Pullistuma emättimessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiia

Vieras
Mulla on kulunut aikaa synnytyksestä viitisen viikkoa. Pahoja repeämiä ei tullut, välilihaan ei mitään. Ainoastaan emättimeen jotain ja ulkosynnyttimiin. Tikkejä ei ollut kovin montaa. Synnytyksen jälkeen turvotus kesti pari viikkoa. Silloin tuntui koskemattakin koko emättimen suu tosi turvonneelta, kipeältä ja pullistuneelta. Nyt luulin paikkojen olevan suht ok. En ole aiemmin katellut alapäähän tai tunnustellut sitä käsin. Nyt kuitenkin uskalsin katsoa ja koskea ja siellä näkyy/tuntuu pullistuma emättimen suulla oikealla puolella. se tulee hieman ulos. Emättimen aukko näyttäis myös ""siirtyneen"" (levinneen?) kohti virtsaputken suuta.

Onkos näin käynyt kenellekään muulle, ja mikä tärkeintä, onko palautunut ajan kuluessa ennalleen? Olen tehnyt lantionpohjan lihasjumppaa joka päivä... Pelottaa et alapää jää tuollaiseksi!

No normalisoitumista tapahtuu ""koko ajan"", itselläni meni n. 4kk, ennenkuin alkoi näyttää paikat tutulta.

kerro asiasta jälkitarkastuksessa. Siellä näkevät onko kaikki hyvin, vai onko jotain proplematiikkaa.

Ole rauhassa. Kuulostaa ihan tavalliselta. Mulla oli tosi raju synnytys ja repesin pahoin. Tuntui että koko alapää valui ulos. Nyt synnytyksestä on melkein 5kk ja kaikki tuntuu olevan melko hyvin palannut paikoilleen. Lihaksia kannattaa treenata pikkuhiljaa koko ajan.

Ehkä kohdunsuu-napukka siellä pilkottaa. Kuule siinä tavarassa on lirputinta, lärpytintä ja 500 paria liplaattorin kieliä. Älä sure, kyllä se normalisoituu, mutta harvan naisen loora on kovin kaunis. Makuasia.Eikö sitä aika harvoin tutkita noin läheltä? Ja lapsen päänympärys on siinä 34 cm. Ajattele sitä.
Nuoren sairaanhoitajatarharjoittelijapojan piti laittaa mummolle peräpuikko ja hän kysyi vanhemmalta hoitajalta: ""Laitanko mustaan reikään vai syötänkö kalkkunalle?""

Moi

Täällä kokemusta! Meinasin saada shokin kun katsoin ekaa kertaa peilillä alapäähän!! Ihankun joku olisi työntänyt tomaatin pimppiin :-DD No joo, silloin ei naurattanut ja itku kurkussa menin gynelle ihan varmana että mulla on joku kohdunlaskeuma. Gyne sitten sanoi, että juu, normaalilta näyttää. Emättimen takaseinä sieltä vaan pullotti ulos, ei ollut vielä vetäytynyt takaisinpäin. Itsellä tilannetta hankaloitti vielä se, että sain synnytyksessä ihan hirveet peräpukamat, jotka vaikeuttivat ulostamista ja uloste peräsuolessa vielä painoi sitä emättimen takaseinää entisestään ulospäin. Ja oli todella iso se pallukka siis joka sieltä törrötti, huh.

Sain vaivaan estrogeeni voidetta jota normaalisti käytetään vaihdevuosivaivoihin. Estrogeeniä ei erity, koska täysimetin ja estrogeenin yksi tehtävä on pitää limakalvot ""napakoina"". Mielestäni tuo estrogeeni voide on ihan reseptivapaa lääke, Ovestin on sen nimi. Itse käytin vielä lisäksi ulostusta helpottavaa lääkettä, sillä tuo kakkaamisvaiva vielä pahensi tilannetta.

No, nyt tyttö on 9 kk ja en kyllä ihan tarkkaan muista koska tuo pallukka hävisi eli siis emättimen takaseinä meni paikoilleen, mutta kauan sitten, oisko ollut n. 4 kk synnytyksestä. Ehkä??

Niin ja ne lantiopohjan lihakset! Niiden jummpailua sitten kanssa, niin se auttaa, Itse ostin istrusta sellaiset jumppakuulat, niitä saa seksiliikkeestäkin halvemmalla, mutta en sellaiseen jotenkin ""kehdannut"" mennä.

Ja se mun gyne sanoi, et jos se ei itekseen vetäydy takaisin päin, niin kirurgin veitsi auttaa :-)) Oottakaa vaan, kyllä se pallukka sieltä katoaa!

Sama juttu täällä...menin lekuriin ja totesi et normaalilta näyttää että siellä on lievä seinämän laskeuma.Pullotteleen edelleen aina ennen menkkoja ja niiden aikana.synnytyksestä nyt 6kk.
Jos vielä kesällä sama ongelma pitää ottaa yhteyttä ja käski jumpata ja jatkaa normaalia elämää.

sinimailanen ja xepa kirjoittivat asiasta tosi hyvin ja hauskasti =)

Näytti tosiaan kuin ois tomaatti työnnetty ""sinne"", eikä ""se"" mikään nätti taida kellään olla =D

Mutta nyt on jo palautunut, synnytyksestä reilu 1/2 vuotta.

Kuulostaa ihan tutulta. Ensimmäiset vilkaisut peilin kanssa sinne alakertaan sai ajattelemaan vaikka mitä... Mutta nyt neiti kohta vuoden ikäinen, ja tilanne alkaa olla pullistumien ja turvotuksien kanssa jo ohi. Ainoastaan muutenkin suuret häpy (sisä) huulet roikkuvat entisestään suurempina. Minua ei haittaa, ja mieskin tykkää niistä.
Synnytyksen jälkeen aloitin geishakuulien aktiivisen käytön. Ensimmäiset viikot oli tosi vaikeeta saada kuulia pysymään sisässä. Kuitenkin oli ilo huomata edistystä tapahtuvan koko ajan. Nyt kuulat pysyy kovemmassakin menossa vaikka kauemminkin hyvin siellä lihaksien ilona.

Yhteistyössä