Virtsatie-infektiot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viivi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

viivi

Jäsen
25.05.2004
863
0
16
Onko muilla ollut onglmia jatkuvista virtsatie-ifektioista? Mulla ollut tän vuoden puolella 8 vti:ta. Sain sitten gyneltä jo limakalvoja vahvistamaan estrogeenivalmistetta. Syön karpalokapseleita ja c-vitamiinia. Juon vettä litratolkulla päivässä. Virtsaan tiheästi. Virtsaan ennen ja jälkeen seksin... Ja alkaa tuntua, että kyllästyttää tämä homma! Liekö seksi, mikä sitten välillä laukaisee uuden tulehduksen. Estohoitoa (antibioottia) ei vielä ole kokeiltu. Hyvä vinkkejä mieluusti vastaanotetaan!

Mulla myös ollut riesana jatkuvat virtsatieinfektiot ja olen syönyt suojalääkitystäkin. Kesällä oli oireeton ärhäkkä infektiot, joka vei mut sairaalaan perussairauteni vuoksi. Aloitettiin taas suojalääkitys mutta silti pari kolme viikkoa sitten oli tulehdus. Minä myös juon paljon, syön c-vitamiinia ym. Hyviä neuvoja otan minäkin vastaan. Mulle kun ei noita tulehduksia saisi tulla.

Mokoma pissatulehus ollut minunkin riesana 6v alkaen..... :headwall:
No, eka niitä oli 1-3kertaa/talvi...... Sitten v. 2003 mulla oli 13 tulehusta 9kk aikana.... Se oli helv..ttiä... :headwall:
Sain estolääkityksen. Minulta tutkittiin eka munuaiset yms, ettei vaan siel ois vikaa. (löytyi muuten kasvain munuaisista, mikä oli kivettynyt!!!) Nooh, siis... :) , Sain estolääkityksen ja oli puhe syödä 3kk ja kokeilla lopettaa, mutta tulin raskaaksi, kun ehdin syödä 1.5kk, joten lopetin ne. Mutta kyllä vain se auttoi ja 1 kerran vain ollut sen jälkeen!!!!!!!!!!!!

Tosisaan minä AINA juonu 2l vettä/päivä ellen enemmänkin... Juonut puolukkamehua, kun kuuluu herkkuihini.... Mutta ei niistä ainakaan apua ollut. Lääkäri ehdotti mulle veden juonnin lisäämistä, meinasin että 10l nestetitä /päiväkö pitäs juoda??? :laugh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.11.2005 klo 11:30 vieras kirjoitti:
saanko kysyä miten oireilee? itselläni on välillä kauhea hätä mutta kun menen pöntölle ei tule kuin pari tippaa... onko tämä nyt virtsa tulehdusta vai jotain muuta?

Ei välttämättä.... Käy antaa labraan näyte, sillä se selviää.
Onhan se yks oire. Mutta yleensä kyllä menee niin kipeeksi että ei voi erehtyä!!! :x

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.11.2005 klo 19:14 vieras kirjoitti:
niin mihin paikkan sit sattuu? meinaan et mulla ottaa silloi alavatsaan kipeetä (kun en saa pissattua) enemmän vasemmalle :/

Alavatsaan mulla niin vietävästi...en osaa eritellä mihin kohtaa....

Heippa!

Mulla myöskin ollut monet virtsatulehdukset ja lisäksi usein n 2 krt vuodessa poskiontelotulehdus. Näihin vaivoihin kun aina saa antibiootti kuurin niin kierre on valmis.

Antibiootit tunnetusti vähentävät vastustuskykyä ja altistavat elimistön hiivan liika kasvulle. Tarkoittaen että suoliston hyvät bakteerit jäävät alakynteen ja hiiva ottaa ylivallan. Tätä kutsutaan hiivasyndroomaksi.

Kun elimistön hiivatasapaino on sekaisin voi jotkut ruoka-aineet vielä pahentaa sitä. Ja niitä ruoka-aineita on paljon. Kannattaa tutustua netissä tarkemmin oireisiin. Tosin kun otat hiivasyndrooman puheeksi lääkärissä he usein kieltävät sen olemassa olon.

Täällä entinen virtsatietulehdusten ammattilainen.

Nykyisin tilanne on helpottunut tosi paljon, kun juon joka päivä sokeritonta karpalo- tai puolukkamehua puolisen litraa. Pöpöt ovat pysyneet poissa.

Uusimmat lääketieteelliset tutkimuksetkin ovat osoittaneet aukottomasti puolukan ja karpalon tehon näiden pissatulehdusten tainnuttamisess, joten suosittelen vilpittömästi. Mua ainakin auttoi tosi paljon.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.11.2005 klo 19:14 vieras kirjoitti:
niin mihin paikkan sit sattuu? meinaan et mulla ottaa silloi alavatsaan kipeetä (kun en saa pissattua) enemmän vasemmalle :/

Mulla sattuu ainakin mahaan ja selkään... Lisäksi tulee aivan kauheaa kirvelyä!!! Siitä ei voi erehtyä!!! Onhan joillakin tietty ihan oireettomanakin!!! =)