Virtsa/munuaiskiviä sairastavat, kysymyksiä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraws
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraws

Vieras
Kuinka pitkään sinulla on kohtauksen jälkeen ollut vatsa kipeänä? Saitko jotain ruokavaliosuosituksia? Onko kohtauksia ollut monta?

Minulla oli toissapäivänä ensimmäinen, ja nyt pelkään että se kipu voi joskus tulla uudestaan... Vatsa on vielä ihan hellänä, lähinnä kai lihakset kipeät, ja suolistokin tuntuu runnoutuneelta, ilmeisesti kramppasin niin paljon vatsalihaksia?

Virtsakiviä.

Kohtaus uusii herkästi, jos juon liian vähän ja vaikkapa rehkin- siis kuivan :D
Kun kipu hellittää ei jää mitään 'jälkitilaa', se vain lakkaa, kun kivi huuhtoutuu ulos (tai rakkoon ja sieltä ulos) Mulla siis on munuaisten ja rakon välisessä johtimessa ollut kolme kertaa moinen. Se kipu...... se on jotain sanoinkuvaamatonta kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;27936605:
Virtsakiviä.

Kohtaus uusii herkästi, jos juon liian vähän ja vaikkapa rehkin- siis kuivan :D
Kun kipu hellittää ei jää mitään 'jälkitilaa', se vain lakkaa, kun kivi huuhtoutuu ulos (tai rakkoon ja sieltä ulos) Mulla siis on munuaisten ja rakon välisessä johtimessa ollut kolme kertaa moinen. Se kipu...... se on jotain sanoinkuvaamatonta kyllä.

Joo, oli pahempaan kuin synnytys. Mulla alkoi pikkuhiljaa, 2 tunnin päästä tuli niin pahaksi että ajattelin lähteä sairaalaan, sinne en enää kävellen päässyt. Ilmeisesti vatsalihakseni olivat niin pitkään jännityksessä ja kun ne ei kaksosraskauden jäljiltä ole ehjätkään, että ovat olleet nyt kuin rajun jumpan jälkeen.

Mullakin kipu on lakannut heti, kun kivi on päässyt virtsarakkoon asti. Mulla on nytkin kivi toisessa munuaisessa, mutta onneksi niin tiukasti munuaiskudoksessa kiinni, että se tuskin lähtee sieltä mihinkään. Pahempaa kipua on vaikea kuvitella. Siitähän sanotaankin, että se on pahinta kipua, mitä ihmisellä voi olla. Mulla oli eka kohtaus, kun odotin neljättä lasta ihan viimeisilläni, ja siksi synnytys piti käynnistää. Kyllä tuntui supistukset pieneltä kivulta virtsatiekivikipuun verrattuna.

Yhteistyössä