Mä käytin tosiaan tuohon alkukiertoon tota E-vitamiinia ja se aiheutti sen, että ovis aikaistui tuohon kierron päivään 11. Ja loppukierron tueksi käytin sitten niitä lugeja. Mulla oli niitä ollut hoitojen aikana käytössä samalla annostuksella ja jäänyt niitä tuonne kaapinpohjalle. Lugesteronin pakkausselosteesta huomasin, että sitä käytetään myös loppukierron tukena. Tää pätkä on siitä pakkausselosteesta:
Keltarauhasen vajaatoiminta:
Annos on 300 mg vuorokaudessa jaettuna kahteen osa-annokseen, joista toinen otetaan aamulla ja toinen, suurempi annos, illalla nukkumaan mennessä. Kerta-annoksen ei tulisi kuitenkaan olla suurempi kuin 200 mg. Lugesteron-valmistetta otetaan kolmannesta ovulaation jälkeisestä päivästä lähtien (määritetään esim. peruslämpökäyrän avulla, yleensä kierron 17. päivä) 9.11. raskausviikolle mutta ei pitempään, tai kunnes vuoto alkaa.
Kuukautisia edeltävä oireyhtymä:
Annos on 200300 mg vuorokaudessa ja se voidaan ottaa joko yhtenä kerta-annoksena illalla nukkumaan mennessä tai jaettuna kahteen annokseen, joista toinen otetaan aamulla ja toinen, suurempi annos, illalla nukkumaan mennessä. Kerta-annoksen ei tulisi kuitenkaan olla suurempi kuin 200 mg. Lugesteron-valmistetta otetaan 10 päivän ajan kierron 17.26. päivinä.
Lääkeinfo.fi - LUGESTERON® 100 ja 200 mg kapseli, pehmeä oraaliseen tai vaginaaliseen käyttöön (LEIRAS TAKEDA)
En kyllä olisi lähtenyt tuota omin päin käyttämään jos en sitä olisi aiemmin lääkärin määräyksestä käyttänyt. Ja se kun on reseptilääke ei sitä saakaan ilman lääkärin määräystä. Mun kohdalla on ilmeisesti tuota keltarauhasen vajaatoimintaakin kun se loppukierto on niin lyhyt?? Ja tämän vuoksi ajattelin noita lugeja kokeilla loppukiertoon.
Mulla tärppäsi silloin tällä ekalla omalla kokeilulla niin en osaa sanoa pitkäaikaisista vaikutuksista. Mutta varmaan kokeilen tätä samaa yhdistelmää jos haaveissa oleva kakkonen ei ala kuulumaan.
Ai niin ton lugen lopetuksen tein ohjeen mukaan jonka sain soitettuani plussatestistä lääkärille jolla olimme olleet hoidoissa. Lisäksi halusivat tehdä siellä alkuraskauden ultran vaikka raskaus alkoikin lopulta ilman varsinaisia hoitoja.