Visa electronia käyttävät, vaihtaisitteko debit-korttiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
No mä en nyt ymmärrä mikä siinä on niin vaikeeta, jos rahaa on 100? niin sillon ei osteta kun 100eurolla, ei se vaadi mitään sen suurempaa kuittien kyttäystä, jokainen lienee osaa miinuslaskuja laskea...
Mutta jos sulla on parilta päivältä useita kuitteja, niin et välttämättä parin päivän kaikkia ostoksiasi muista. Menet automaatille, saldo näyttää 15 ?, ostat 14 ?:lla ja hups...olitkin unohtanut toissapäiväisen 9 ?:n ostoksen.

Eikö olisi helpompaa elää, jos vaikka tilillä olisi aina vaikka 50euroa? Ja miksi ihmeessä ostella jotain pientä vaikka kuinka paljon, jos tilillä on vaan pari kolikkoa pohjan päällä?

No mulla on varmaan erilainen ostokäyttäytyminen, kun käydään yleisemmin kerran viikossa lähinnä kaupassa ja korkeintaan muutama muu ostos sen lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja keke:
Ikinä en ole luottoa ottanut enkä ota. Tilillä on aina rahaa.

No mitäs se debit korttiin liitty? :o

Niinpä, debitissä ei ole luotto-ominaisuutta. Mutta siis alkuperäiseen kysymykseen. Vaihdoin itsekin electronin debitiin eli tavalliseen pankkikorttiin koska ikinä ei ollut varmaan missä electron toimii.

Debit ei ole tavallinen pankkikortti. Tavallisia pankkikortteja ei enää saa :(

No tavallinen oli paras, kun sen pystyi höyläämäänkin. Mutta debit voittaa electronin luotettavuudessa kuitenkin.

En missään nimessä tällä hetkellä halua vaihtaa, juurikin tuon tilinylitysRISKIN takia. En ole töissä, ja opiskelemaankin olen vasta pyrkimässä, niin tulot ovat minimissään. Tai niitä ei oikeastaan edes ole.

Eikö olisi helpompaa elää, jos vaikka tilillä olisi aina vaikka 50euroa? Ja miksi ihmeessä ostella jotain pientä vaikka kuinka paljon, jos tilillä on vaan pari kolikkoa pohjan päällä?

No mulla on varmaan erilainen ostokäyttäytyminen, kun käydään yleisemmin kerran viikossa lähinnä kaupassa ja korkeintaan muutama muu ostos sen lisäksi.
Tietenkin olisi helpompi elää. Mutta sano se vaikka opintotuella elävälle opiskelijalle tai pienellä eläkkeellä elävälle vanhukselle. Joillain ihmisillä nyt vaan on niin pienet tulot, että ei aina ole sitä 50 euroa tilillä.

Eihän sillä Debit kortilla(kaan) sitten mitään tee jos sekään ei toimi jos kaupassa on yhteydet poikki.

Riippuu kaupasta, käsittääkseni sillä voi maksaa (magneettinauhaa vedetään normaalisti) ja kone tilittää maksut pankkiin myöhemmin. Mutta se riippuu paikasta kai. Nimittäin Prisma on tehnyt kerran oharit allekirjoittaneelle |O

Tietenkin olisi helpompi elää. Mutta sano se vaikka opintotuella elävälle opiskelijalle tai pienellä eläkkeellä elävälle vanhukselle. Joillain ihmisillä nyt vaan on niin pienet tulot, että ei aina ole sitä 50 euroa tilillä.

Oon ollut opiskelija opintotuella ja elänyt ilman opintolainaakin. Että on se mahdollista.

Oon ollut opiskelija opintotuella ja elänyt ilman opintolainaakin. Että on se mahdollista.
Sitten sulla on ollut asiat hyvin, jos opintotuesta on jäänyt 50 ? kuussa säästöön. Monilla vuokra on jo niin suuri, ettei ruokaan jää koko kuukaudelle kuin tuo 50 ?.

No voi herranen aika, niin se oon minäki eläny pienellä rahalla, se ei siltikään ole mun laskutaitoani vienyt..Ja edelleen, sitä debit korttia ei kovin herkästi miinukselle saa.

Alkuperäinen kirjoittaja mielenkiintoista:
Samaa paskaa molemmat. Vanha pankkikortti oli hyvä, nykyään käytän käteistä.

Kerroppa miten mielestäsi debit-kortti ja vanha pankkikortti eroavat toisistaan?

- Debit ei vältsisti toimi, kun se vaatii sen yhteyden pankkiin.
- Debitillä maksaessa kauppa joutuu maksamaan prosentit pankille. (ei harmita esim. Kitumarketissa, mutta pienissä erikoisliikkeissä verottaa yrittäjää aika paljon)
- Debit on sirukortti, vanha pankkikortti ei.

Sitä vaan että mulla on ollu nyt 7 vuotta visa elektron ja ja maksan kaiken yläänsä sillä, kessan on ollu yhteusvika mutta sitten käytiin automaatilla, lisäksi varana mulla on mastercard, sitä on kerran tarvittu kun kauppalasku olikin 2 euroa suurempi kun tilin saldo

Eihän sillä Debit kortilla(kaan) sitten mitään tee jos sekään ei toimi jos kaupassa on yhteydet poikki.

Riippuu kaupasta, käsittääkseni sillä voi maksaa (magneettinauhaa vedetään normaalisti) ja kone tilittää maksut pankkiin myöhemmin. Mutta se riippuu paikasta kai. Nimittäin Prisma on tehnyt kerran oharit allekirjoittaneelle |O

Myös visa electronilla voi maksaa magneettinauhalla...

Alkuperäinen kirjoittaja e:

Mutta se vaatii silti sen yhteyden.

Alkuperäinen kirjoittaja e:

Mutta se vaatii silti sen yhteyden.

Joo, mut eikö vaadi debitkin?

Yhteistyössä