Virheitä neuvolakortissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hassunassu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hassunassu

Vieras
Tuli vaan mieleen tällainen aihe.. Synnytin esikoiseni rv 40+1, mutta sairaalassa merkkasivat neuvolakorttiin 41+1. Itse korjasin sen vasta melkein kahden vuoden päästä, kun huomasin :) Aika oleellinen ero - mun mielestä ainakin! Mulla oli kanssa merkitty, että rinnat terveet, vaikka ei ne mun mielestä olleet..

Mulle oli kirjoitettu sairaalassa neuvolakorttiin (kohtaan kotiutus/hoito-ohjeita) "imetysohjausta ja vauvan hoitoa". Vähän huvitti. Kotiin lähtiessä vauva imi vain toisesta rinnasta ja vaippaakaan en ollut kertaakaan vauvalle itse vaihtanut... :laugh:

Mulla oli kirjoitettu, että lapsi vierihoidossa ajoittain, vaikken vienyt sitä kertaakaan vauvalaan "hoitoon". Lisäksi imetyksestä oli mainittu, että maidon eritys niukka, vaikka maitoa olisi riittänyt varmasti huonetoverinkin lapselle, ja oman lapsen painokin nousi syntymäpainosta ennen kotiin lähtöä. Aluksi teki mieli ottaa yhteyttä synnärille ja kysyä millä perusteella täyttävät kortteja, mutta en sitten viitsinyt vaivautua, kunhan itse tiedän miten asian laita todella on.

Voi, tietäisivätpä lääkärit ja hoitajat itse mitä mokia tekevät. Kannattaisi korjauttaa virheet.
Meille lääkäri puhui puhelimessa puuta heinää ja kirjoitteli paperiin. Lopulta kysyin että onko ne nyt varmasti meidän paperit, ja lääkäri kysyi että olettehan te sen niminen ja minä sanoin että no en ole että ihan toisella nimellähän minä olen koko ajan esiintynyt ja itsestämme puhunut.
Tuskin ehti korjata niitäkäänn raapustuksia mitä oli tehnyt pois niiden toisten papereista. :laugh:

Yhteistyössä