virtsaputken pullistuma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja freak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

freak

Vieras
Alapäässäni on emättimen yläpuolella outo pullistuma. Huomasin sen jo pari vuotta sitten, mutta mielestäni se on nyt suurentunut ja tuntuu välillä röpelöiseltä. Jos lähtisin arvailemaan, veikkaisin, että virtsaputken suu on jotenki oudosti pullistunut. Olen käynyt terveydenhoitajalla ja gynellä, kummankaan mielestä alapäässäni ei ollut mitään omituista. Terkka mainitsi kyllä, että se on vähän pullistunut. Olen vasta 25 (en ole synnyttänyt) ja tämän ikäisillä ei kuulemma voi olla mitään virtsaputken laskeumaa tms. Pelottaa silti, että alapää ""romahtaa"". Silloin, kun pullistuma on isoimmillaan, se voi myös tuntua kävellessä. Tulehdus on testattu pariin otteeseen, siitä ei ole kyse. Onko kukaan huomannut vastaavaa? Miten ihmiset, joilla on todettu virtsaputken laskeuma? Minkälaisena se tuntuu/näkyy?

Todenäköisesti ""vaivasi"" on normaalia suurempi klitoris. Itselläni on nimittäin juuri sellainen, joka näkyy ja tuntuu selvästi varsinkin silloin kun on sukupuolisesti kiihottunut. Haittaa siitä ei ole, mutta joskus tiukat farkut tms. saattavat aiheuttaa hankausta, jolloin kyseinen kohta tulee araksi. Olen näyttänyt klitorista gynelle ja kysyin mahdollisuutta pienennysleikkaukseen, mutta gynen mielestä leikkauksesta voi olla enemmänkin haittaa, sillä klitoriksessa on paljon sukupuolista nautintoa antavia hermoalueita, joiden vaurioituminen saattaisi aiheuttaa jopa täydellistä kyvyttömyyttä orgasminsaantiin.

Itseäni hieman häiritsee se, etten oikein kehtaa liikkua uimarannalla tai -hallissa bikineissä, koska klitoris ""pömpöttää"" selvästi bikinienkin läpi.

Voin melkein varmasti sanoa, ettei se ole klitoris. Tämä pullistuma lähtee siis emättimen yläosasta (halutessaan sen voi painaa vaikka emättimeen sisälle). Klitorikseen on siitä matkaa. Ehkä kuitenkin maksan itseni kipeäksi ja menen näyttämään yksityiselle...

Melkeinpä kallistuisin minäkin ylisuuren klitoriksen kannalle, mutta en tietenkään väitä, että se ON klitoris. Pystytkö esim. masturboidessa (sormilla, ei hieromasauvalla tms.) selkeästi erottamaan klitoriksen tuosta pullistumasta? Jos pystyt, niin silloin voit olla oikeassakin tuon virtsaputken pullistuman suhteen, mutta kannattaa varmuuden vuoksi käydä vielä näyttämässä lääkärille.

Klitoris on ihan eri kohdassa kuin tämä. Kuten sanoin, enemmänkin se on kiinni emättimessä, jos nyt muistelen aikaa ennen pullistuman ilmaantumista, voisin jopa väittää, että se oli emättimen sisällä aikaisemmin, näkyi suuaukosta, jos peilin avulla katsoi. Nyt se on jotenkin ""pullahtanut"" sieltä ulos. Jos käyttää tamppnia, se tuntuu paljon selvemmin, ikään kuin tamponi vielä työntäisi sitä ulospäin. Virtsaamisvaikeuksia ei varsinaisesti ole, mutta aika usein lievää virtsatietulehduksen oiretta, siis pissaamisen jälkeen tuntuu vähän ikävältä.

Kävin pari vuotta sitten näyttämässä sitä gynelle, joka sanoi, ettei ole mitään poikkeavaa. Nyt, kun vasta huomasin, että pullistuma oli suurentunut ja muuttunut röpelöiseksi, menin saman tien terveydenhoitajan päivystykseen, kun säikähdin niin. Hän sanoi, että kyllä siinä jotain pullistumaa on, mutta ei pitänyt kuitenkaan epänormaalina. Mutta edelleen haluaisin jonkun toisen gynen mielipiteen, koska en oikeasti halua, että se nyt ainakaan jatkaa suurentumistaan.

Mulla on just samantyyppistä ongelmaa kuin kuvailit.. Tosin minä olen synnyttänyt n.7kk sitten ja sen jälkeen kyseinen pullistuma on ilmaantunut... Se on just ihan kuin emättimestä pullahtanut, voi siis painamalla saada työnnettyä sisään päin..Ääk. En tiedä onko se sit jotain kohdun vai virtsaputken laskeumaa..vai mitä lie? Menen kesällä kuitenkin gynelle, niin silloin ajattelin asiasta kysäistä. Siihen asti vaan koitan ahkerasti jumppailla lantionpohjanlihaksiani.

Kyllä jokainen varmaan oman klitoriksensa tunnistaa sentään :)! Mun mielestä tuo kuulostaa ihan emättimen etuseinän lievältä laskeumalta, todennäköisesti on sitä. Itsellänikin on hiukan tuollaista, ja alapää tosiaan on selkeästi erilainen kuin joitain vuosia sitten. Liekö syynä säännöllistynyt seksielämä ja sen aiheuttama ""hankaaminen ja kulutus"" vai mikä, en tiedä. Eli siis tuntuu siltä, kuin emättimen kudosta/seinämää olisi työntynyt ulospäin. Itse voin myöskin sormella painaa tuon alueen sinne sisälle. En usko että kyseessä on virtsaputken tai kohdun pullistuma tms. Minulla on loppukesästä synnytys edessä, toivottavasti alapää ei sen jälkeen ihan lopullisesti valahda! :)

Pitkästä aikaa tulin katsomaan vastauksia. Nuo kaksi viimeistä vastausta kuulostavat aika samanlaisilta kuin se oma ongelmani. Eli ilmeisesti se sitten on emättimen etuseinämää, joka on laskeutunut, koska toisinaan se on syvemmällä, toisinaan enemmän pullistunut.

Kiitos kaikille vastanneille!