattanut.. päälläni oli siis "kulutetut" farkut.

nyt katsoin tuon kotisivun tämä kaupungin ja siellähän lukeekin näin
Esiopetukseen ilmoittautumisaika on 14-18.2.2011. Ilmoitus Lounais-Lappi lehdessä 10.2.2011.
eli muistakaapa lukea lehtenne tarkkaan jos on eskariin menijöitä aina syksylle...

Jos perheessä on eskari-ikäinen, niin eikö tällaiseenkin asiaan osaa varautua. Tuo ilmoitus on ollut tuolla nettisivuilla näkyvissä varmasti koko alkuvuoden. Ei kyse ole vain muutamasta päivästä.

Muistathan sitten vuoden kuluttua varautua, että lapsi pitää näin keväällä ilmoittaa myös ekaluokalle.

Mutta ihmettelen kyllä sitäkin, että tuollainen asia unohtuu. Siis vaikka olisi mitä ongelmia esim. toisen lapsen kanssa, niin ei sitä toista voi täysin hylätä.

Onko sulla ittellä kokemusta vastaavasta? Jos ei ole, niin ei kannata tulla sanomaan. Ja jokaanen ihminen on erilaanen ja reagoivat asioohin eri tavalla.

Mulla ittellä on kokemusta vakavasta sairastamisesta ja siitä kun asiat ei ole mennyt kuten piti. Kun mun olisi pitänyt voimattomana syöpäsairaana tajuta seurata sitä, että Kelassa osataan hoitaa työnsä. Ja exän tajuta seurata asiaa kun huolehtii vuoden ikääsestä lapsesta lähes yksin ja mun ollessa kotona hoiti muakin.

Joskus vain on tilanteita joissa unohtuu käytännön ja arjen asiat kun mieli pyörii siinä miten selvitään päivästä toiseen sen hetkisen tilanteen kanssa.

[QUOTE="huoh";23507950]No mun mielestä käyttöyhteys on varsin oikein tässä kohtaa.
Törkeää puhetta mutta eipä ap itsekään ole täysin syytön. Kuka oikeesti jättää hoitamatta esikouluasian? Mikä on tärkeämpää?[/QUOTE]

Tää oli paras. :D

Mä keksin heti... ööööö, no ainakin sata asiaa mitkä ovat mulle tärkeempiä. Jos jollekin eskariin ilmoittautuminen on tärkeämpää kuin esim. tässä tapauksessa keskosvauvan hoitaminen sairaalassa, niin kannataisi ehkä tehdä tarkistus omaan arvomaailmaansa. Todella.

Voi jumalauta täällä palstalla on kusipäitä, jauhetaan 'mikä voi olla tärkeempää ku toi ilmoitus?!?! Miksei isä hoida lapsia?!?!' Niin no haluatte varmasti itse että teidän lasten isä kuolee ja vauva joutuu sairaalaan, niin voitte kokeilla että muistatteko sit itse kaiken! Toivottavasti teiltä apinoilta otetaan lapset huostaan, eivät varmasti kasva täyspäisiksi kun tollaset tunnevammaset kasvattaa.

Rauhoitu hyvä ihminen. En tiedä mikä kusipää siellä kirjoittelee, mutta veikkaan että valtaosa täällä kirjoittavista ei osaa lukea ajatuksia, joten monikaan ei voi tietää tuosta tilanteesta, jos aloittaja ei sitä kerro.

[QUOTE="asd";23508807]Rauhoitu hyvä ihminen. En tiedä mikä kusipää siellä kirjoittelee, mutta veikkaan että valtaosa täällä kirjoittavista ei osaa lukea ajatuksia, joten monikaan ei voi tietää tuosta tilanteesta, jos aloittaja ei sitä kerro.[/QUOTE]

No olkoot tilanne mikä tahansa niin asiatonta kohtelua ap sai ja sehän tämän ketjun pointti on.

[QUOTE="pipo";23508742]Jos perheessä on eskari-ikäinen, niin eikö tällaiseenkin asiaan osaa varautua. Tuo ilmoitus on ollut tuolla nettisivuilla näkyvissä varmasti koko alkuvuoden. Ei kyse ole vain muutamasta päivästä.

Muistathan sitten vuoden kuluttua varautua, että lapsi pitää näin keväällä ilmoittaa myös ekaluokalle.[/QUOTE]

:laugh:'
ei vittu oikeesti mitä porukkaa täällä on..
VAIKKA MÄ UNOHTAISIN MITÄ NIIN MIKÄ HEMMETTI SE OIKEUTTAA PUHUMAAN TÖRKEÄSTI?
ja jokaisellahan on netti kotona,tottakai:laugh:
tuskin olin ainoa jolta tuo unohtui ja meni ohi koska ei tule mitään lapin kansaa mulle ja ai joo
nyt unohdan sen että palstamammathan istuu netissä 24/7 päivässä lukemassa asioita:laugh:
silloin kun esikko lähti roissa kouluun tuli tiedotus kotiin,täälläpä ei tule ainoastaan lehteen ja tonne netti sivuille+päiväkotiin missä mulla ketään ei ole..

Onko sulla ittellä kokemusta vastaavasta? Jos ei ole, niin ei kannata tulla sanomaan. Ja jokaanen ihminen on erilaanen ja reagoivat asioohin eri tavalla.

Mulla ittellä on kokemusta vakavasta sairastamisesta ja siitä kun asiat ei ole mennyt kuten piti. Kun mun olisi pitänyt voimattomana syöpäsairaana tajuta seurata sitä, että Kelassa osataan hoitaa työnsä. Ja exän tajuta seurata asiaa kun huolehtii vuoden ikääsestä lapsesta lähes yksin ja mun ollessa kotona hoiti muakin.

Joskus vain on tilanteita joissa unohtuu käytännön ja arjen asiat kun mieli pyörii siinä miten selvitään päivästä toiseen sen hetkisen tilanteen kanssa.

Kokemusta mistä vastaavasta? Ihme jurpoja täällä kirjoittaa. Vastasin aloittajan viestiin, ja siinä ei annettu mitään selitystä tapahtuneelle, joten mistä ihmeestä minä voisin tietää, mikä hänen unohteluun on syynä?

Kokemusta mistä vastaavasta? Ihme jurpoja täällä kirjoittaa. Vastasin aloittajan viestiin, ja siinä ei annettu mitään selitystä tapahtuneelle, joten mistä ihmeestä minä voisin tietää, mikä hänen unohteluun on syynä?

Ai että se oikeuttaa jos unohtaa niin puhumaan törkeästi?
no muistanpan tuon seuraavan kerran kun kaveri unohtaa jotain niin haukun sen täysin:laugh:
tai lapsi unohtaa tehdä jotain solvaan sitä:laugh:
muistaa että se on oikein kun itse on unohtanut:D

Nää sun ketjut menee aina vaan entistä enemmän hullummiksi, jengi on ihan sekasin....

Voimia kovasti ja valitusta kehiin! Törkeää kielenkäyttöä, onneksi oli ns. todistaja paikalla..

Ai että se oikeuttaa jos unohtaa niin puhumaan törkeästi?
no muistanpan tuon seuraavan kerran kun kaveri unohtaa jotain niin haukun sen täysin:laugh:
tai lapsi unohtaa tehdä jotain solvaan sitä:laugh:
muistaa että se on oikein kun itse on unohtanut:D

Opettele lukemaan. Kirjoitin varsin selvästi, että asiatonta oli tuo kielenkäyttö ja että itse kyllä valittaisin siitä.

Mutta tämän viestisi jälkeen en enää yhtään ihmettele tuota kielenkäyttöä, todennäköisesti olet itse ensimmäisenä alkanut vauhkoamaan puhelimessa sinne tarhan suuntaan jotain asiatonta, joten tarhan hoitaja on ihan syystä hermostunut. Eli katso peiliin.

Opettele lukemaan. Kirjoitin varsin selvästi, että asiatonta oli tuo kielenkäyttö ja että itse kyllä valittaisin siitä.

Mutta tämän viestisi jälkeen en enää yhtään ihmettele tuota kielenkäyttöä, todennäköisesti olet itse ensimmäisenä alkanut vauhkoamaan puhelimessa sinne tarhan suuntaan jotain asiatonta, joten tarhan hoitaja on ihan syystä hermostunut. Eli katso peiliin.

Mitähän asiatonta siinä on että pahoittelet ja kerrot miksi en ole lehtiä ehtinyt seuraamaan:laugh:
sitten alkaa tulemaan että lyllerrä tuomaan hakemus saadaan kakara sinne eskariin jne..
ei siinä sitten mitään :D

Noin. Tottakia sitä on helppo viisastella kuinka pitäisi huomata sitä ja tätä. Kuitenkin silloin kun joku juttu elämässä vetäisee matonn jalkojen alta niin uskoisin että aika monelle se pelkkä perusarjen pyörittäminen on tarpeeksi haastavaa, ei siinä jaksa hirveästi muita asioita miettiä.

Jos vielä uskoo että eskarista tulee kyllä tieto kotiin asti niin ei sitä välttämättä älyä alkuvuodesta koluta sanomalehtiä (mitä ei ehkä edes kotiin tule) läpi siinä uskossa että jos sieltä selviäisi milloin ilmoittautumiset on.

Ja oli se unohtamisen syy mikä tahansa, niin samalla vaivalla se puhelimen päässä ollut täti olisi voinut muistuttaa asiasta ystävälliseen - tai edes asialliseen - sävyyn.

Nää sun ketjut menee aina vaan entistä enemmän hullummiksi, jengi on ihan sekasin....

Voimia kovasti ja valitusta kehiin! Törkeää kielenkäyttöä, onneksi oli ns. todistaja paikalla..

Niin näyttää..
Ihmisillä taitaa olla päällimäisenä tahallaan sivuuttaa asia ja koittaa saada keskustelu täysin raitelta..
no anyway mie lähen syöttää pikkuisen sairaalalle=)

Mitähän asiatonta siinä on että pahoittelet ja kerrot miksi en ole lehtiä ehtinyt seuraamaan:laugh:
sitten alkaa tulemaan että lyllerrä tuomaan hakemus saadaan kakara sinne eskariin jne..
ei siinä sitten mitään :D

Siis oletko jossain aineissa???? Kirjoitin selkeästi, että tarhan puolelta kielenkäyttö oli törkeää, joten mitä jos vähän rauhottuisit, ja lukisit vaikka ketjun uudelleen.

Sen jälkeen kannattaa varmaan soittaa sinne eskariin ja pyytää anteeksi heiltäkin. Olet todennäköisesti huudellut sinnekin jotain täysin sekopäistä hermostuksissasi.

Täällähän kuulemme vain yhden osapuolen näkemyksen asioiden laidasta. Battimamma on nyt stressaantunut ja varsin järkkyneessä mielentilassa, enkä ihmettelisi jos objektiivisesti katsottuna koko puhelu olisi mennyt vähän toisella tavalla ja syyt mahdolliseen loukkaavaan kielenkäyttöön (jota ei toki saisi ammatti-ihminen harrastaa, vaikka puhelimen toisessa päässä olisi millainen kanttura) hoitajan osalta olisivat varsin ymmärrettävät...

No huh, tuollainen kielenkäyttö viittaa oikeastaan siihen , että se päiväkotityyppi on jotenkin tasapainoton. Mitenköhän tosiaan jaksaa työssänsä ja hoitaako siellä KAKAROITA. Onneksi homma on jotenkin mennyt tietoon päiväkotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ööh;23507637:
Niin että mikä se ongelma aloittajalla olikaan? Itse olit "unohtanut" ilmoittaa lapsesi esikouluun ja sitten kun joudutaan soittelemaan perään ja muistuttelemaan niin tullaan vuodattamaan nettifoorumille. Taisi soittaja osua oikeaan kun noin kirpaisi.

Siis miksi ihmeessä edes pitää soitella, jos ei ole ilmoittanut VAPAAEHTOISEEN esikouluun lastaan? Mutta jos nyt kuitenkin haluaa olla kohtelias ja varmistaa asian, voi sen tehdä asialliseenkin sävyyn.

Niin näyttää..
Ihmisillä taitaa olla päällimäisenä tahallaan sivuuttaa asia ja koittaa saada keskustelu täysin raitelta..
no anyway mie lähen syöttää pikkuisen sairaalalle=)

Ainoa ongelma tässä on sinä ja epäselvä aloituksesi. Et voi olettaa, että jokainen jollekin yleiselle keskustelupalstalle eksyvä tietää nyt sinun tilanteesi. Kun vieraana ihmisenä lukee tuon aloituksesi, niin ei siitä voi kuule kukaan päätellä mitään muuta, kuin että a) tarhasta on oltu törkeitä (mutta ei sitä että miksi) ja B) sinä olet unohtanut ilmoittaa lapsesi esikouluun.

Täällähän kuulemme vain yhden osapuolen näkemyksen asioiden laidasta. Battimamma on nyt stressaantunut ja varsin järkkyneessä mielentilassa, enkä ihmettelisi jos objektiivisesti katsottuna koko puhelu olisi mennyt vähän toisella tavalla ja syyt mahdolliseen loukkaavaan kielenkäyttöön (jota ei toki saisi ammatti-ihminen harrastaa, vaikka puhelimen toisessa päässä olisi millainen kanttura) hoitajan osalta olisivat varsin ymmärrettävät...
Miksi minä olen järkyttynyt tai stressaantunut juuri nyt?
en mistään syystä :laugh:
ja asian hoiti perhetyö joka oli vieressä koko puhelun ajan,ihmetteli suuresti kanssa kuka siellä noin laukoo ja soitti päiväkodin johtajalle joka ei ollut minulle soittaja.
asia kuitenkin meni eteenpäin,ei oikein tuo hyvää kuvaa jos aikuiselle puhuu noin niin mitä puhuu lapsille siellä päiväkodilla:mad:

Siis miksi ihmeessä edes pitää soitella, jos ei ole ilmoittanut VAPAAEHTOISEEN esikouluun lastaan? Mutta jos nyt kuitenkin haluaa olla kohtelias ja varmistaa asian, voi sen tehdä asialliseenkin sävyyn.

Jeps :flower:
näin sitä ihmetelin kun he ottavat yhteyttä ja puhuvat törkeästi.

mutta nyt päivän jatkot kaikille,lähdettävä sinne sairaalalle maitoa viemään=)

[QUOTE="Siipirikko";23508369]No aivan varmasti tulee, ei missään päin Suomea tällainen asia ole lehti-ilmoituksen varassa. ei oo vaan kato muistanu ja sitte se onki sen päiväkodin tädin vika.[/QUOTE]

Kyllä nimenomaan ON LEHTI-ILMOITUKSEN varassa. Ei tule mitään lappua kotiin niin kun voisi olettaa. Ja kun sitä lehteä ei tule..niin... juu ja on lapsi x 2 saatu ilmoitettua eskariin tähän mennessä, mutta helpompaa olis kun tulis vaikka kotiin hakuilmoitus. Eikä tuu muuten kouluun haustakaan, sekin on lehdessä, mutta en tiedä tuleeko muillakaan paikkakunnilla.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä