Voiko neuvolasta pyytää sairaslomaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en tiiä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en tiiä?

Vieras
Siis kun oon raskaana ja kuumetta+muuta huonoa oloa on, niin mietin,että tarviiko mun käydä ihan lääkärissä vai riittääkö,jos huomenna pyydän sairauslomaa,kun on äippäneuvola aika?

eli siis voinko pyytää sieltä, käykö se työnantajalle? kun oon ekaa kertaa raskaana enkä tiiä. vai pitääkö erikseen käydä lääkärisä hakemassa lappu?

Useinhan terv.hoitaja vain pirauttaa lekurille, ja hän kirjoittaa sairistodistuksen.. Mutta useissa firmoissa riittää max kolmen vuorokauden poissaoloon terkkarin todistus poissaolon tarpeellisuudesta..

Jos teillä töissä käy terveydenhoitajan kirjoittama sairaslomalappu niin sitten tuo onnistuu. Meillä esim. kun lapsista on jompikumpi kipeänä, niin soitan vaan neuvolaan ja sieltä kirjoittavat mulle sairaslomalapun ja käyn hakemassa sen. Jos ei oo mitään tarvetta käydä lääkärillä.

Meetko ihan tossis neuvolaan sairaana? Kyllä ainaki meiän neuvolassa toitotetaan joka seinällä, ethän tule kipeänä neuvolaan! Ja tuo varmaan riippuu neuvolasta meidän neuvolasta ei kirjoiteta sairaslomia muutakuin lääkärin kautta, ja lasten takia ei äideille/isille heru minkäänlaista lappusta...

soitin kuule tänään sinne neuvolaan ja yritin perua sitä kun saqnoin että olen sairaana mutta täti vaan sano että tulet vaan jos pystyt ja vointini sallii, meidän paikkakunnalla kun ei aikoja juuri ole mistä valita.

Laitoin vkl:na sossulle viestiä, että hoitaako ne sitä asiaa. No, eilen olin siskon mukulaa nukuttamassa päiväunille, niin se soitti. En vastannu. Laitoin viestiä, että olen tavattavissa ke. Ne on luvannu hankkia mulle tukiasunnon ja varmaan tukihenkilön, jipii. Mä en oo koskaan sitä sossua nähnykkään. Äitille sano jo 1,5kk sitten, että 2kk siinä menee.

Kysymys 1: Te, joilla on ollut sossun kautta tukiasunto, niin oliko se yksiö vai kaksio? Saiko olla eläimet mukana?
Kysymys 2: (jälkihuollon asiakkaille) Jos sossu on hommannu teille tukiasunnon, niin kuinka kauan siinä on kestänyt?

Yhteistyössä