Vitamiineillako vauva??

Mitä vitamiineja tai ruokaianeita te toiset olette käyttäneet yrittäessänne parantaa hedelmöittymistänne?
Onko kukaan saanut apua vitamiineista, greippimehusta ym.ym.
Mitä sitä pitäis syödä, muuta kuin hormooneja, että sais vauvan aikaseksi?? :headwall:
 
Kipinä
Foolihappoa suositteli väestöliiton lääkäri. B-vitamiinia pitäisi hänen mielestään syödä jokaisen, joka haluaa tulla raskaaksi. Sitä jatketaan myös raskauden aika. Befoli esimerkiksi. Tosi kivaa nauraa toisten kysymyksille??? \|O
 
oikeesti
älkääs nyt hiiltykö..Olen itse miettinyt samaa ja kärsin myös lapsettomuudesta. tarkoitus oli keventää, ei tietenkään pilkata kysyjää.
Itsestä kun välillä tuntuu että on ihan helisemässä ja rauhoittavat olis varmaan mulle oikea ratkaisu. :eek: ..

sorry siis :x :flower: :$
 
  • Tykkää
Reactions: Sussuanna
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2006 klo 12:31 oikeesti kirjoitti:
Rauhoittavia :LOL: :LOL:
Kyllä minnuukin tää vastaus nauratti :D Vois joskus itekin ottaa napin tai pari, kun meinaa niin hermo mennä, kun muut vaan sikiää, kun rotat ja itse on syli tyhjänä :'(

Mie otan päivittäin Multitabs Special 2+- vitamiinia. Se on tuotettu erityisesti raskaanaoleville ja raskautta suunnitteleville.
 
oikeesti patjarikko
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2006 klo 14:09 mimoniandra kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2006 klo 12:31 oikeesti kirjoitti:
Rauhoittavia :LOL: :LOL:
Kyllä minnuukin tää vastaus nauratti :D Vois joskus itekin ottaa napin tai pari, kun meinaa niin hermo mennä, kun muut vaan sikiää, kun rotat ja itse on syli tyhjänä :'(

Mie otan päivittäin Multitabs Special 2+- vitamiinia. Se on tuotettu erityisesti raskaanaoleville ja raskautta suunnitteleville.
Tänx <Mimmi ja kovasti voimia yrityksiin :hug: Samaa toivon tietysti kaikille muillekin, vitamiineja tai ei =)
 
s-mama
Mulle sanottiin, että noi hormonihoidot kuluttaa elimistöstä hitosti B-vitamiineja. Niitä siis ainakin ihan jo sen vuoksi.

Juu, ja stressihän kuluttaa niitä kans! Ja meitsillä ainakin kun on ollu vaikeimmat paikat, niin on toi syöminen ollu mitä sattuu. Ei varmaan tee ravintolisät pahaa. Onhan se kropan valmistelua vauvaa varten, ettei oo heti puutostauti kun eka pistät tai syöt hormoneja ja sitten (toivottavasti) vauva massussa ottaa omansa.

Tsemppiä kaikille ja purkit kehiin! :hug:
 
s-mama
Niin vielä... Foolihappoa kuluu paljon hedelmöityshoitojen aikana, ja sitä vauvakin tarvii just ekojen viikkojen aikana paljon! Itse söin hoitojen ja alkuraskauden aikana Multitabs 2+:aa ja fooliohappoa reseptillä ja paljon hedelmiä ja marjoja.

Nythän on syksyn sato parhaimmilaan, vois tankata sieltäkin luonnon vitaalivoimaa. Olen sitä mieltä, että hyvin ravitusta ja vitaminoidusta elimistöstä ei voi olla ainakaan haittaa!
 
Taikatabletti
Kirjoitin jo aiemmin aiheesta eräälle lapsettomuus palstalle... eli tämmöistä tosi tarinaa naapurista..Eräs sanotaanko vaikka Heli oli yrittänyt lasta 6 vuotta miehensä kanssa tuloksetta,käyneet hoitoja läpi,ei onnistunut.Heli erosi miehestään ja sen jälkeen yritti lasta 4 vuotta uuden miehen kanssa-tuloksetta.Hän ryhtyi myymään erään firman luontaistuotteita ja rupesi sivussa syömään E-vitamiinia..söi 2 tablettia/pvä vaikka ohjeessa 1tbl/pvä.Yht äkkiä huomasi olevansa raskaana.Kävi lääkärissä ja kertoi niistä vitamiineista,lääkäri ehdotti samanlaista kuuria kahdelle potilaalleen jotka kärsivät lapsettomuudesta.Toinen heistä tuli raskaaksi 2kk E-vitamiini kuurin jälkeen.Nyt taas Heli kertoi että taas oli joku saatettu raskaaksi vitamiinikuurilla!Toki kukin uskoo ken haluaa ja kokeilee.Itse kokeilin mutta söin vain 1tbl/pvä-tuloksetta. Miehelle suosittelen sinkki kuuria jos jotain vikaa siimahännissä,toki sopii vaikkei olisikaan vikaa,tuleepahan super siimahäntiä ;) =)
 
Mua nauratti tuo rauhottavia -juttu! :p

Olen kokeillut kaikkea. Ei ole auttanut mikään. Ai niin, siitepöly Gele royale -jutut on koklaamatta, kokemuksia? Luulempa, että turvaudun "puolikiloa rehuja päivässä" ideologiaan vastedes. Tupakoimaton lihansyöjähän saa kaiken kuitenkin monipuolisesta kotiruuasta. Ainakin tähän aikaan vuodesta. B-vitamiinit on vesiliukosia, joten ei kai niistä haittaakaan ole. B-vitamiinin tarvettahan lisää kasvisyönti (B12 vaikea korvata), e-pillerit (ei taida koskea meitä), tupakointi, alkoholin käyttö ja stressi (taitaa koskea meitä). Foolihappoa suositellaan jossain maissa ihan virallisestikin.

Luotaistuotekaupoissa ja apteekeissa on useitakin monivitamiinivalmisteita, joita suositellaan raskaaksi yrittäville, oleville ja imettäville. Erona on kai se foolihappo ja A-vitamiinin puute.

Rupes muuten huvittamaan, että meidänhän pitäis mennä tuonne raskautuneiden puolelle kyselemään mikä auttaa... :/
 
Kipinä
Vinita (meniköhän oikein) mainitsi, että raskaaksitulleiden puolelta pitäisi kysyä. No, minä tulin juuri (luomusti) raskaaksi, olen syönyt helokkikapseleita (yli puoli vuotta) ja foolihappoa n. 4kk. Eihän sitä tiedä, mikä mihinkin vaikuttaa, mutta kuten edellä todettiin, tuskin vitamiineista huolehtimisesta voi haittaakaan olla, kunhan ei ylitä rasvaliukoisten annoksia. Onnea kaikille yritykseen! :hug:
 
mimona
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2006 klo 21:16 Taikatabletti kirjoitti:
Kirjoitin jo aiemmin aiheesta eräälle lapsettomuus palstalle... eli tämmöistä tosi tarinaa naapurista..Eräs sanotaanko vaikka Heli oli yrittänyt lasta 6 vuotta miehensä kanssa tuloksetta,käyneet hoitoja läpi,ei onnistunut.Heli erosi miehestään ja sen jälkeen yritti lasta 4 vuotta uuden miehen kanssa-tuloksetta.Hän ryhtyi myymään erään firman luontaistuotteita ja rupesi sivussa syömään E-vitamiinia..söi 2 tablettia/pvä vaikka ohjeessa 1tbl/pvä.Yht äkkiä huomasi olevansa raskaana.Kävi lääkärissä ja kertoi niistä vitamiineista,lääkäri ehdotti samanlaista kuuria kahdelle potilaalleen jotka kärsivät lapsettomuudesta.Toinen heistä tuli raskaaksi 2kk E-vitamiini kuurin jälkeen.Nyt taas Heli kertoi että taas oli joku saatettu raskaaksi vitamiinikuurilla!Toki kukin uskoo ken haluaa ja kokeilee.Itse kokeilin mutta söin vain 1tbl/pvä-tuloksetta. Miehelle suosittelen sinkki kuuria jos jotain vikaa siimahännissä,toki sopii vaikkei olisikaan vikaa,tuleepahan super siimahäntiä ;) =)
puhut kuurista eli kuinka kauan kuurin pitäisi kestää...?? tai siis paljonko se näillä "koehenkilöillä" kesti..?? :) tuo 2tbl/pvä toki epäilyttää kun E-vitamiini rasvaliukoinen, mutta eipä näyttänyt siis 1tbl/pvä ainakaan tehoavan.. ;) täytyypä miettiä, kaikki mistä ei haittaakaan niin varmasti menee kokeiluun... nimim. lokakuussa 2v yritystä takana.. :flower:
 
Jos haluatte tietoa aiheesta, laittakaa mailia ravinto@ohjaus.fi.
Juuri viimeviikolla luennoin aiheesta Helsingissä ja samaista aihetta käydään läpi taasen sunnuntaina 9.9 Salossa kello 15.
Sekä Nissaksen asukaspuistossa keskiviikkona 13.9 aamupäivästä.

 
taikatabletti
Juu,siis purkissa on E-vitamiinia 100 kapselia,joten 2kpl jos syö päivässä niin 50 päivän kuuri.En ole varma asiasta kuinka kauan, menen ensi viikolla "helillä" käymään joten voin varmistaa.

http://www.gnldtuotteet.fi/index.php?kat=1
Tämän pitäisi olla toimiva linkki ja sieltä löytyy vitamiinit jotka voi tilata suoraan verkosta =) Totta..kaikki vaihtoehdot on sallittuja meilläkin tällä hetkellä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.08.2006 klo 13:52 Kipinä kirjoitti:
Vinita (meniköhän oikein) mainitsi, että raskaaksitulleiden puolelta pitäisi kysyä. No, minä tulin juuri (luomusti) raskaaksi, olen syönyt helokkikapseleita (yli puoli vuotta) ja foolihappoa n. 4kk. Eihän sitä tiedä, mikä mihinkin vaikuttaa, mutta kuten edellä todettiin, tuskin vitamiineista huolehtimisesta voi haittaakaan olla, kunhan ei ylitä rasvaliukoisten annoksia. Onnea kaikille yritykseen! :hug:
Noissa helokkikapseleissa saattais olla yhtyä, ainakin niiden rasvahapot on prostaglandiinien esiasteita... Itse sain helokkikuurilla synnytyksen käyntiin, joten kyllä ne JOTAIN hormoneille tekee... Ja näyttipä Kipinällä olleen hyvä tulos ;) . Helokille siis!!
 
sä nimellä oikeesti... sun pitäs ostaa uus elämä sulla taitaa olla vaikeuksia ja tod pahasti... sun pitäs varmaan tilata lääkäriin aika... niitä piriustäviä tai jotain... suosittelen lämpivästi =)
 
Mä ite oon juonut greippimehua kuukausia, kun sanoivat jossain et limoihin (?) auttaa. No raskaaksi en ole tullut, mutta esimerkiksi hiiva tulehduksia ei ole ainuttakaan greipin juonnin aikaan ollut. Yleensä kun mulla aika usein. Kun pidin kuukauden greippi tauon sain hiivan parin viikon jälkeen. Onko yhtäläisyyttä asian kanssa vai ei, ken tietää. Mua rupes kanssa kiinnostaan noi vitamiinit. Lisää kokemuksia?
 
Mitä tuo foolihappo sit tekee? Onko kuinka haitallista/ hyödyllistä? Ite en ookaan siitä kuullut? Joku vaan jossain mainitsi et lasillinen päivässä. Ite vedin ainakin 2 lasia, kun se oikeestaan on aika hyvää. =)
 

Yhteistyössä