VIROLAINEN LUONTAISHOITO, LAPSELLE?

meidän siivoojalta tuli hyvä (?) vinkki alkavan nuhan poissaamiseksi --

1 dl sinappijauhetta
1 dl oliiviöljyä
1 dl hunajaa
1 dl votkaa
sekoitetaan tahnaksi
ja hierotaan selkään ja rintaan yöksi/päiväksi..

Mitä mieltä --- uskaltaako lapselle/vauvalle tätä laittaa, imeytyykö tuo alkoholi liikaa elimístöön?
 
lahden takaa
Enpä usko, että olisi vaarallista. Muistan vaan lapsuudesta, että tämä sinaappijauhe saatta ruveta kuumotta iholla (ainakin jos toimii samalla tavalla kun sinaappilaastarit :D ). Ja mitä tulee siihen alkoholiin, niin ainakin parikymmentä vuotta sitten perinteinen keino kuumen alentamiseen (varsinkin lapsilla) olivat vodkasukat: eli villasukat kastettiin hiukan laimenettuun vodkaan ei kun jalkaan.
Ihan henkissä minä vielä olen, vaikka noi haisevat sukat ovat olleet jalassa muutamaan otteseen. Enkä ole edes alkoholisti :D
 
Kysyv'ä
Millähän tavalla tuo alkoholi mahtaa ihon kautta vaikuttaa flunssaan? Flunssaan kun ei kovin kummoisia hoitoja lääketiede tunne. Tietysti oireita voi helpottaa konstilla jos toisella, mutta mikä tässä konstissa helpottaa oireita, ja ennen kaikkea mitä oireita?
 
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja Tinii:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
onko alkoholissa justiinsa tuo vodka se juttu, vai voiko olla esim konjakkia , tietääkö joku?
Pitikö lähteä alkoon siis...
En tiedä muta kyllä mä olen kuullut ainoastaan vodkasta!
En mä kyllä lähtis konjakkia laittamaan...
Jos vodkaa laittaisit niin mikset konjakkia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Alkuperäinen kirjoittaja Tinii:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
onko alkoholissa justiinsa tuo vodka se juttu, vai voiko olla esim konjakkia , tietääkö joku?
Pitikö lähteä alkoon siis...
En tiedä muta kyllä mä olen kuullut ainoastaan vodkasta!
En mä kyllä lähtis konjakkia laittamaan...
Jos vodkaa laittaisit niin mikset konjakkia?
Koska olen kuullut laitettavan pelkästään vodkaa enkä uskaltaisi lähteä sooloilemaan..

 

Yhteistyössä