Virosta koiranpentu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokemusta?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen ostanut Virosta koiran,ja kaikki on erittäin hyvin. Koira tuotiin minulle Helsinkiin,mutta olin nähnyt kuvat emästä ja isästä, pennuista ja olosuhteista. Kennelin omistaja oli Viron kennelliton jäsen,sain kaikki tarvittavat paperi,sukuselvitykset,kauppakirjat jne,Koira oli madotettu useaan kertaan ja rokotettu x2.(Eläinlääkärin todistuksen) Passin.sirutodistuksen jne. Sain pentupaketin jossa purupatukoita ja "papanoita",hyvät ohjeet Myyjä on pitänyt yhteyttä edelleen 1 ja 1/2-vuotta. Koira tarkastettiin täällä eläinlääkärin toimesta ja arvio oli täydellinen pentu ja hyvin hoidettu.
Hinta noin 1/3-osa Suomen hinnoista. Koirasta on kehittynyt hyvin luottavainen ja hyvä seuralainen. En menisi arvostelemaan kakkia koiranmyyjiä Virossa. Siellä on ihan hyviä koiria myyntiin. Ne on kyllä jonkinverran hintavampia kuin pimeät "torikoirat",mutta halvempia kuin täällä,jossa ainakin cihuahuat on hinnoteltu liiankorkeaksi. Me onnistuimme mutta toki on hyvä olla varovainen missä tahansa myös meillä Suomessa.

Miksi haluat Virosta koiranpennun? Ymmärrätkö lainkaan millaisissa oloissa suurin osa koirista siellä elää? Pentutehtaat ovat aivan järkyttäviä. Jos rahaa haluat säästää, niin täysin väärässä paikassa. Ja muista, että rekisteritodistuskin on todennäköisesti väärennös.

Olen tässä huomannut, että suomalaisilla on jokin vanha pelottelulla saatu kuva Virosta. Monet asiat alkaa Virossa olla jo paremmin valvottua ja järjestettyä kuin Suomessa. Täällä kyllä byrokratia toimii paremmin, mutta muut esim. varsinaiseen valvontaa liittyvät käytännön asiat ovat huonommin kuin naapurimaassa....

Tulin tänne googlen kautta hakusanalla koira virosta ja kyllä täytyy sanoa että on surkuhupaisaa tekstiä suomalaisilta veronkiertäjä kenneleiltä. Vai on teillä asiat paremmin, ei hyvää päivää. Virolaiset tekee businesta? Tekö sitten teette sen pelkästä hyvästä tahdosta.

Hävettää olla Suomalainen kun on noin katkeraa porukkaa. Vittuako se teille kuuluu jos joku haluaa tietyn turkin värin? Harvoin näkee yhtä omahyväistä ihmistä kun on suomalainen koira "ammattilainen" sen haistaa tapahtumissa kauas kun ne ei osaa käyttäytyä edes lapsia kohtaa. Hittoako se piski pitää raahata jokapaikkaan ja sitten tuhista lapsille jotka tahtois silittää niitä.

Uskomattoman katkeraa porukkaa!

Koiramme sai lise4nimen Pilkullinen painajainen . Se oppi avamaaan ovet ennen sise4siiteytte4. Aurinkolasit se myf6s osaa arvottaa pureskelukelpoisuusje4rjestykseen. Vain optikolta hankitut teholliset arskat kelpasivat. Itse asiassa, kun tarkemmin muistelen. Se teki tilataideteoksen paperikantisesta Vapauden kaupungit levyste4. Sen kannet oli silvottu ja sekoitettu eritteisiin, joita nyt pentukoirasta yleense4 tulee.Koirat ovat tila- ja ele4me4ntapataiteilijoita. Saattavat syrje4ytte4e4 viele4 jonkun kelvottoman le4e4nintaiteilijan.

Noh, kertoo sun vastuuntunnosta ja ajattelukyvystä jotakin.

Niin tai siitä ettei työskentele pankissa? Minulla on ennestään koira. Ja auto joka maksaa 2000e kyllä minulla rahat tankkaamiseen riittää mutta piti autoa vastaan laina ottaa. Sama koiran kanssa, ei se ihan vakuutena nordeaan mene, mutta kyllä koiran pystyy ns tankata ilman että on 2000e taskurahaa. Ylimieliset lellitellyt vanhemmat pätee täällä, teillä on rahaa niihin mersuihin ja mopoautoihin, entäs kaikki muu kuin raha

Ei ollut minullakaan tuota summaa koiraan laittaa kertaheitolla. Ja suomessa pienillä seropeilla rahastetaan järkyttävästi!! :kieh:
Siltikin tuo "halpa"versio syö laadukasta ruokaa, nukkuu pehmeessä sängyssä ja laajaa vakuutustakin hänestä maksan.

Minullakin on kaksi seropia Virosta tuotuna. Lääkitykset, lääkärin tarkastukset, sirutus ja passit kunnossa.Jos ei välttämättä halua puhdasrotuista koiraa,niin mielestäni on hyvä idea ""pelastaa / ottaa"" sieltä koira. Tai useampikin (kuten minun tapauksessani. Varjupaikeissa on paljon pelastettavia koiria. Kyllä sieltä omansa löytää. Mutta etenkin pennuista et voi koskaan olla varma,mitä rotuja niissä on.
Itse olen ollut erittäin onnellinen ratkaisuistani <3

Tuttavani halusi sekarotuisen koiran vuosi tai kaksi sitten, mutta totesi sen hankinnan olevan toivotonta ja päätyi lopulta odottamaan tutulta kasvattajalta. Suomalaisissa myynti-ilmoituksissa myyjä olikin useamman kerran virolainen. Paikka on aina Helsinki, mutta kun lähdet keskustelemaan sähköpostilla enemmän, pian selviää, että pennut ovat Virossa ja niitä ei voi nähdä etukäteen, emosta puhumattakaan. Myyjä ei vastaa puhelimeen. Hänelle heräsi epäily pentutehtailusta. Esimerkiksi ainakin kahta narttua, Jack Russellin terrieriä, pennutetaan tiheästi. Uros vaihtuu, ja pennut ovat joka kerta erinäköisiä. Näitä myydään otsikolla sekarotuinen Jack Russell. Myynti-ilmoituksissa myyjän perheessä on olevinaan lapsia, jotta ostaja kuvittelisi kyseessä olevan perhekoiran pentue. "Koirat eivät myöskään ole haukkuherkkiä." Samantyyppinen teksti toistuu kaikissa. Samantyyppiset ilmoitukset on nyt toistuneet muutaman kuukauden välein.

houkuttais itteekin, kun on sen verta halpoja suomeen verrattuna:( ei ole oikein halua lyödä yli kahta tonnia koiraan. ja ennen kuin se vinkuna koiran kuluista alkaa, niin kyllä se elukka on silti tarkoitus hoitaa vaikken olekaan valmis maksamaan siitä tuhansia.

Se sinun mielestä viron halpa pentu tulee hyvin nopeasti kalliiksi kun ei niistä huolehdita kunnolla. Papereita väärennetään ja pentutehtailu sekun vain kukoistaa. Jos ajattelet koiran hyvinvointia osta se suomesta ja käy paikanpäällä muutamaan kertaan ennen osto päätöstä.
Itse tiedän näitä viron halppis pentuja sekä muutaman ihmisen joita joutunut käräyttämään eläinsuojeluun sillä on tuoneet Suomeen sekarotuisia pentuja. Mm kapi, Hot spot, parvo sekä sisäloisia.

ÄLKÄÄ OSTAKO VIRON HALPPIS PENTUJA!!

Ne koirat elelee ihan järkyttävisssä olosuhteissa, samalla nartulla teetetään joka juoksusta uudet pennut..

Usein myös nää viron tuonti pennut on "kodittomia hylättyjä koiria jotka on haluttu pelastaa ja siksi myydään Suomeen kun täällä paremmat oltavat" - Tämänkaltaiset pennut ja ilmoitukset ovat taattuja pentu tehtailun uhreja.

Se halppis pentu tulee hemmetin kalliiksi kun hoidat sen kuntoon, ellei kerkiä menehtyä.

Myös pari tervettä koiraa tiedän sieltä tulleen mut ne on olleet taasen päästään sekaisin, arkoja sekä aggressiivisia. Jonka vuoks eräskin lähti piikille pikku lasta purtuaan ILMAN KUNNON SYYTÄ.

Jos se koira kiinnostaa osta kunnollinen kotimainen koira, mutta pien varoituksen sana. Myös suomalaiset osaa kusettaa mennen tullen.. Eli varovaisuutta kehiin, ikinä ei voi olla liian tarkka kun koiran hommaa. Eli otathan tarkkaan selvää myyjästä sekä koirasta ja sen terveydestä ynnämuusta.

Yhä useampi kasvattaja tai koiraa havitteleva hankkii koiransa ulkomailta (suosituimpia maita ovat; Ranska, Viro, Venäjä, Latvia, Liettua ja Puola). Fakta on se, ettei kaikki kennelien pitäjät ole luotettavia ja saa arpoa mitä sieltä saa (onko terve? onko kaikki paperit? yms.) Itse kun hankin koiraa ulkomailta (Virosta) niin selvitin hyvin tarkkaan kennelin taustoja ja kyselin kaikilta jotka vähänkään tiesi kennelistä mitään ja kun kennelistä 90% koirista ja kokemuksista oli positiivisia niin päätin ottaa koiran kyseisestä kennelistä. Myös se miksi yhä useampi hankkii koiransa ulkomailta on se, että sukulinjat eivät ole koko ajan samat vaan haalitaan jalostukseen uutta verta. Ei tule sisäsiittoisia tai muuten lähekkäin olevia pentueita koko ajan. + varsinkin Baltian maissa koiranpennun hinta on halvempi kuin Suomessa.