Vittu te naiset ootte välillä perseestä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Minä ymmärsin alkutekstistä niin, että vaimo olisi toivonut, että tehtäisiin yhdessä jotain kivaa töiden jälkeen. Vaimo suuttui nimenomaan sen vuoksi, kun kävi ilmi, ettei se nyt pelaamisen vuoksi onnistu.
Ehkä ap:n olisi sitten pitänyt kirjoittaa aloituksessaan vähän tarkemmin ja paremmin tuosta pelaamisestaan. Pelaako vain sinä aikana kun vaimo on töissä vai myös sen jälkeen kun vaimo tulee töistä. Se jäi ehkä vähän epämääräiseksi.

Mulla alkaa tänään töistä parin päivän loma, jonka anoin jo kuukausi sitten ja vaimonikin on tiennyt lomastani jo yli 2 viikkoa. Tänä aamuna hän sitten päätti tiedustella, mitä olin ajatellut lomallani tehdä. Vaimoni on siis töissä lomani ajan.
No, erehdyin olemaan rehellinen ja kerroin, että tänään ilmestyy uusi Fallout (peli), josta haluaisin rauhassa nauttia. Mitä vittua? Pitäisikö mun nyt olla jotenkin pahoillaan, että mulla on mukavaa tekemistä mun lomapäiville, joka ei muuten pitäisi vaikuttaa häneen mitenkään, koska hän on joka tapauksessa töissä?
Olin ajatellut siivota kämpän, keittää kahvit, heittää jalat divaanille ja ahhh.. pelata rauhassa pari tuntia. Sitten ehkä tilata pizzan ja pelata vähän lisää. Mä oon ihan saatanan paha ihminen, koska tällä tavalla itsekkäästi pilaan muiden suunnitelmat. Voi helvetti, että voi vituttaa.
 
vierailija
Mies on siis varta vasten ottanut selvää, milloin peli julkaistaan, käynyt hyvissä ajoin pyytämässä itselleen lomaa julkaisupäivälle ja siitä eteenpäin, jotta voisi pelata rauhassa. Vaimolle ei mies ole kuitenkaan saanut sanottua suunnitelmistaan mitään ennen kuin loma jo alkaa. Kyllä se silloin aika erikoista salailua on, kun on noin pitkän ja suunnitelmallisen ennakkotyön tehnyt, eikä mitään ole kertonut.

Olisit kyllä vähemmällä AP päässyt, jos olisit jo kuukausia aiemmin hehkuttanut vaimollesi, että marraskuussa ilmestyy mahtava peli, ja se on pakko saada heti ja ainakin viikon pelaat putkeen. Kun sen kuulee etukäteen, on miehen kummalliset huvit vain hassuja, joihin voi hyvin suostua ja suunnitella yhdessä, että sitten tilataan takeaway-ruokaa koko viikko jne. Kaikilla meillä on omat huvimme, jotka eivät muille aukea. Mutta nyt kun tuot asian tuolla tavalla ohimennen esille ja käy ilmi, että olet puuhannut asiaa jo viikkotolkulla sanomatta yhtään mitään, olet aika lailla pedannut itsellesi kunnon tappelut.
 
vierailija
Minä ymmärsin alkutekstistä niin, että vaimo olisi toivonut, että tehtäisiin yhdessä jotain kivaa töiden jälkeen. Vaimo suuttui nimenomaan sen vuoksi, kun kävi ilmi, ettei se nyt pelaamisen vuoksi onnistu.
Vaimo oli jo paremmalla tuulella kun tuli kotiin, joten rauha maassa. Tiedustelin, että mitä se niillä suunnitelmilla meinas, että jos haluais illalla yhdessä jonnekin lähteä niin voidaan kyllä mennä, mutta ei se sit halunnutkaan mihkään. En pelannut kuitenkaan enää vaimon ollessa kotona.

Sitä en kyllä vieläkään tajua, että mistä ne kilarit tuli kun mun tarkoitus oli tosiaan pelata vain se aika kun kämppä on tyhjillään, mutta ihan sama. Ens kerralla vissiin merkkaan kalenteriin kissan kokoisilla kirjaimilla kaikki vastaavat suunnitelmat niin ei tarvi pahoittaa mieltä tyhjästä.
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
vierailija
Mies on siis varta vasten ottanut selvää, milloin peli julkaistaan, käynyt hyvissä ajoin pyytämässä itselleen lomaa julkaisupäivälle ja siitä eteenpäin, jotta voisi pelata rauhassa. Vaimolle ei mies ole kuitenkaan saanut sanottua suunnitelmistaan mitään ennen kuin loma jo alkaa. Kyllä se silloin aika erikoista salailua on, kun on noin pitkän ja suunnitelmallisen ennakkotyön tehnyt, eikä mitään ole kertonut.

Olisit kyllä vähemmällä AP päässyt, jos olisit jo kuukausia aiemmin hehkuttanut vaimollesi, että marraskuussa ilmestyy mahtava peli, ja se on pakko saada heti ja ainakin viikon pelaat putkeen. Kun sen kuulee etukäteen, on miehen kummalliset huvit vain hassuja, joihin voi hyvin suostua ja suunnitella yhdessä, että sitten tilataan takeaway-ruokaa koko viikko jne. Kaikilla meillä on omat huvimme, jotka eivät muille aukea. Mutta nyt kun tuot asian tuolla tavalla ohimennen esille ja käy ilmi, että olet puuhannut asiaa jo viikkotolkulla sanomatta yhtään mitään, olet aika lailla pedannut itsellesi kunnon tappelut.
Millä logiikalla? Eiks se nyt oo ihan sama mitä mä teen sillä aikaa kun oon yksin kotona viettämässä omaa aikaa, omalla lomallani? :O

AP
 
Vierasmiess
Mies on siis varta vasten ottanut selvää, milloin peli julkaistaan, käynyt hyvissä ajoin pyytämässä itselleen lomaa julkaisupäivälle ja siitä eteenpäin, jotta voisi pelata rauhassa. Vaimolle ei mies ole kuitenkaan saanut sanottua suunnitelmistaan mitään ennen kuin loma jo alkaa. Kyllä se silloin aika erikoista salailua on, kun on noin pitkän ja suunnitelmallisen ennakkotyön tehnyt, eikä mitään ole kertonut.

Olisit kyllä vähemmällä AP päässyt, jos olisit jo kuukausia aiemmin hehkuttanut vaimollesi, että marraskuussa ilmestyy mahtava peli, ja se on pakko saada heti ja ainakin viikon pelaat putkeen. Kun sen kuulee etukäteen, on miehen kummalliset huvit vain hassuja, joihin voi hyvin suostua ja suunnitella yhdessä, että sitten tilataan takeaway-ruokaa koko viikko jne. Kaikilla meillä on omat huvimme, jotka eivät muille aukea. Mutta nyt kun tuot asian tuolla tavalla ohimennen esille ja käy ilmi, että olet puuhannut asiaa jo viikkotolkulla sanomatta yhtään mitään, olet aika lailla pedannut itsellesi kunnon tappelut.
Mies siis ei saa puuhailla itselleen tekemistä siitä erikseen naiselle raportoimatta tai muuten KERJÄÄ tappelua?
Onneksi minulla ei ole tuollaista skitsoilijaa vaan empaattinen vaimo.
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
Vaimo oli jo paremmalla tuulella kun tuli kotiin, joten rauha maassa. Tiedustelin, että mitä se niillä suunnitelmilla meinas, että jos haluais illalla yhdessä jonnekin lähteä niin voidaan kyllä mennä, mutta ei se sit halunnutkaan mihkään. En pelannut kuitenkaan enää vaimon ollessa kotona.

Sitä en kyllä vieläkään tajua, että mistä ne kilarit tuli kun mun tarkoitus oli tosiaan pelata vain se aika kun kämppä on tyhjillään, mutta ihan sama. Ens kerralla vissiin merkkaan kalenteriin kissan kokoisilla kirjaimilla kaikki vastaavat suunnitelmat niin ei tarvi pahoittaa mieltä tyhjästä.
Sitä nyt vaan vitutti mennä töihin.
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
vierailija
Vaimo oli jo paremmalla tuulella kun tuli kotiin, joten rauha maassa. Tiedustelin, että mitä se niillä suunnitelmilla meinas, että jos haluais illalla yhdessä jonnekin lähteä niin voidaan kyllä mennä, mutta ei se sit halunnutkaan mihkään. En pelannut kuitenkaan enää vaimon ollessa kotona.

Sitä en kyllä vieläkään tajua, että mistä ne kilarit tuli kun mun tarkoitus oli tosiaan pelata vain se aika kun kämppä on tyhjillään, mutta ihan sama. Ens kerralla vissiin merkkaan kalenteriin kissan kokoisilla kirjaimilla kaikki vastaavat suunnitelmat niin ei tarvi pahoittaa mieltä tyhjästä.
Mun veikkaus, etä vaimo tunsi itsensä ulkopuoliseksi, kun et ollut kertonut sinulle tärkeästä asiasta aiemmin.
 
Mies on siis varta vasten ottanut selvää, milloin peli julkaistaan, käynyt hyvissä ajoin pyytämässä itselleen lomaa julkaisupäivälle ja siitä eteenpäin, jotta voisi pelata rauhassa. Vaimolle ei mies ole kuitenkaan saanut sanottua suunnitelmistaan mitään ennen kuin loma jo alkaa. Kyllä se silloin aika erikoista salailua on, kun on noin pitkän ja suunnitelmallisen ennakkotyön tehnyt, eikä mitään ole kertonut.

Olisit kyllä vähemmällä AP päässyt, jos olisit jo kuukausia aiemmin hehkuttanut vaimollesi, että marraskuussa ilmestyy mahtava peli, ja se on pakko saada heti ja ainakin viikon pelaat putkeen. Kun sen kuulee etukäteen, on miehen kummalliset huvit vain hassuja, joihin voi hyvin suostua ja suunnitella yhdessä, että sitten tilataan takeaway-ruokaa koko viikko jne. Kaikilla meillä on omat huvimme, jotka eivät muille aukea. Mutta nyt kun tuot asian tuolla tavalla ohimennen esille ja käy ilmi, että olet puuhannut asiaa jo viikkotolkulla sanomatta yhtään mitään, olet aika lailla pedannut itsellesi kunnon tappelut.

Tai vaimo alkanut puhuun lomasuunnitelmista miehelleen siinä vaiheessa kun kuuli milloin miehellä on lomaa ;)

Ei tuossa voi vain yhtä syyttää.
 
Jos itse olisitte pari päivää lomalla ja mies töissä ja ajattelisitte silloin näkevänne vaikka kaveria sinä aikana kun mies on töissä tai vaikka pelaavanne, suuttuisiko miehenne siitä kun ei voida tehdä mitään silloin yhdessä?
 
vierailija
Millä logiikalla? Eiks se nyt oo ihan sama mitä mä teen sillä aikaa kun oon yksin kotona viettämässä omaa aikaa, omalla lomallani? :O

AP
Oma äitini ilmaisi asian hyvin kun täysi-ikäistyin: Kun aikuiset asuvat samassa osoitteessa, saa kyllä mennä ja tulla vapaasti, mutta suunnitelmistaan pitää aina kertoa muille perheenjäsenille. Sitten kun asuu yksin, ei muille tarvitse kertoa mitään. Ei se kertominen ole mitään luvan anelua, vaan toisten huomioon ottamista. Äitini totesi myös, että ihan samalla tavalla vanhempani kertovat muille perheenjäsenille tulemisensa ja menemisensä ja suunnitelmansa vaikka ovatkin täysi-ikäisiä ja päättävät itse asioistaan, koska perheenjäsenille kertominen nyt vain kuuluu yhdessä elämiseen.
 
Eihän se emäntä mitään valtaa tai edes omaa tahtoa läpi saa, jos aloittaja hönelle nyt yhden kämösen suklaalevyn hankkii. Mies saa pelata lomansa, mutta riitaa välttääkseen ostaa yhden suklaapaketin. Onpas kamalaa! Oikeastiko luulet, että jostain helvetin banda-lootasta jonkun naisen vallantunne riehaantuu?
Niin ja nainenhan se tässä riitaa haastoi, ei AP. Eli sinun mielestäsi on hyvä asia se että rohkaistaan jatkossa tälläiseen riitaisaan käytökseen lahjomalla. Näistähän on jo artikkeleita miten niin miehet kuin naisetkin käyttävät suuttumista, mökötystä, itkemistä sun muuta tunteisiin vetoavaa paskaa vallankäytön välineenä.

Edelleenkään AP ei tehnyt mitään väärää. Miksi sitten hänen pitäisi lepytellä naista? Lepyttely nyt ainakaan ei auta naista huomaamaan mitään väärää omassa käytöksessään. Varmasti hyvän mielen tuo se suklaalevy ja riita loppuu, mutta antaa väärän kuvan ja vahvistaa naisen käsitystä siitä että hän oli oikeutettu käyttäytymään niin kuin käyttäytyi.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Oma äitini ilmaisi asian hyvin kun täysi-ikäistyin: Kun aikuiset asuvat samassa osoitteessa, saa kyllä mennä ja tulla vapaasti, mutta suunnitelmistaan pitää aina kertoa muille perheenjäsenille. Sitten kun asuu yksin, ei muille tarvitse kertoa mitään. Ei se kertominen ole mitään luvan anelua, vaan toisten huomioon ottamista. Äitini totesi myös, että ihan samalla tavalla vanhempani kertovat muille perheenjäsenille tulemisensa ja menemisensä ja suunnitelmansa vaikka ovatkin täysi-ikäisiä ja päättävät itse asioistaan, koska perheenjäsenille kertominen nyt vain kuuluu yhdessä elämiseen.
Mä ymmärrän tämän asioissa, jotka vaikuttavat myös muihin kuin itseen. Muilta osin raportoiminen on mun mielestä enemmän small-talkia, jonka voi tehdä tai olla tekemättä. En mä vaadi tai edes toivo vaimoltakaan jatkuvaa selvitystä siitä, mitä se tekee tai minne se menee silloin kun ei olla yhdessä. Kyllähän tietty vapaus tehdä asioita ilman kuulustelupöytäkirjaa kuuluu ihan normaaliin yksityisyyteen. Ja sitä toisen yksityisyyttä pitäisi pystyä sietämään myös parisuhteessa.

Mä luulen, että vaimo luulin mun pelaavan yötä myöten tms. josta ne kilarit sitten johtui. Kysyn myöhemmin..

AP
 
Oma äitini ilmaisi asian hyvin kun täysi-ikäistyin: Kun aikuiset asuvat samassa osoitteessa, saa kyllä mennä ja tulla vapaasti, mutta suunnitelmistaan pitää aina kertoa muille perheenjäsenille. Äitini totesi myös, että ihan samalla tavalla vanhempani kertovat muille perheenjäsenille tulemisensa ja menemisensä ja suunnitelmansa vaikka ovatkin täysi-ikäisiä ja päättävät itse asioistaan, koska perheenjäsenille kertominen nyt vain kuuluu yhdessä elämiseen.
Miehen vaimo olisi voinut tehdä samoin. Miksi pitää vain miestä syyttää?
 
En pelannut kuitenkaan enää vaimon ollessa kotona.
Kiinnostaa ihan mielenkiinnosta tiedustella, jos olisit aikonut pelata läpi päivän, olettaen että olisit ollut kuitenkin kotona tarvittaessa käytettävissä.

Niin olisitko tehnyt yllä olevan lauseen mukaisesti ja jättänyt pelaamatta kilahtamisen takia?

Eli oltaisiinko voitu ajatella, että vaimo olisi voinut saada kilahtamisellaan läpi sen mitä halusikin?
 
vierailija
Kiinnostaa ihan mielenkiinnosta tiedustella, jos olisit aikonut pelata läpi päivän, olettaen että olisit ollut kuitenkin kotona tarvittaessa käytettävissä.

Niin olisitko tehnyt yllä olevan lauseen mukaisesti ja jättänyt pelaamatta kilahtamisen takia?

Eli oltaisiinko voitu ajatella, että vaimo olisi voinut saada kilahtamisellaan läpi sen mitä halusikin?
Kyllä varmaan olisin jättänyt pelaamatta ihan vaan riidan välttääkseni. Pelaaminen on ollut sen verran useasti riidan aiheena, ettei millään jaksais turhaan siitä kohkata.
 
vierailija
Miehen vaimo olisi voinut tehdä samoin. Miksi pitää vain miestä syyttää?
Vaimolla ei ollut suunnitelmia valmiina, joten hän ei siksi ollut kertonut niistä. Varmaan sanoi tuon "tehdä jotain kivaa yhdessä tai mennä jonnekin" hätäpäissään, kun pelästyi, että mies pelaa yötä päivää.

Jos vaimo olisi kirjoittanut tänne palstalle, niin hän saisi ohjeita, kuinka toimia. Samaan tapaan kuin mitä mies saa nyt, kun kirjoitti tänne. Tuntuu turhan rankalta, että näitä meidän hyviä ohjeita sanotaan syyttämiseksi. Miehen parasta tässä on ajateltu koko ajan :)
 
vierailija
Kyllä varmaan olisin jättänyt pelaamatta ihan vaan riidan välttääkseni. Pelaaminen on ollut sen verran useasti riidan aiheena, ettei millään jaksais turhaan siitä kohkata.
No niin, tässähän se villakoiran ydin sitten tulikin. Pelaamisesta on riidelty ennenkin, ja siksi sitä salailtiin viime tippaan asti, ja siksi siitä kilaritkin vedettiin, koska asia on arka ja jälleen salailusta jäätiin vielä kiinnikin.

Nyt pitäisi tuo pelaamisesta riitelyn ja siitä johtuvan salailun kierre saada katki, koska muuten se vain jatkuu tulevaisuudessakin, ja vain pahenee.

Kyllä sinulla AP on oikeus valita, että osan ajastasi käytät pelaamiseen. ihan niinkuin vaimo saa käyttää omaa aikaansa ristipistotöihin, salkkareiden katseluun tai spinningiin, mistä nyt sattuukin tykkäämään. Mutta parisuhteelle käy paskaisesti, jos omaa mieluista harrastusta joutuu salassa harrastamaan riitoja välttääkseen. Siellä se teidän ongelmanne on. ei niinkään siinä, että pelaamista ei ymmärrettäisi tai että naiset olisivat yleisesti vittumaisia. Asia esille loman päätteeksi, turha sitä lomaa on pilata riitelemällä, koska alkuun asian selvittely varmaankin menee riitelyksi.

Nykypäivänä todella moni pelaa, eikä siitä riidellä, eikä sitä tarvitse salalilla.
 
Vaimolla ei ollut suunnitelmia valmiina, joten hän ei siksi ollut kertonut niistä. Varmaan sanoi tuon "tehdä jotain kivaa yhdessä tai mennä jonnekin" hätäpäissään, kun pelästyi, että mies pelaa yötä päivää.

Jos vaimo olisi kirjoittanut tänne palstalle, niin hän saisi ohjeita, kuinka toimia. Samaan tapaan kuin mitä mies saa nyt, kun kirjoitti tänne. Tuntuu turhan rankalta, että näitä meidän hyviä ohjeita sanotaan syyttämiseksi. Miehen parasta tässä on ajateltu koko ajan :)
Ehkä sitten haukutaan tai joku muu sana olisi ollut oikeampi tuo syyttämisen tilalle.
Kaikki ei kuitenkaan vain pelkkiä ohjeitakaan antanut.
 
Mun mies on kans kova pelaamaan ja hommaileekin pelejä jonkin verran. Meillä oli alkuaikoina ongelmia ton kanssa, mutta ei enää.

Mä hoidan kodin, kotityöt jne. Mä oon sen tyyppinen nainen, että meillä ei mies kotitöitä tee ja mies yleensä pelaa sillon. Mies kyllä osallistuu keskusteluihin yms. Eikä ole mitään riitoja syntyny tosta, koska mä istun jonkin verran koneella, kun hoidan työn ohessa tehtäviä opiskelu asioita ja käyn palstailee :LOL:.

Läheisyyttä on ja saan mennä istumaan vaikka mieheni syliin kesken pelin, ei nimittäin suutu ja sitä teenkin päivän mittaan.

Keskustelkaa vaimosi kanssa ja selitä, että haluat ihan todella olla ja pelata. Mä ite en tossa pelaamisessa nää ongelmaa, kyl ongelma olis ennemminkin alkoholismi, väkivaltasuus jne.

Me naiset ollaan hankalia välillä, mutta sillon kannattaa napata syliin ja halata kunnolla, koska sillon nainen on sen tarpeessa ja moni asia selvii jo siinä :).
 
Vierasmiess
Me naiset ollaan hankalia välillä, mutta sillon kannattaa napata syliin ja halata kunnolla, koska sillon nainen on sen tarpeessa ja moni asia selvii jo siinä :).
Ja taas mennään. Käytöshäiriöistä raivotarta pitää hellästi tyynytellä, ehkä antaa palkinnoksi mahtavaa sovintoseksiä? Päälle tietysti viinilasi-illallinen konvehteineen, mies valmistaa ja muija naukuu sohvalta taas jotain nalkutuksiaan. Ja uusi rumba lähtee käyntiin, miehen kannattaa perhesovun vuoksi vähän halailla hellästi naistaan.
 
vierailija
Vaimo oli jo paremmalla tuulella kun tuli kotiin, joten rauha maassa. Tiedustelin, että mitä se niillä suunnitelmilla meinas, että jos haluais illalla yhdessä jonnekin lähteä niin voidaan kyllä mennä, mutta ei se sit halunnutkaan mihkään. En pelannut kuitenkaan enää vaimon ollessa kotona.

Sitä en kyllä vieläkään tajua, että mistä ne kilarit tuli kun mun tarkoitus oli tosiaan pelata vain se aika kun kämppä on tyhjillään, mutta ihan sama. Ens kerralla vissiin merkkaan kalenteriin kissan kokoisilla kirjaimilla kaikki vastaavat suunnitelmat niin ei tarvi pahoittaa mieltä tyhjästä.
Et siis ollut kertonut kuitenkaan vaimolle, että tarkoituksesi oli pelata vain yksin ollessasi. Ehkä hän sai kilarit, kun luuli (mahdollisiin entisiin kokemuksiin perustuen) ettet aio lainkaan olla läsnä perheelle koko lomasi aikana.
 
vierailija
Ja taas mennään. Käytöshäiriöistä raivotarta pitää hellästi tyynytellä, ehkä antaa palkinnoksi mahtavaa sovintoseksiä? Päälle tietysti viinilasi-illallinen konvehteineen, mies valmistaa ja muija naukuu sohvalta taas jotain nalkutuksiaan. Ja uusi rumba lähtee käyntiin, miehen kannattaa perhesovun vuoksi vähän halailla hellästi naistaan.
Juur näin. Jos eukko alkaa tyhjästä kiukuttelemaan niin ei sille mitään palkintoja anneta vaan kunnon kurinpalautus.
 

Yhteistyössä