Virtsatulehdusko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tosiaan nyt on ollut viimeiset 5 päivää kipua virtsatessa sekä ikävä tunne alapäässä. Olen juonut hulluna vettä ja maitoa, sekä napsinut C vitamiinia vähän väliä. Yleensä virtsatulehdus on tällä lähtenyt parissa päivässä, mutta nyt ei tunnu mikään auttavan.

Kaikkialla sanotaan, että pitäisi mennä lääkäriin, mutta itse olen aina selvinnyt omin avuin. Nyt kuitenkin mietin pitäisikö lääkäriin hankkia kuitenkin aika.

Voisiko kyseessä olla mikään muu kuin virtsatulehdus?

Pyydä tk:sta puhelimitse lähete virtsanäytteeseen, hae näyteputket ja vie pissanäyte labraan. Lääkäri haluaa kuitenkin virtsanäytteen, ennen lopullista diagnoosia, joten parasta hoitaa se jo ennen kun menet lääkärille.

Kyllä aina voi koittaa hoitaa kotona, mutta kyllä ne oireet sit lopulta sairaalaan ajaa.

Ja siinä odotellessa tulehduksella on mahdollisuus ehtiä nousemaan munuaisiin, mutta se on vähän tuuristakin kiinni. Mutta tästä on sitten merkkinä kunnon kuume.

Nii ja voihan kyse olla muustakin, esim sukupuolitaudista, mutta silloinkin lääkäri kutsuu.

Ja voihan olla niinkin ettei sulla ole aikasemmin edes ollut virtsatietulehdusta. Esim seksin harrastamisesta voi saada ns. honeymoon disease, eli kuherruskuukausitauti, se menee itsestään ohi muutamissa päivissä, oireet on tuon ajan ihan samat mitä tulehduksessa.
Tuon takia itse yleensä käyn heti antaa näytteen, koska lääkäri jokatapauksessa mielellään odottaa virtsanäytteen vastauksen ja jo siinä oireiden kanssa odotellessa menee ne muutamat päivät, ja jos se oli vain kuherruskuukausi tautia, n7in näyte jää puhtaaksi ja samaa aikaa vastauksen kanssa oireet alkaa helpottaa. Ja samoin jos on tulehdus, nii ne oireet alkaa kohta olla todella epämukavat kun juuri näyte vastataan, ja sitten saakin juuri oikean antibiootin.

Muita kotikonsteja on myös maitohappobakteerit, ihan suun kautta otettuna. Ja jos olo menee kurjaks ennen lääkärille menoa nii ota ihan panadolia kipuun

Yhteistyössä